Naantalin Master 2021 -tunnustus Tammiston majoitus- ja ravintolapalvelulle

Naantalin Master -matkailutunnustus luovutettiin tunnustuksen saajalle, yrittäjä Anu Vaissi-Harismaalle aurinkoisessa Naantalin vanhassa kaupungissa.

Kuulas Garden Grill and Cafe

Tunnustuksella palkitaan yritys ja yrittäjä, joka on omalla toiminnallaan rikastuttanut ja kehittänyt Naantalin matkailuelinkeinoa.

Vuoden 2021 Naantalin Master -matkailutunnustuksen saaja on Naantalin Tammistossa toimiva Tammiston majoitus- ja ravintolapalvelu, Kuulas Garden Grill & Cafe.

Yrittäjä Anu Vaissi-Harismaan yrittäjyys Tammiston tilalla alkoi lähes 15 vuotta sitten sukupolven vaihdoksen yhteydessä. Tuolloin palvelut koostuivat majoitus-, kokous- ja ryhmäpalveluista.

Vuonna 2021, talven yli kestäneen remontin jälkeen, Tammiston tila avautui uudistuneena; tila oli saanut uuden terassin ja ravintolan omenatarhan puoleiselle pihamaalle. Kuulas Garden Grill & Cafe kuoriutui yhtaikaa omenapuiden kukkiessa. Ravintolan sydän on avoin grilli, jossa kaikki ravintolan annokset valmistuvat. Ravintolan suosio oli suurta heti ensi hetkestä alkaen ja toi uudenlaista tarjontaa Naantalin ravintolatarjontaan.

Yrittäjän suunnitelmat ja ideat uudenlaisen ravintolakonseptin luomiseen olivat eläneet yrittäjän mielessä jo jonkin aikaa, mutta vasta ensimmäisen koronavuoden jälkeen aika tuntui oikealta toteuttaa suunnitelmat.

Majoitustoiminta  - aamiais- ja mökkimajoitus - jatkuu tilalla kuten ennenkin, mutta ryhmä- ja kokouspalveluista on luovuttu ja tilalle on tullut erilaiset teemalliset ja tapahtumalliset ruokailut, jotka vaihtuvat vuodenaikojen mukaan.

Tulevan kesän odotukset ovat korkealla, kertoo yrittäjä Anu Vaissi-Harismaa. Muun muassa tulevat Asuntomessut luovat paineita Naantalin ravintolapalveluille sekä myös majoituspuolelle. Olisimme halunneet vastata tulevaan kysyntään mm. laajentamalla aukioloaikoja, mutta ravintola-alan työvoimapula tulee näkymään valitettavasti myös meillä - olemme yhä yhtä, edes osa-aikaista kokkia vailla. Yritämme siis selviytyä alimiehityksellä myös tämän kesän emmekä siksi voi laajentaa toimintaamme, vaikka haluja olisikin. Lähdemme kuitenkin hyvillä mielin tulevaan kesään, vastaanotto asiakkaiden suunnalta avauskesänä oli uskomattoman ihana ja on ilo tarjota elämyksiä myös tulevaisuudessa. Otan vastaan Master-tunnustuksen ylpeydellä, on hienoa olla osa Naantalin upeaa matkailutarjontaa ja yrittäjyyttä.

Tammiston tilan uudistunut ja erilainen konsepti tarjoaa sekä paikallisille että matkailijoille mukavan elämyksen vanhassa ja arvokkaassa, omenapuiden ympäröimässä miljöössä. Anun taidot keittiössä on tunnettu ja rohkeus investoida ja uudistaa palvelukonseptia koronan vielä rajoittaessa toimintaa, on hieno osoitus uskosta tulevaisuuteen ja matkailun elpymiseen, iloitsee Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Lisätietoja: Tarja Rautiainen, tarja.rautiainen@visitnaantali.com, p.040 7478847

Tarja Rautiainen

Visit Naantali/Naantalin Matkailu Oy

Tarja Rautiainen, p. 040 7478847,

tarja.rautiainen@visitnaantali.com

Kuulas Garden Grill and Cafe

Kutsu ruokatoimittajille - tervetuloa Smakun mediapäivään 15.6.12.5.2022 07:48:00 EEST | Kutsu

Meillä on ilo kutsua Sinut Naantaliin kokemaan Naantalin kesä ja sen upeat lähimaut! Tervetuloa makoisalle Smaku-matkalle 15.6. Päivän aikana liikumme Naantalissa ja saaristossa tutustuen Naantalin Smaku -tapahtumassa oleviin ravintoloihin ja kahviloihin, . Jokainen vierailukohde loihtii meille oman herkullisen Smaku-annoksensa ja samalla kuulemme muitakin ajankohtaisia uutisia. Sekä tietysti tutustumme muutenkin hurmaavaan Naantaliin. Lähdemme matkaan Helsingistä, Kiasman pysäkiltä klo 8.00 ja palaamme samaan paikkaan takaisin n. klo 20.00 Päivän ohjelmassa ovat mukana ainakin Ravintola Snickari, Ravintola Trappi, Cafe Akseli, Kultaranta Resort, Suomen Sillikonttori, Ravintola Rantamakasiini, Cafe Laituri, Ravintola Metsätähti ja Kuulas Garden Grill & Cafe. Ilmoittautuminen mediapäivään tästä Tulossa on kesäinen päivä, joka hemmottelee kaikkia aisteja - mukava, kun lähdet Naantaliin! Aurinkoisin tervetulotoivotuksin, Tarja Rautiainen/Visit Naantali, tarja.rautiainen@visitnaantlai.com,

Ett gemensamt digitalt projekt mellan turismorganisationer i Egentliga Finland och Satakunta skapade nya turismprodukter på en gemensam kommersiell plattform18.2.2022 11:30:00 EET | Tiedote

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden digihanke loi uusia matkailureittejä18.2.2022 11:30:00 EET | Tiedote

Ylimaakunnallisen yhteishankkeen muodostivat Finnish Archipelago-konsortio, johon kuuluu Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kemiönsaaren kunta, Paraisten kaupunki, Visit Turku ja Visit Naantali, joka oli hankkeen hallinnoija. Osallistuvien alueiden yhteenlaskettu matkailutulo oli 1 mrd.€ ja työllistävä vaikutus 5470 htv. Hanke kuului työ- ja elinkeinoministeriön alueiden matkailuelinkeinon elpymistä edistäviin kehittämishankkeisiin ja se kanavoitiin Varsinais-Suomen liiton kautta.