Naantalin Röölän kesän aloitus 10.6.

Kesän suurin, koko kylän perinteinen tapahtuma on Silli ja uussi peruni 10.6., jossa jaetaan ilmainen silli ja peruna -annos niin kauan kuin riittää. Perunat, yhteensä 500kg lahjoittaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, perunat keittää Ravintola Röölänranta ja Boy-sillit tarjoaa Orkla.

Tänä kesänä yhteysalus m/s Isla osallistuu talkoisiin ja tuo maksutta sillin ja perunan ja kuohuviinin ystäviä Turusta Röölään. Mukaan mahtuu 100 ensimmäistä ja myös polkupyörät ovat tervetulleita alukselle. Lähtö Turusta klo 9.00 Aurajoesta, os. Läntinen Rantakatu 35, Förin ja Ukkopekan välistä. Saapuminen Röölään klo 11.30. Lähtö takaisin Turkuun klo 14.30.

Tapahtuman ohjelmassa mm. Pentti-Oskari Kangas ja 7 Seinähullua Veljestä, harmonikkamestarit Kaitsu, Tapsa ja Ella taituroivat ikivihreitä, Rymättylän Teatteri esittää makupaloja kesän näytelmästä Koira saa paikan. Lisäksi Kylähuoneella myynnissä Röölän III postimerkki ja myynnissä arvostettuja saariston kädentaitotuotteita.

Maaliskuussa avautunut Brinkhall´s Sparkling viinitehdas (psb.fi) julkistaa ensimmäisen kuohuviininsä, jota voi ostaa viinitehtaan myymälästä klo 10-17.

Lisäksi tunnettu Meriteatteri, jonka kotisatama on Rymättylän Röölä, jatkaa suurta suosiotaan tulevana kesänä  Röölässä ja  Silliperinnekeskus Dikselin tiloissa tullaan avaamaan Myllymuseo.

Lisätiedot Röölän kesätapahtumista
Tuulamaria Kangaslampi, Röölän Kylätoimikunta, Röölän Kylähuone

p. 044 974 8711, roola@roola.fi

www.roola.fi

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely29.8.2018 16:10Tiedote

Naantalin Veneet Esillä -käytettyjen veneiden myyntinäyttelyssä nähdään tulevana viikonloppuna ennätysmäärä veneitä. Näyttelyalue on loppuunmyyty ja ranta täynnä veneitä viimeistä paikkaa myöden. Veneiden kokonaismäärä on yli 100 kpl. Veneet Esillä -näyttely on Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntitapahtuma. -Veneiden runsaaseen määrään on varmasti useita syitä. Kauppa on käynyt perinteisesti hyvin Naantalin näyttelyssä, se on tietenkin tärkein tekijä. Naantali on loistava paikka järjestää tällainen tapahtuma ja kävijämäärä on kasvanut vuosi vuodelta. Joudumme jatkossa miettimään ratkaisuja, jotta näyttelyyn voitaisiin ottaa nykyistä enemmän veneitä, kertoo Naantalin Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely22.8.2018 15:17Tiedote

Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman vuoden 2018 VALTAKUNNAN VIRALLISEKSI UNIKEOKSI27.7.2018 07:00Tiedote

Vuoden 2018 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman. Vanhan ja arvostettujen perinteiden mukaisesti Tapani Bastmanin valinta julkistettiin heittämällä hänet mereen Unikeonpäivänä perjantaina 27.7.2018 klo 7.00 Naantalin vanhan kaupungin vierassatamassa. Tästä linkistä löytyy aamun tunnelmia ja kuviavuoden 2018 Unikeosta.