Naantalista nautiskelu on vihdoin sallittu

Vihdoin se on alkanut – Naantalin kesä. Poikkeustilanteesta huolimatta sesonki saadaan aikaiseksi yhteistyössä Naantalin yrittäjien ja Naantalin kaupungin kanssa

Naantalin kaupunki osoitti ylimääräisen ja kertaluonteisen markkinointituen kesän 2020 yleiskampanjalle, jonka toteuttajaksi kilpailutuksen jälkeen valikoitui turkulainen Mainostoimisto Hungry. Haasteet ovat kaikille yrityksille yhtä suuret mutta toivottavasti väliaikaiset. Kesän 2020 kampanja huomioi majoitusliikkeet, kahvilat ja ravintolat, ohjelmapalvelut, saariston ja kivijalkakaupat. Teemassa näkyy ja kuuluu sallitut nautinnot ja kesän riemut, jotka on päätetty vapauttaa rajoituksista, mutta kaikkia ohjeita ja suosituksia noudattaen.

-                          Naantalin matkailuyrittäjillä on ilahduttavan paljon tarjontaa kesällä 2020. On tärkeää, että tieto kesän tarjonnasta tavoittaa matkailijat. Sen vuoksi Naantalin kaupunki tukee kesän matkailumarkkinointia omalla erityispanostuksellaan, kertoo kaupunginjohtaja Jouni Mutanen.

Kesä tarjoaa vanhoja tuttuja mutta myös uusia elämyksiä

Naantalin kaksi tunnetuinta kohdetta, Muumimaailma ja Naantalin Kylpylä  avasivat ovet kesään kesäkuun alussa. Kultarannan puutarhaan pääsee jälleen 1.7. opastetuille kierroksille, myös perjantai-iltaisin on mahdollista käydä puistossa omatoimisesti. Vanhankaupungin opastetut kierrokset tarjoavat mukavaa ohjelmaa kesäpäivään, uutuutena lapsille suunnattu  ”Seuraa Unikekoa”  -kierros vie lapset leikinomaisesti Naantalin historiaan lähipuiston alueella.

Odotettu uutuus, Iltaristeily, palaa Naantalin lähivesille ja vie asiakkaat merelle nostalgiaa henkivällä m/s Kuhalla keskiviikkoisin ja lauantaisin klo 18-19.30 vanhankaupungin charterlaiturista ja lisäksi lauantaisin klo 16-17.30 Naantalin Kylpylän laiturista.

Lisäksi purjelaiva Inga-Lill  tarjoaa purjelaivaristeilyjä neljänä iltana kesän aikana.

Höyrylaiva Ukkopekka alkaa Naantaliin 1.7. Tänä suvena Ukkopekka tekee yhden edestakaisen matkan Turusta, jolloin asiakkailla on mahdollisuus viipyä Naantalin vanhassa kaupungissa 2 tunnin ajan ja palata sen jälkeen Turkuun.

Emma Teatterin ”Helppo ero” aloittaa näytäntökautensa 2.7. ja esitykset jatkuvat 22.8. saakka.

Naantali SunFestin toteutumiseen on järjestäjillä vahva pyrkimys mutta tiedotteen julkaisuhetkellä valitettavasti vielä avoin. Tapahtumajärjestäjät odottavat uusia linjauksia tapahtumille.

SMAKU-Tour rantautuu Naantaliin 12.-22.8. jolloin on lupa nauttia herkullisista maisteluannoksista lukuisissa Naantalin ravintoloissa.

Louhisaaren kartano, Naantalin museo ja Taidehuone ovat avoinna kuten aikaisempina kesinäkin.

Kuparivuoren kalliot, Rakkaudenpolku, hyvin hoidetut puistot, Trumputus ja Iltavesper ja välimerellinen tunnelma ovat maksuttomia paikallisia nautintoja, joista myös matkailijat ovat tervetulleita nauttimaan.

Saariston suosio kasvaa vuosi vuodelta

Luonto, saaristo ja meri on houkuttelevampi ja arvostetumpi vuosi vuodelta. Pyörien vuokrauskysyntä on lähtenyt myös vauhdikkaasti käyntiin. Ennusteet kotimaan matkailijoiden lisääntyvästä määrästä tuntuu osuneen oikeaan.

Rymättylän Röölän ohjelmat löytyvät täältä.

Merimaskun Rantamakasiini palvelee Drive-In Satamaravintolana mutta lähiruoasta nauttiminen onnistuu myös uusitulla terassilla. Velkualla tuttu Ravintola Salakuljettaja ja sen vierassatama on veneilijöiden ja matkailijoiden suosikki. Saaristohotelli Vaihelan kuuluisa lähi- ja paikalliset herkut odottavat kävijöitä kauniissa miljöössä

Kesästä nauttiminen on siis sallittua, jopa suositeltavaa ja Naantali tarjoaa siihen monipuoliset mahdollisuudet.

Aurinkoista ja hyvää kesää!

Iloisin kesäterveisin

Tarja Rautiainen

tarja.rautiainen@visitnaantali.com, p. 040 7478847

Katsoaksesi videon lähteestä facebook.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.