Naantalin Röölän kesän aloitus 10.6.

Kesän suurin, koko kylän perinteinen tapahtuma on Silli ja uussi peruni 10.6., jossa jaetaan ilmainen silli ja peruna -annos niin kauan kuin riittää. Perunat, yhteensä 500kg lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, perunat keittää Ravintola Röölänranta ja Boy-sillit tarjoaa Orkla.

Tänä kesänä yhteysalus m/s Isla osallistuu talkoisiin ja tuo maksutta sillin ja perunan ja kuohuviinin ystäviä Turusta Röölään. Mukaan mahtuu 100 ensimmäistä ja myös polkupyörät ovat tervetulleita alukselle. Lähtö Turusta klo 9.00 Aurajoesta, os. Läntinen Rantakatu 35, Förin ja Ukkopekan välistä. Saapuminen Röölään klo 11.30. Lähtö takaisin Turkuun klo 14.30.

Tapahtuman ohjelmassa mm. Pentti-Oskari Kangas ja 7 Seinähullua Veljestä, harmonikkamestarit Kaitsu, Tapsa ja Ella taituroivat ikivihreitä, Rymättylän Teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä Koira saa paikan. Lisäksi Kylähuoneella myynnissä Röölän III postimerkki ja myynnissä arvostettuja saariston kädentaitotuotteita.

Maaliskuussa avautunut Brinkhall´s Sparkling viinitehdas (psb.fi) julkistaa ensimmäisen kuohuviininsä, jota voi ostaa viinitehtaan myymälästä klo 10-17.

Lisäksi tunnettu Meriteatteri, jonka kotisatama on Rymättylän Röölä, jatkaa suurta suosiotaan tulevana kesänä  Röölässä ja  Silliperinnekeskus Dikselin tiloissa tullaan avaamaan Myllymuseo.

Lisätiedot Röölän kesätapahtumista
Tuulamaria Kangaslampi, Röölän Kylätoimikunta, Röölän Kylähuone

p. 044 974 8711, roola@roola.fi

www.roola.fi

Veneala toivoo Naantalin Venemessujen järjestämistä2.2.2021 08:16:00 EET | Tiedote

Hankalasta koronatilanteesta huolimatta Naantalin Venemessujen organisaatio työskentelee sen eteen, että toukokuun viimeisenä viikonloppuna messuveneet olisivat jälleen esillä Naantalin rannassa. -Venealalle tulevasta keväästä on tulossa haasteellinen, kun perinteiset sisähalleissa tapahtuvat messut on peruttu. Kevään messut ovat aina olleet alalle tärkeä kanava asiakkuuksien hankinnassa ja kaupantekemisessä. Moni kauppias toivookin nyt, että Naantalissa messut saataisiin kuitenkin järjestettyä koronasta huolimatta. Usko tähän on vahva, koska ulkoilmatapahtuma voisi olla mahdollista järjestää turvallisesti näissäkin olosuhteissa, miettii messujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden kaupallinen digihanke; Yhteinen Finnish Archipelago 2025. Digitaalisella matkailutuotteistolla kestävää kasvua19.10.2020 13:00:00 EEST | Tiedote

Ylimaakunnallisen yhteishankkeen muodostavat Finnish Archipelago-konsortio, johon kuuluu Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kemiönsaaren kunta, Paraisten kaupunki, Visit Turku ja Visit Naantali, joka on hankkeen hallinnoija. Osallistuvien alueiden yhteenlaskettu matkailutulo oli 1 mrd.€ ja työllistävä vaikutus 5470 htv.

Artesaaniruoan mestaruutta Raisiossa tavoittelee 66 yritystä 130 tuotteella6.10.2020 13:19:10 EEST | Tiedote

Raisiossa lokakuun 14. – 16. päivä järjestettävään Artesaaniruoka SM 2020 -kilpailuun on ilmoittautunut 66 yritystä yli 130 tuotteella. – Kilpailu järjestetään nyt viidennen kerran ja tällä kertaa osallistujia on kaikkialta Suomesta, iloitsee Suomen Artesaaniruoka ry:n puheenjohtaja Eija Lamsijärvi. – Kaikki tuotteet ovat käyneet läpi esikarsintaseulan, jossa on tarkastettu, että ne täyttävät artesaaniruoan kriteerit. Niitä ovat mm. se, että tuote on valmistettu paikallisista raaka-aineista ilman keinotekoisia aromeja tai säilöntä- ja väriaineita. Samalla on myös varmisteltu, että tekijän kädenjälki näkyy tuotantoketjussa, Lamsijärvi jatkaa.