Muutoksia Turun Osuuskaupan johtoryhmässä

TOK:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu 21.1.2019 alkaen.

Jatkossa johtoryhmän muodostavat toimitusjohtaja Antti Heikkinen, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, toimialajohtaja Mikko Rauhanen, talousjohtaja Hannamaija Reunanen ja henkilöstöjohtaja Marja Kyllönen. Sokos-ketjujohtaja Janne Reunanen jättää Turun Osuuskaupan.

Samassa yhteydessä johtoryhmäläisten vastuualueisiin tulee muutamia muutoksia. Toimialajohtaja Mikko Eskelinen vastaa edelleen matkailu- ja ravitsemiskaupasta sekä jatkossa myös tavaratalokaupasta. Toimialajohtaja Mikko Rauhasen vastuualueelle tulee marketkaupan lisäksi liikennemyymälä- ja polttonestekauppa.

- Muutokset tukevat Turun Osuuskaupan vahvaa uudistumista ja kasvattavat osaamista osuuskaupan sisällä. Wiklundista on muotoutumassa elämisen monipuolinen keskus, jonka palvelutarjonnassa on runsaasti elämyksellisyyttä. Tässä vaiheessa, kun perusta on luotu, on luontevaa hakea Wiklundin osalta uutta kasvusysäystä ja keskittää elämysbisnes kokonaisuudessa yhdeksi vastuualueeksi johtoryhmässä. Nyt Mikko Eskelinen ottaa vastatakseen tästä kokonaisuudesta. Marketkaupan ja liikennemyymälä- ja polttonestekaupan osalta vetovastuut yhdistetään Mikko Rauhasen vastuualueelle, toteaa toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

- Haluan kiittää Janne Reunasta hyvästä työstä Sokosten ja Wiklundin uudistuksen ensimmäisen vaiheen parissa. Hän on kehittänyt Sokosten liiketoimintaa haastavassa käyttötavarakaupan markkinassa ja vienyt Wiklundin uudistuksen ensimmäisen vaiheen ansiokkaasti loppusuoralle, Heikkinen jatkaa.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

TOK on yli 158 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille

Turun Osuuskaupan vuosi 2018: Mittavilla investoinneilla parannetaan alueen palveluja ja elinvoimaisuutta28.2.2019 06:04:57 EETTiedote

* TOK investoi toimialueellensa 51,2 miljoonalla eurolla * Liikevaihto kasvoi 3,1 prosenttia ja oli 595,4 M€ * TOK:n tulos ilman kertaluonteisia eriä oli 11,3 M€ * Asiakasomistajille maksettiin Bonusta 18,9 miljoonaa euroa * Asiakasomistajien määrä kasvoi 7 622 uudella omistajalla * TOK työllisti vuoden 2018 lopussa 2 235 henkilöä - Vuosi 2018 oli Turun Osuuskaupalle ennätyksellisten investointien vuosi. Käynnissä olevasta, reilusti yli 100 miljoonan euron investointiohjelmastamme kohdistui viime vuodelle yhteensä 51,2 miljoonaa euroa. Merkittävät investoinnit kaikilla toimialoilla parantavat asiakkaidemme palveluja ja kehittävät Varsinais-Suomen elinvoimaisuutta ja houkuttelevuutta. Investointitahdista huolimatta tulos oli hyvällä tasolla, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen. Turun Osuuskaupan tulos oli 11,3 miljoonaa euroa (ed.v. 15,1 M€). Vakavaraisuus on edelleen hyvällä tasolla omavaraisuusasteen ollessa 47 prosenttia (ed.v. 50,3 %). Liikevaihto Turun Osuuskau