Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit soivat jo 15. kertaa

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään jo 15. kerran Naantalin kirkossa kahtena peräkkäisenä lauantaina 29. helmikuuta ja 7. maaliskuuta 2020 klo 18. Konserteissa soi tällä kertaa Beethovenin, Sallisen ja Mozartin musiikki.

Ensi vuonna 2020 Naantalissa juhlitaan monipuolisesti 250-vuotiasta Ludwig van Beethovenia ja 85-vuotiasta Aulis Sallista. Ensimmäisen Talvikonsertin ohjelmassa ovat Beethovenin mestariteokset Sellosonaatti nro 3 ja Viulusonaatti nro 9 ”Kreutzer”.

Illan huipentaa Sallisen Pianotrio Les Visions Fugitives, joka on Naantalin Musiikkijuhlien tilausteos vuodelta 2010. Konsertissa esiintyvät kesäfestivaalilta tutut taiteilijat viulisti Elina Vähälä, sellisti Arto Noras ja pianisti Juhani Lagerspetz.

Toinen Talvikonsertti on omistettu W.A.Mozartin musiikille, jota tulkitsevat sopraano Kaisa Ranta, altto Essi Luttinen, tenori Heikki Rainio, basso Nicholas Söderlund sekä Chorus Ars Musica ja Ars Musican kamariorkesteri kapellimestari Pertti Pekkasen johdolla. Kuoron on valmentanut Timo Lehtovaara. Illan ohjelmassa soivat Mozartin iki-ihanat teokset Eine kleine Nachtmusik, Vesperae solennes de confessore ja Ave verum corpus.

Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuripalvelujen kanssa. Konserttien lipunmyynti on alkanut Lippupisteessä, Visit Naantalissa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Naantalin Musiikkijuhlien kesäfestivaalin koko ohjelma julkistetaan 3.2.2020

Lisätietoja:

tiina.tunturi@naantali.fi, 044 5161718

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali oli menestys16.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali päättyi lauantaina 15.6. Saaristomeren kunniaksi järjestettyyn In honorem maris -konserttiin. Konsertin alussa Saaristomeripuheenvuoron piti Centrum Balticumin puheenjohtaja, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve. Festivaalin juhlavuosi oli kaikilla mittareilla menestys. Monipuolinen ohjelmisto sai kävijämäärän kipuamaan uuteen ennätykseen. Juhlien päättyessä ensi vuoden festivaaliohjelmaa suunnitellaan jo.

Naantalin Musiikkijuhlien puistokonserttien erikoisjärjestelyt7.6.2019 12:49:27 EESTTiedote

Lauantaina 8.6. Naantalin Kirkkopuistossa klo 15 alkava Apocalyptican konsertti aiheuttaa erikoisjärjestelyjä. Vanhaankaupunkiin saapuvien toivotaan käyttävän julkista liikennettä (Turun suunnasta Fölin linjat 6 ja 7). Naantalin pysäkiltä on noin 10 minuutin kävelymatka Kirkkopuistoon. Omalla autolla saapuvien kannattaa varata riittävästi aikaa pysäköintipaikan löytämiseen. Pysäköintialueet on merkitty Naantalin pysäköintikarttaan. Kirkkopuiston portti avataan klo 13 ja konserttiin on saatavilla lippuja vielä portilta. Naantalin Musiikkijuhlien sivuilla on mainittu tarkemmat tiedot konserttialueen järjestelyistä. Sunnuntaina 9.6. klo 15 alkavaan Kultarannan puistokonserttiin järjestetään bussikuljetus Naantalin väliaikaiselta linja-autoasemalta. Bussit lähtevät asemalta klo 14 ja klo 14.30. Liikennöitsijänä toimii Muurinen. Kultarannassa on parkkitilaa erittäin rajoitetusti. Kultarannan portit avataan klo 14.30 ja konsertti kestää noin tunnin. Konsertin jälkeen on bussikuljetus takaisi

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen28.5.2019 12:00:00 EESTKutsu

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlafestivaali alkaa tiistaina 4. kesäkuuta ja jatkuu 15. kesäkuuta asti. Naantaliin saapuu jälleen suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta, mukana neljä mittavaa orkesterivierailua. Juhlavuoden kunniaksi Naantalissa kuullaan kantaesitykset Jaakko Kuusistolta ja Aulis Salliselta. Festivaalin juhlavuoden erikoisvieras on raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica, joka debytoi Naantalissa. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät baritoni Tommi Hakala ja pianisti Juhani Lagerspetz. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 3.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa!