Naantalin Röölä houkuttelee jälleen tapahtumillaan

Naantalin Röölään on tehty talven ja kevään aikana kyläsuunnitelma kyläläisten, Varsinais-Suomen kylät ry:n sekä Naantalin kaupungin kanssa kylän kehittämiseksi ja elävöittämiseksi. Kesän tapahtumien lisäksi entisessä sillitehtaassa aletaan valmistaa shampanjaa, kun Brinkhall Sparkling aloittaa syksyllä kuohujuoman valmistuksen ja tuonnin. Uutta on myös Myllymuseon avaaminen silliperinnekeskus Dikselissä.

Röölässä on paljon kesäisiä tapahtumia

18.6 klo 10-16.00 Silli ja uussi peruni on koko kylän perinteinen tapahtuma,jossa jaetaan ilmaisia silli- ja peruna-annoksia niin kauan kuin syötävää riittää.

Perunat (500kg) lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, ja jotka keittää Patrik Qvarnström. Boy-sillit tapahtuman vieraille tarjoaa Orkla. Lisäksi syömisen nautintoa vauhdittaa mm. Tuula Amberlan duo, haitarin soitosta huolehtii Kaitsu ja Ella. Lapsille lumoavat keijut järjestävät omaa ohjelmaa Taikametsässä ja Sanavisassa tentataan rymättyläläisiä sanontoja perinnekirjan aineistosta. Meriteatteri laulaa otoksia kesän festivaalistaan ja Rymättylän teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä "Vähän vielä Vitikainen".

Myynnissä myös saariston kädentaitajien ja maataloustuottajien tuotteita.

Lisäksi Silliperinnekeskus Dikseli avoinna 10-16.00 ja Ravintola Röölänranta palvelee koko kesän.

Päivän juontajana on toimittaja Lassi Lähteenmäki.

Röölän oma, järjestyksessä toinen, postimerkki tulee myös myyntiin.

Merirosvot Röölän rannassa jälleen 16.7. klo 10-16.00

Naantalin Teatterin Merirosvot lähtevät tänäkin kesänä liikkeelle ja hauskaa riittää; luvassa mm. aarteen etsintää - mitä löytyykään merirosvoilta ja mistä?

Lisäksi raisiolainen lastenmusabändi Rokki-Kukko duo hauskuuttaa lapsia.

Silliperinnekeskus Dikseli avoinna 10-15.00.

Meriteatterin festivaali 1.7-10.7.

Festivaaliyleisö pääsee tutustumaan Röölän sataman historiaan Silliperinnekeskus Dikselissä, joka on auki festivaalipäivinä arkisin klo 15-18, lauantaisin klo 12-14, sunnuntaisin klo 12-13 sekä aina esitysten välissä.

Tänä kesänä avataan myös Myllymuseo, joka kutsuu kävijänsä tutustumaan saaristolaismyllyn historiaan. Myllymuseoon ripustetaan myös Mystinen maisema –taidenäyttely. Näyttelyn on tuottanut Pirkanmaan läänintaiteilija Vesa Varrela ja se esittelee Janne Laineen taidegrafiikkatöitä

RööläJAZZ 20.8. klo19-02 Ravintola Röölänrannassa

Tuula Kuitunen & Evergreens. Salakapakan ja 30-luvun ajassa. Paras puku palkitaan!

27.8. Muinaistulien Yö Ravintola Röölänrannassa

Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy.

Heinä-ja elokuun tapahtumat päivittyvät koko ajan.

Lisätiedot:

Röölän  Kylätoimikunta

Tuula Kangaslampi

roola@roola.fi

Kutsu ruokatoimittajille - tervetuloa Smakun mediapäivään 15.6.12.5.2022 07:48:00 EEST | Kutsu

Meillä on ilo kutsua Sinut Naantaliin kokemaan Naantalin kesä ja sen upeat lähimaut! Tervetuloa makoisalle Smaku-matkalle 15.6. Päivän aikana liikumme Naantalissa ja saaristossa tutustuen Naantalin Smaku -tapahtumassa oleviin ravintoloihin ja kahviloihin, . Jokainen vierailukohde loihtii meille oman herkullisen Smaku-annoksensa ja samalla kuulemme muitakin ajankohtaisia uutisia. Sekä tietysti tutustumme muutenkin hurmaavaan Naantaliin. Lähdemme matkaan Helsingistä, Kiasman pysäkiltä klo 8.00 ja palaamme samaan paikkaan takaisin n. klo 20.00 Päivän ohjelmassa ovat mukana ainakin Ravintola Snickari, Ravintola Trappi, Cafe Akseli, Kultaranta Resort, Suomen Sillikonttori, Ravintola Rantamakasiini, Cafe Laituri, Ravintola Metsätähti ja Kuulas Garden Grill & Cafe. Ilmoittautuminen mediapäivään tästä Tulossa on kesäinen päivä, joka hemmottelee kaikkia aisteja - mukava, kun lähdet Naantaliin! Aurinkoisin tervetulotoivotuksin, Tarja Rautiainen/Visit Naantali, tarja.rautiainen@visitnaantlai.com,

Ett gemensamt digitalt projekt mellan turismorganisationer i Egentliga Finland och Satakunta skapade nya turismprodukter på en gemensam kommersiell plattform18.2.2022 11:30:00 EET | Tiedote

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.