Naantalin Lasten Musiikkijuhlat tarjoaa musiikkielämyksiä ja mukavaa tekemistä perheille

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat toteutetaan jälleen Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä 9.-12. kesäkuuta. Ohjelmassa on korkeatasoisia lastenmusiikkiesityksiä sekä mukavaa tekemistä koko perheelle Naantalin Kirkkopuistossa ja museoissa. Tänä vuonna mukana ovat myös muumit.

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat 9.-12.6. tarjoaa musiikkielämyksiä ja mukavaa tekemistä perheille. Kuva Anna Liukas

Taikabussi matkustaa ja Ammuu vie Metsään

Torstaina 9.6. klo 18 Taikabussi matkustaa -konsertissa koetaan Naantalin Kristoffer-salissa hassuja hetkiä, kun Siina & Taikaradio -orkesteri kutsuu koko perheen bussiretkelle. Retkellä kaikki on mahdollista ja kaikki pääsevät mukaan yhteiseen lauluun ja leikkiin. Penkin alta voi löytyä salamatkustajia tai bussi voi viedä matkustajansa vaikka keskelle suurkaupunkia. Taikaradio-orkesterin akustisen lämmin ja innostava musiikki ilahduttaa kuulijaansa niin tuttujen kuin uudempienkin laululeikkien sävelin. Siina & Taikaradio tunnetaan muun muassa Pikku Kakkosen Musatoosa-sarjasta. Konserttia suositellaan yli 3-vuotiaille.

Perjantaina 10.6. klo 18 Metsään-konsertissa puolestaan metsästetään aarretta yhdessä Lastenmusiikkiorkesteri Ammuun! kanssa. Ammuu! ryhtyy etsimään aarretta ja päätyy jännittävään seikkailuun taianomaisessa metsässä. Tämän mukaansa tempaavan matkan aikana tutustutaan monenkirjaviin metsän asukkaisiin. Luvassa on riemukkaita hetkiä, lauluja ja leikkejä metsän siimeksessä sekä ripaus taikaa. Miten puut soivat? Entä löytyykö aarre? Tule mukaan selvittämään! Konsertti sopii kaikenikäisille.

Lastenmusiikkiorkesteri Ammuun! muusikot ovat musiikkikasvatuksen ammattilaisia sekä kokeneita lastenmusiikin sovittajia ja esittäjiä. Ammuu! viihdyttää sekä lapsia että aikuisia yhdistäen raikkaisiin ja kekseliäisiin sovituksiinsa eri tyylilajeja kansanmusiikkiperinteestä kalevalaiseen lauluun, salsaan ja sottiisiin, jazzista reggaen rytmeihin.

Noin 45 minuutin mittaisten konserttien liput 18€ tai neljän hengen ryhmälippu 60€ Lippupisteestä.

Suuressa Lastenjuhlassa muumilauluja jazzsovituksina, keppihevosia sekä pehmoeläinklinikka

Suuri Lastenjuhla lauantaina 11.6. klo 14-16 Kirkkopuistossa on koko perheen tapahtuma, jonka Naantalin Musiikkijuhlat toteuttaa yhteistyössä Naantalin Pelastakaa Lapset ry:n kanssa. Pelastakaa Lapset järjestää puistossa monenlaista ohjelmaa, muun muassa pehmoeläinklinikan, muotokuvamaalausta, keppihevosten esteradan, kasvomaalausta sekä tiedenurkan. Ja totta kai jaossa on myös ilmapalloja.

Tilaisuuden juontajana toimii kukas muu kuin itse Pikku Myy. Musiikista vastaa Muumilauluja Trio, jossa esiintyvät Mirja Mäkelä ja Susanna Lukkarinen, laulu, sekä Riitta Paakki, piano. Ohjelmisto koostuu Erna Tauron alkuperäisistä Muumilauluista, jotka Mika Pohjola on sovittanut jazztyyliin. Tekstit ovat Tove Janssonin alkuperäisistä ruotsinkielisistä runoista suomentaneet Kirsi Kunnas ja Vexi Salmi. Tapahtumaan on vapaa pääsy ja se sopii kaikenikäisille.

Lasten museopäivänä entisaikojen askareita ja taidetapahtuma

Juhlat jatkuvat sunnuntaina 12.6., jolloin Naantalissa vietetään Lasten museopäivää hauskan ja monipuolisen ohjelman kera klo 10–13. Tapahtuman järjestävät Naantalin museo ja Casa Haartman.

Naantalin museon Hiilolan puutarhassa lapset voivat osallistua askareisiin ja erilaisiin toimintapisteisiin entisaikojen asumiseen ja koteihin liittyen. Tapahtuma järjestetään ulkotiloissa, joten kannattaa varustautua sään mukaan.

Casa Haartmanissa Luostarinkadulla järjestetään museopäivänä koko perheen taidetapahtuma. Tekemistä ja puuhaa riittää, sillä luvassa on muun muassa taidepaja, origamitaittoa, kuvauspiste sekä museobingo. Myös täällä osa päivän aktiviteeteista tapahtuu ulkona ja näin ollen tapahtumalla on säävaraus.

Lasten museopäivän tapahtumiin on vapaa pääsy.

Suuri Lastenjuhla Naantalin Kirkkopuistossa toteutetaan lauantaina 11.6. yhteistyössä Pelastakaa Lapset ry:n kanssa. Mukana muumilauluja, Pikku Myy sekä monenlaista mukavaa puuhaa, muun muassa pehmoeläinklinikka. Kuva Esko Keski-oja
Casa Haartmanissa järjestetään Lasten museopäivänä 12.6. koko perheen taidetapahtuma. Kuvassa Milena Anderssonin suunnittelema museokoira Villa.
Lasten museopäivänä 12.6. lasten on mahdollista tutustua entisaikojen askareisiin Naantalin museon Hiilolan puutarhassa.
Siina & Taikaradion Taikabussi matkustaa -esitys Naantalissa 9.6. klo 18. Kuva Saskiia Photography
Lastenmusiikkiorkesteri Ammuu! menee Metsään etsimään aarretta Naantalissa 10.6. klo 18.

050 5590 186http://www.naantalinmusiikkijuhlat.fi

Naantalin Musiikkijuhlat on yksi Suomen vanhimmista ja arvostetuimmista musiikkitapahtumista. Monipuoliset ja korkeatasoiset konsertit järjestetään merellisen Naantalin ja lähiseudun idyllisissä konserttipaikoissa jälleen 7.–18.6.2022. Naantalin musiikkijuhlasäätiö on toteuttanut Naantalin Lasten Musiikkijuhlia pääfestivaalin aikana jo useiden vuosien ajan yhdessä kumppanien kanssa.

Naantalin Musiikkijuhlat toteutui jälleen runsaana ja korkeatasoisena konserttisarjana20.6.2022 14:19:39 EEST | Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlat voitiin toteuttaa normaalisti kesäkuun alussa 7.-18.6.2022 kahden koronavuoden jälkeen. Yli 30 konsertista ja muusta tapahtumasta koostuva kokonaisuus toi Naantalin ja lähimiljöön kirkkoihin ja muihin idyllisiin miljöihin yli 200 taiteilijaa kahdentoista päivän aikana. Festivaali juhlisti niin yleisökonserttien paluuta kuin perustajansa sellisti Arto Noraksen työtä.

Naantalin Musiikkijuhlat muistaa sunnuntaina säveltäjämestari Pendereckiä10.6.2022 15:47:54 EEST | Tiedote

Puolalainen säveltäjä ja kapellimestari Krzysztof Penderecki oli suuri Naantalin Musiikkijuhlien sekä tapahtuman perustaneen Arto Noraksen ystävä, joka vieraili Naantalissa säännöllisesti vuosien ajan. Keväällä 2020 menehtynyttä säveltäjää muistetaan Maestro Penderecki in memoriam -muistokonsertissa sunnuntaina Naantalin kirkossa. Ennen konserttia Kirkkopuistoon istutetaan hänen kunniakseen tammi, jonka tuo Naantalille Puolan suurlähettiläs Piotr Rychlik.