Muutoksia Turun Osuuskaupan johtoryhmässä

TOK:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu 21.1.2019 alkaen.

Jatkossa johtoryhmän muodostavat toimitusjohtaja Antti Heikkinen, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, toimialajohtaja Mikko Rauhanen, talousjohtaja Hannamaija Reunanen ja henkilöstöjohtaja Marja Kyllönen. Sokos-ketjujohtaja Janne Reunanen jättää Turun Osuuskaupan.

Samassa yhteydessä johtoryhmäläisten vastuualueisiin tulee muutamia muutoksia. Toimialajohtaja Mikko Eskelinen vastaa edelleen matkailu- ja ravitsemiskaupasta sekä jatkossa myös tavaratalokaupasta. Toimialajohtaja Mikko Rauhasen vastuualueelle tulee marketkaupan lisäksi liikennemyymälä- ja polttonestekauppa.

- Muutokset tukevat Turun Osuuskaupan vahvaa uudistumista ja kasvattavat osaamista osuuskaupan sisällä. Wiklundista on muotoutumassa elämisen monipuolinen keskus, jonka palvelutarjonnassa on runsaasti elämyksellisyyttä. Tässä vaiheessa, kun perusta on luotu, on luontevaa hakea Wiklundin osalta uutta kasvusysäystä ja keskittää elämysbisnes kokonaisuudessa yhdeksi vastuualueeksi johtoryhmässä. Nyt Mikko Eskelinen ottaa vastatakseen tästä kokonaisuudesta. Marketkaupan ja liikennemyymälä- ja polttonestekaupan osalta vetovastuut yhdistetään Mikko Rauhasen vastuualueelle, toteaa toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

- Haluan kiittää Janne Reunasta hyvästä työstä Sokosten ja Wiklundin uudistuksen ensimmäisen vaiheen parissa. Hän on kehittänyt Sokosten liiketoimintaa haastavassa käyttötavarakaupan markkinassa ja vienyt Wiklundin uudistuksen ensimmäisen vaiheen ansiokkaasti loppusuoralle, Heikkinen jatkaa.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

TOK on yli 158 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille

Nimityksiä Turun Osuuskaupassa28.1.2019 11:05:31Tiedote

Terhi Lautkankare on nimitetty Sokos-johtajaksi Sokos Wiklundille ja Sokos Myllyyn 1.2.2019 alkaen. Terhillä on pitkä ja laaja-alainen kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä Turun Osuuskaupassa. Viimeisimmäksi hän on toiminut Prisma Myllyn ja Prisma Loimaan johtajana. Esa Ruotsalainen on nimitetty Prisma-johtajaksi Prisma Länsikeskukseen ja Prisma Loimaalle 1.2.2019 alkaen. Esalla on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä sekä Suomesta että Baltiasta. Viimeisimmäksi hän on toiminut tavaratalojohtajana Sokos Wiklundilla. Ville Ämmälä on nimitetty Prisma Myllyyn Prisma-johtajaksi 1.2.2019 alkaen ja hän jatkaa myös Prisma Itäharjun johtajana. Villellä on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä ja hän on toiminut useamman vuoden Prisma-johtajana Turun Osuuskaupan Prismoissa. Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007 Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Rauhanen, puh. 010 764 4062