Naantalin Master 2021 -tunnustus Tammiston majoitus- ja ravintolapalvelulle

Naantalin Master -matkailutunnustus luovutettiin tunnustuksen saajalle, yrittäjä Anu Vaissi-Harismaalle aurinkoisessa Naantalin vanhassa kaupungissa.
Kuulas Garden Grill and Cafe

Tunnustuksella palkitaan yritys ja yrittäjä, joka on omalla toiminnallaan rikastuttanut ja kehittänyt Naantalin matkailuelinkeinoa.

Vuoden 2021 Naantalin Master -matkailutunnustuksen saaja on Naantalin Tammistossa toimiva Tammiston majoitus- ja ravintolapalvelu, Kuulas Garden Grill & Cafe.

Yrittäjä Anu Vaissi-Harismaan yrittäjyys Tammiston tilalla alkoi lähes 15 vuotta sitten sukupolven vaihdoksen yhteydessä. Tuolloin palvelut koostuivat majoitus-, kokous- ja ryhmäpalveluista.

Vuonna 2021, talven yli kestäneen remontin jälkeen, Tammiston tila avautui uudistuneena; tila oli saanut uuden terassin ja ravintolan omenatarhan puoleiselle pihamaalle. Kuulas Garden Grill & Cafe kuoriutui yhtaikaa omenapuiden kukkiessa. Ravintolan sydän on avoin grilli, jossa kaikki ravintolan annokset valmistuvat. Ravintolan suosio oli suurta heti ensi hetkestä alkaen ja toi uudenlaista tarjontaa Naantalin ravintolatarjontaan.

Yrittäjän suunnitelmat ja ideat uudenlaisen ravintolakonseptin luomiseen olivat eläneet yrittäjän mielessä jo jonkin aikaa, mutta vasta ensimmäisen koronavuoden jälkeen aika tuntui oikealta toteuttaa suunnitelmat.

Majoitustoiminta  - aamiais- ja mökkimajoitus - jatkuu tilalla kuten ennenkin, mutta ryhmä- ja kokouspalveluista on luovuttu ja tilalle on tullut erilaiset teemalliset ja tapahtumalliset ruokailut, jotka vaihtuvat vuodenaikojen mukaan.

Tulevan kesän odotukset ovat korkealla, kertoo yrittäjä Anu Vaissi-Harismaa. Muun muassa tulevat Asuntomessut luovat paineita Naantalin ravintolapalveluille sekä myös majoituspuolelle. Olisimme halunneet vastata tulevaan kysyntään mm. laajentamalla aukioloaikoja, mutta ravintola-alan työvoimapula tulee näkymään valitettavasti myös meillä - olemme yhä yhtä, edes osa-aikaista kokkia vailla. Yritämme siis selviytyä alimiehityksellä myös tämän kesän emmekä siksi voi laajentaa toimintaamme, vaikka haluja olisikin. Lähdemme kuitenkin hyvillä mielin tulevaan kesään, vastaanotto asiakkaiden suunnalta avauskesänä oli uskomattoman ihana ja on ilo tarjota elämyksiä myös tulevaisuudessa. Otan vastaan Master-tunnustuksen ylpeydellä, on hienoa olla osa Naantalin upeaa matkailutarjontaa ja yrittäjyyttä.

Tammiston tilan uudistunut ja erilainen konsepti tarjoaa sekä paikallisille että matkailijoille mukavan elämyksen vanhassa ja arvokkaassa, omenapuiden ympäröimässä miljöössä. Anun taidot keittiössä on tunnettu ja rohkeus investoida ja uudistaa palvelukonseptia koronan vielä rajoittaessa toimintaa, on hieno osoitus uskosta tulevaisuuteen ja matkailun elpymiseen, iloitsee Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Lisätietoja: Tarja Rautiainen, tarja.rautiainen@visitnaantali.com, p.040 7478847

Tarja Rautiainen

Visit Naantali/Naantalin Matkailu Oy