Naantalin Röölä houkuttelee jälleen tapahtumillaan

Naantalin Röölään on tehty talven ja kevään aikana kyläsuunnitelma kyläläisten, Varsinais-Suomen kylät ry:n sekä Naantalin kaupungin kanssa kylän kehittämiseksi ja elävöittämiseksi. Kesän tapahtumien lisäksi entisessä sillitehtaassa aletaan valmistaa shampanjaa, kun Brinkhall Sparkling aloittaa syksyllä kuohujuoman valmistuksen ja tuonnin. Uutta on myös Myllymuseon avaaminen silliperinnekeskus Dikselissä.

Röölässä on paljon kesäisiä tapahtumia

18.6 klo 10-16.00 Silli ja uussi peruni on koko kylän perinteinen tapahtuma,jossa jaetaan ilmaisia silli- ja peruna-annoksia niin kauan kuin syötävää riittää.

Perunat (500kg) lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, ja jotka keittää Patrik Qvarnström. Boy-sillit tapahtuman vieraille tarjoaa Orkla. Lisäksi syömisen nautintoa vauhdittaa mm. Tuula Amberlan duo, haitarin soitosta huolehtii Kaitsu ja Ella. Lapsille lumoavat keijut järjestävät omaa ohjelmaa Taikametsässä ja Sanavisassa tentataan rymättyläläisiä sanontoja perinnekirjan aineistosta. Meriteatteri laulaa otoksia kesän festivaalistaan ja Rymättylän teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä "Vähän vielä Vitikainen".

Myynnissä myös saariston kädentaitajien ja maataloustuottajien tuotteita.

Lisäksi Silliperinnekeskus Dikseli avoinna 10-16.00 ja Ravintola Röölänranta palvelee koko kesän.

Päivän juontajana on toimittaja Lassi Lähteenmäki.

Röölän oma, järjestyksessä toinen, postimerkki tulee myös myyntiin.

Merirosvot Röölän rannassa jälleen 16.7. klo 10-16.00

Naantalin Teatterin Merirosvot lähtevät tänäkin kesänä liikkeelle ja hauskaa riittää; luvassa mm. aarteen etsintää - mitä löytyykään merirosvoilta ja mistä?

Lisäksi raisiolainen lastenmusabändi Rokki-Kukko duo hauskuuttaa lapsia.

Silliperinnekeskus Dikseli avoinna 10-15.00.

Meriteatterin festivaali 1.7-10.7.

Festivaaliyleisö pääsee tutustumaan Röölän sataman historiaan Silliperinnekeskus Dikselissä, joka on auki festivaalipäivinä arkisin klo 15-18, lauantaisin klo 12-14, sunnuntaisin klo 12-13 sekä aina esitysten välissä.

Tänä kesänä avataan myös Myllymuseo, joka kutsuu kävijänsä tutustumaan saaristolaismyllyn historiaan. Myllymuseoon ripustetaan myös Mystinen maisema –taidenäyttely. Näyttelyn on tuottanut Pirkanmaan läänintaiteilija Vesa Varrela ja se esittelee Janne Laineen taidegrafiikkatöitä

RööläJAZZ 20.8. klo19-02 Ravintola Röölänrannassa

Tuula Kuitunen & Evergreens. Salakapakan ja 30-luvun ajassa. Paras puku palkitaan!

27.8. Muinaistulien Yö Ravintola Röölänrannassa

Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy.

Heinä-ja elokuun tapahtumat päivittyvät koko ajan.

Lisätiedot:

Röölän  Kylätoimikunta

Tuula Kangaslampi

roola@roola.fi

Kenestä Valtakunnan Virallinen Unikeko 2021?23.7.2021 14:49:46 EEST | Tiedote

Naantali valmistautuu jälleen Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon. Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2021 heitetään mereen perinteitä noudattaen tiistaina 27.7.2021 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa. Tervetuloa seuraamaan tuoreen Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan aamiaista Ravintola Uuden Killan terassille. Tuore Unikeko 2021 liittyy aamiaiselle kuivattelun jälkeen. Unikeonpäivän vietto aloitetaan jo sunnuntaina 25.7. Puistopiknikin ja Unikekomarkkinoiden merkeissä. Maanantaina 26.7. markkinoiden lisäksi yhteislaulua ja ulkoilmaelokuvaesitys. Kirkkopuistossa on tuttuun tapaan ohjelmaa non-stop tiistaina 27.7. ja päivä huipentuu Unikekokonserttiin, jossa tänä vuonna loistaa upea Diandra. Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa. Unikeon lehdistötiedote tulee maanantaina 26.7. klo 15.00 embargolla. Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat: VisitNaa

Kenestä Valtakunnan Virallinen Unikeko 2021?23.7.2021 14:23:23 EEST | Tiedote

YLI KOLMESATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI6.7.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet polkevat toista vuotta peräkkäin Suomen maakunnissa kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat pyöräilleet Suomesta Pariisiin, mutta koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet tekevät nyt omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta polkevat itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomen Team Rynkeby – God Morgon –joukkueissa on yli kolmesataa, joista suurin osa osallistuu kotimaan Tour de Finlandille.

YLI KOLMESATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI28.6.2021 06:00:00 EEST | Tiedote