Naantalin Röölän kesän aloitus 10.6.

Kesän suurin, koko kylän perinteinen tapahtuma on Silli ja uussi peruni 10.6., jossa jaetaan ilmainen silli ja peruna -annos niin kauan kuin riittää. Perunat, yhteensä 500kg lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, perunat keittää Ravintola Röölänranta ja Boy-sillit tarjoaa Orkla.

Tänä kesänä yhteysalus m/s Isla osallistuu talkoisiin ja tuo maksutta sillin ja perunan ja kuohuviinin ystäviä Turusta Röölään. Mukaan mahtuu 100 ensimmäistä ja myös polkupyörät ovat tervetulleita alukselle. Lähtö Turusta klo 9.00 Aurajoesta, os. Läntinen Rantakatu 35, Förin ja Ukkopekan välistä. Saapuminen Röölään klo 11.30. Lähtö takaisin Turkuun klo 14.30.

Tapahtuman ohjelmassa mm. Pentti-Oskari Kangas ja 7 Seinähullua Veljestä, harmonikkamestarit Kaitsu, Tapsa ja Ella taituroivat ikivihreitä, Rymättylän Teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä Koira saa paikan. Lisäksi Kylähuoneella myynnissä Röölän III postimerkki ja myynnissä arvostettuja saariston kädentaitotuotteita.

Maaliskuussa avautunut Brinkhall´s Sparkling viinitehdas (psb.fi) julkistaa ensimmäisen kuohuviininsä, jota voi ostaa viinitehtaan myymälästä klo 10-17.

Lisäksi tunnettu Meriteatteri, jonka kotisatama on Rymättylän Röölä, jatkaa suurta suosiotaan tulevana kesänä  Röölässä ja  Silliperinnekeskus Dikselin tiloissa tullaan avaamaan Myllymuseo.

Lisätiedot Röölän kesätapahtumista
Tuulamaria Kangaslampi, Röölän Kylätoimikunta, Röölän Kylähuone

p. 044 974 8711, roola@roola.fi

www.roola.fi

Kuka heitetään mereen tänä vuonna ja saa kylmän kylvyn?19.7.2019 13:38:34 EESTKutsu

Naantali valmistautuu jälleen Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon. Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2019 heitetään mereen perinteitä noudattaen lauantaina 27.7.2019 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa. Tervetuloa seuraamaan tuoreen Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan aamiaista Wanhan Kaivohuoneen terassille. Tuore Unikeko 2019 liittyy aamiaiselle noin klo 7.30. Unikeonpäivän vietto aloitetaan jo pe 26.7. jolloin markkinat avautuvat klo 15 ja klo 17 alkaen tanssitaan Kirkkopuistossa Sekahaku ry:n ja Semitesin johdolla. Kirkkopuistossa on tuttuun tapaan ohjelmaa non-stop la 27.7. ja päivä huipentuu Unikekokonserttiin, jossa Kimmo Blomin ja Miracle Bandin Queen Show. Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa. Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat: Tarja Rautiainen, p. 040 747 8847 Ystävällisin Unikekoterveisin Tarja Rautiainen

Smaku Tour rantautuu Naantaliin - herkullinen päätapahtuma 15.6.2019 Kaivohuoneella!6.6.2019 15:00:00 EESTTiedote

Jo kolmena kesänä Porvoossa toteutettu, huippusuosion saanut ruokatapahtuma Smaku saapuu kesäkuussa Naantaliin. Smakun aikana 6.-14.6.2019 on mahdollisuus kierrellä maistelemassa ravintoloiden ja kahviloiden smakuannoksia 7 euron hintaan. Jokainen ravintola toteuttaa Smakua varten maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta. Tervetuloa kiertelemään Naantalin sataman alueen ravintoloissa yhdessä herkutellen!

Missejä, meripelastusta ja Samuli Edelmann21.5.2019 12:15:35 EESTTiedote

Ohjusvene Naantaliin messuvierailla on mahdollisuus tutustua kaikkina kolmena messupäivänä rajattuina kellonaikoina. Messujen ohjelmalavalla nähdään jälleen Fashion Teamin muotinäytöksiä ja messujen päätteeksi kruunataan Miss Model of the World -osakilpailun voittaja. Messujen avajaisia vietetään perjantaina klo 16.00, jolloin messut avaa kansanedustaja Vilhelm Junnila. Messujen avauspäivää juhlistetaan klo 22.30 flyboard-taituri Vadim Nekhaevin led-valonäytöksellä.