Naantalin Lasten Musiikkijuhlat tuo iloa ja yhteisiä elämyksiä perheille jälleen 9.-11.6.2023

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään Naantalin Musiikkijuhlien rinnalla kahdeksannen kerran 9.-11.6.2023. Lasten Musiikkijuhlat haluaa tarjota korkeatasoista lastenkulttuuria sekä iloisia elämyksiä ja tekemisen hetkiä lapsille ja perheille, pääosin maksutta.
Kesällä 2022 Suuressa Lastenjuhlassa Naantalin Kirkkopuistossa oli iloinen tunnelma. Kuva Jaska Poikonen

Ohjelmaa Pikku Papusta pehmoeläinklinikkaan ja paperinuken tekoon

Pikku Papun laulut ovat tulleet monille tutuiksi YLE TV2:n Pikku Kakkosesta ja Musarullaa-konserttisarjasta. Pikku Papun Orkesterin konsertissa perjantaina 9.6. klo 18 Kristoffer-salissa perheen pienimmätkin pääsevät mukaan lauluihin ja leikkeihin, Liisa Kallion ihanien kuvitusten somistamana.

Lauantaina 10.6. klo 13-15 Naantalin Kirkkopuiston valtaa Suuri Lastenjuhla. Ohjelmassa on niin jazz-versioita tutuista muumilauluista, Pikku Myy kuin pehmoeläinklinikka, muotokuvamaalausta ja kasvomaalausta, keppihevosten esterata, sirkustemppurata sekä tietysti ilmapalloja.

Sunnuntaina 11.6. vietetään Lasten Museopäivää sekä Casa Haartmanissa klo 10-14 että Naantalin Museon Hiilolan pihassa klo 11-13. Luvassa on paljon hauskaa tekemistä, entisajan elämään ja asumiseen liittyvää puuhaa ja kivaa tunnelmaa museoiden puutarhoissa. Casa Haartmanin ohjelmaan kuuluu mm. paperinuken tekoa, nyörin punomista, taidepaja, kuvauspiste sekä museopeli. Sisään museoon otetaan rajoitettu määrä vierailijoita kerralla, mutta puutarhassa on hyvin tilaa askarrella ja maalata odottaessa. Naantalin museon askareet tehdään kaikki ulkona pihassa, joten kannattaa varautua säähän sopivilla vaatteilla.

Pikku Papun Orkesterin konserttiin voi ostaa lippuja lippu.fi:stä, liput 18€ tai perhelippu neljälle 56€. Muihin tapahtumiin on vapaa pääsy.

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestävät Naantalin Musiikkijuhlat, Naantalin Pelastakaa Lapset ry, Naantalin museo sekä Åbo Akademin säätiön Casa Haartman -museo.

Pikku Papun Orkesteri
Perjantaina 9.6.2023 klo 18 I Kristoffer-sali, Naantali
Konsertin kesto noin 45 min. Yli 3-vuotiaille.
Liput 18€ / ryhmälippu neljälle 56 €

Suuri Lastenjuhla
Lauantaina 10.6. klo 13-15 I Kirkkopuisto, Naantali
Tapahtumaan on vapaa pääsy ja se sopii kaikenikäisille.

Lasten Museopäivä
Sunnuntaina 11.6. klo 10-14 I Casa Haartman ja 11-13 I Naantalin museo
Lasten museopäivän tapahtumiin on vapaa pääsy.

Lisätietoja:

naantalinmusiikkijuhlat.fi I casahaartman.fi

Suvi Innilä, toimitusjohtaja Naantalin Musiikkijuhlat, 050 5590 186
Anne Sjöström, museonjohtaja, Naantalin museo, 050 590 9365
Marianne Salovius, museoassistentti Casa Haartman, 040 674 4930

Pikku Papun Orkesteri esiintyy Naantalin Kristoffer-salissa perjantaina 9. kesäkuuta. Kuva Antti Kokkola.

Naantalin Musiikkijuhlat on yksi Suomen vanhimmista ja arvostetuimmista musiikkitapahtumista. Monipuoliset ja korkeatasoiset konsertit järjestetään merellisen Naantalin ja lähiseudun idyllisissä konserttipaikoissa jälleen 6.-17.6.2023.