Digi- ja väestötietovirasto

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Kouvola flyttar – Avvikelser i besöken på servicestället på grund av flytten

Dela
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Kouvola flyttar i månadsskiftet april-maj.

På grund av flytten är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Kouvola stängt från onsdag 27.4 till fredag 29.4.2022.

Ämbetsverkets besökskundservice i Kouvola är ännu tisdagen den 26.4.2022 öppen med tidsbokning på den gamla adressen Vuorikatu 1.

Vår telefontjänst och e-tjänst betjänar normalt under hela flyttningen.

De nya lokalerna öppnas för besök den 4.5. – Tidsbokningen påskyndar uträttandet av ärenden

Från och med den 4.5.2022 betjänar Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas kundtjänst åter besökskunderna på den nya adressen Valimontie 5.

Besökskundservicen är i huvudsak öppen med tidsbokning, så vi rekommenderar att du bokar tid på förhand. Utan tidsbokning betjänar vi på servicestället i Kouvola onsdagar kl. 9-12.

De flesta ärenden kräver inte ett personligt besök hos Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, utan kan enkelt skötas via elektroniska kanaler eller via telefontjänsten. De elektroniska servicekanalerna finns samlade på adressen https://dvv.fi/sv/kommunicera-elektroniskt-med-oss.

Om ditt ärende ändå kräver ett besök, boka en mötestid på förhand till vårt serviceställe på https://dvv.fi/tidsbokning eller genom att ringa det tjänstespecifika ärendenumret. På så sätt undviker du onödigt väntande i våra kundservicelokaler.

Närmare kontaktuppgifter till våra tjänster finns på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbsida på adressen https://dvv.fi/sv/privatpersonernas-kundbetjaning.

Nyckelord

Om

Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto
Lintulahdenkuja 2
00530 HELSINKI

0295 536 000 (vaihde)https://dvv.fi

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata främjar digitaliseringen av samhället, tryggar tillgången till information och erbjuder tjänster för kundernas livshändelser.

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata sörjer för den grundläggande administrationen av befolkningsdatasystemet och digitaliseringen av samhället. Till myndighetens uppgifter hör bland annat borgerliga vigslar, namn- och adressändringar, förmynderskaps- och intressebevakningsärenden, administration av befolkningsdatasystemet, utveckling av lösningar för elektronisk identitet samt utveckling och underhåll av centraliserade stödtjänster för e-tjänster. Dessa stödtjänster för e-tjänster omfattar bland annat Suomi.fi-webbtjänsten, elektroniska myndighetsmeddelanden (Suomi.fi-meddelanden) samt fullmakter att sköta ärenden för andras räkning (Suomi.fi-fullmakter).

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata inrättades år 2020 och lyder under finansministeriet. Ämbetsverket uppstod 1.1.2020 när Befolkningsregistercentralen och magistraterna sammanförs till en ny helhet.

http://dvv.fi/sv

Följ Digi- ja väestötietovirasto

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Digi- ja väestötietovirasto

Samarbetsförhandlingarna vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har avslutats12.6.2025 15:13:43 EEST | Pressmeddelande

Samarbetsförhandlingarna vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har avslutats i samförstånd mellan arbetstagarorganisationerna och arbetsgivaren. Förhandlingarna gällde konsekvenser för personalen i och med ändringen av nätverket av service- och verksamhetsställen. Tjänsteställena för ämbetsverkets nuvarande personal finns i fortsättningen på 12 orter. Ändringen medför inget behov av nedskärningar i personalen.

Cooperation procedure at the Digital and Population Data Services Agency completed12.6.2025 15:13:43 EEST | Press release

Cooperation procedures at the Digital and Population Data Services Agency have ended with an agreement between the employee organisations and the employer. The procedures concerned the personnel impact of the changes in the network of offices and service locations. The post locations of the Agency’s current personnel will be in 12 municipalities. The changes do not involve a need to reduce the number of personnel.

HelsingforsMissionens och Helsingfors stads digitala stöd i hemmet belönades med utmärkelsen Digitukiteko 2025 – digitala färdigheter och delaktighet för seniorer genom samarbete22.5.2025 15:05:00 EEST | Pressmeddelande

Det digitala stöd som HelsingforsMissionen och Helsingfors stad ordnar har vunnit utmärkelsen Digitukiteko 2025. Det avgiftsfria digitala stödet erbjuder i synnerhet seniorer som riskerar att marginaliseras en möjlighet att stärka sina digitala färdigheter i sitt eget hem. Verksamheten har lyckats kombinera samarbetet mellan den offentliga och den tredje sektorn på ett sätt som kan skalas upp till andra delar av Finland.

HelsinkiMission ja Helsingin kaupungin kotiin tuotava digituki palkittiin Digitukiteko-tunnustuksella 2025 – yhteistyöllä digitaitoja ja osallisuutta senioreille22.5.2025 15:05:00 EEST | Tiedote

HelsinkiMission ja Helsingin kaupungin järjestämä kotiin tuotava digituki on voittanut vuoden 2025 Digitukiteko-tunnustuksen. Maksuton digituki tarjoaa erityisesti syrjäytymisvaarassa oleville senioreille mahdollisuuden vahvistaa digitaitojaan omassa kodissaan. Toiminta on onnistunut yhdistämään kolmannen ja julkisen sektorin yhteistyön tavalla, joka on skaalattavissa myös muualle Suomeen.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye