Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit soivat jo 15. kertaa

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään jo 15. kerran Naantalin kirkossa kahtena peräkkäisenä lauantaina 29. helmikuuta ja 7. maaliskuuta 2020 klo 18. Konserteissa soi tällä kertaa Beethovenin, Sallisen ja Mozartin musiikki.

Ensi vuonna 2020 Naantalissa juhlitaan monipuolisesti 250-vuotiasta Ludwig van Beethovenia ja 85-vuotiasta Aulis Sallista. Ensimmäisen Talvikonsertin ohjelmassa ovat Beethovenin mestariteokset Sellosonaatti nro 3 ja Viulusonaatti nro 9 ”Kreutzer”.

Illan huipentaa Sallisen Pianotrio Les Visions Fugitives, joka on Naantalin Musiikkijuhlien tilausteos vuodelta 2010. Konsertissa esiintyvät kesäfestivaalilta tutut taiteilijat viulisti Elina Vähälä, sellisti Arto Noras ja pianisti Juhani Lagerspetz.

Toinen Talvikonsertti on omistettu W.A.Mozartin musiikille, jota tulkitsevat sopraano Kaisa Ranta, altto Essi Luttinen, tenori Heikki Rainio, basso Nicholas Söderlund sekä Chorus Ars Musica ja Ars Musican kamariorkesteri kapellimestari Pertti Pekkasen johdolla. Kuoron on valmentanut Timo Lehtovaara. Illan ohjelmassa soivat Mozartin iki-ihanat teokset Eine kleine Nachtmusik, Vesperae solennes de confessore ja Ave verum corpus.

Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuripalvelujen kanssa. Konserttien lipunmyynti on alkanut Lippupisteessä, Visit Naantalissa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Naantalin Musiikkijuhlien kesäfestivaalin koko ohjelma julkistetaan 3.2.2020

Lisätietoja:

tiina.tunturi@naantali.fi, 044 5161718

Naantalin Musiikkijuhlien 41. kesä soi jälleen monipuolisena – festivaali juhlii Ludwig van Beethovenin ja Aulis Sallisen juhlavuosia3.2.2020 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlia juhlitaan 2. – 13.6 monipuolisella ohjelmistolla. Tänä vuonna mukana on poikkeuksellisen monta laulajaa, vaikuttavia orkesterivierailuita sekä uusia konserttipaikkoja. Beethovenin ja Sallisen juhlavuosien kunniaksi kuullaan laaja valikoima molempien säveltäjien musiikkia sekä jälleen yksi maailman kantaesitys.