Naantalin Röölän kesän aloitus 10.6.

Kesän suurin, koko kylän perinteinen tapahtuma on Silli ja uussi peruni 10.6., jossa jaetaan ilmainen silli ja peruna -annos niin kauan kuin riittää. Perunat, yhteensä 500kg lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, perunat keittää Ravintola Röölänranta ja Boy-sillit tarjoaa Orkla.

Tänä kesänä yhteysalus m/s Isla osallistuu talkoisiin ja tuo maksutta sillin ja perunan ja kuohuviinin ystäviä Turusta Röölään. Mukaan mahtuu 100 ensimmäistä ja myös polkupyörät ovat tervetulleita alukselle. Lähtö Turusta klo 9.00 Aurajoesta, os. Läntinen Rantakatu 35, Förin ja Ukkopekan välistä. Saapuminen Röölään klo 11.30. Lähtö takaisin Turkuun klo 14.30.

Tapahtuman ohjelmassa mm. Pentti-Oskari Kangas ja 7 Seinähullua Veljestä, harmonikkamestarit Kaitsu, Tapsa ja Ella taituroivat ikivihreitä, Rymättylän Teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä Koira saa paikan. Lisäksi Kylähuoneella myynnissä Röölän III postimerkki ja myynnissä arvostettuja saariston kädentaitotuotteita.

Maaliskuussa avautunut Brinkhall´s Sparkling viinitehdas (psb.fi) julkistaa ensimmäisen kuohuviininsä, jota voi ostaa viinitehtaan myymälästä klo 10-17.

Lisäksi tunnettu Meriteatteri, jonka kotisatama on Rymättylän Röölä, jatkaa suurta suosiotaan tulevana kesänä  Röölässä ja  Silliperinnekeskus Dikselin tiloissa tullaan avaamaan Myllymuseo.

Lisätiedot Röölän kesätapahtumista
Tuulamaria Kangaslampi, Röölän Kylätoimikunta, Röölän Kylähuone

p. 044 974 8711, roola@roola.fi

www.roola.fi

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote