Naantalin Musiikkijuhlat ja Turun Kirjamessut yhteistyössä 2020

Naantalin Musiikkijuhlat ja Turun Kirjamessut tekevät tänä vuonna monipuolista yhteistyötä. Kirjamessujen erikoisteemana on musiikki ja tapahtuma täyttää 30 vuotta.

Näyttelijälegenda Seela Sella tulkitsee suomalaista runoutta.

Yhteistyön aloittaa Musiikkijuhlien konsertti Katso pohjoista taivasta la 6.6. klo 19 Naantalin kirkossa. Ohjelmasuunnittelussa on mukana Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio, jonka valitsemaa suomalaista runoutta kokoamastaan antologiasta Katso pohjoista taivasta tulkitsevat näyttelijälegendat Seela Sella ja Esko Salminen. Pohjoismaista musiikkia Jean Sibeliukselta, Edvard Griegiltä ja Carl Nielseniltä esittävät mm. viulistit Elina Vähälä ja Jaakko Kuusisto, sellistit Claudio Bohórquez ja Samuli Peltonen, huilisti Patrick Gallois, käyrätorvisti Radovan Vlatkovic sekä pianistit Barry Douglas ja Juhani Lagerspetz.

- Olemme todella iloisia alkaneesta uudesta yhteistyöstä, joka jatkuu myös lokakuun Kirjamessujen yhteydessä, kertoo toimitusjohtaja Tiina Tunturi.

Konsertin liput tulevat myyntiin Lippupisteessä pe 24.1.2020.

Naantalin Musiikkijuhlat soi tänä vuonna 41. kertaa 2. – 13.6.2020.
Musiikkijuhlien kesän 2020 koko ohjelma julkistetaan 3.2.2020.
Turun Kirjamessut 2. – 4.10.2020

Lisätietoja:
tiina.tunturi@naantali.fi, 044 5161718

Näyttelijälegenda Seela Sella tulkitsee suomalaista runoutta.
Näyttelijälegenda Esko Salminen on toinen illan runouden tulkitsijoista.

Naantalin Musiikkijuhlien 41. kesä soi jälleen monipuolisena – festivaali juhlii Ludwig van Beethovenin ja Aulis Sallisen juhlavuosia3.2.2020 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlia juhlitaan 2. – 13.6 monipuolisella ohjelmistolla. Tänä vuonna mukana on poikkeuksellisen monta laulajaa, vaikuttavia orkesterivierailuita sekä uusia konserttipaikkoja. Beethovenin ja Sallisen juhlavuosien kunniaksi kuullaan laaja valikoima molempien säveltäjien musiikkia sekä jälleen yksi maailman kantaesitys.