Naughty BRGR pitää henkilöstönsä töissä ravintoloiden koronasulun ajan

Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat pitävät keittiönsä toiminnassa maaliskuulle ehdotetun ravintolasulun ajan. Yritys panostaa annosten toimituksiin ja kannustaa asiakkaitaan myös noutamaan ruokaa turvallisesti paikan päältä.

"Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille ennätysmäärän parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Burgerimies Akseli Herlevi.

Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä toimivat Naughty BRGR -ravintolat työllistävät vakituisesti noin 100 henkilöä. Ravintolayhtiö avasi koronapandemian aikana uudet ravintolat Helsinkiin ja Espooseen ja yhdeksäs Naughty BRGR avataan Lahteen huhtikuussa. Nyt ilmoitetun maaliskuisen koronasulun aikana ravintolayhtiö tavoittelee myyvänsä 30 000 tuhmaa hampurilaista ja pitämään koko henkilökuntansa töissä ilman lomautuksia.

”Suomen ravintolakenttä on jo vuoden ajan roikkunut löysässä hirressä ja kohtuuttomien, eri tahoilta heitettyjen epäilyjen kohteena. Tartuntaluvut on kuitenkin saatava painumaan alas ja jos ravintolasyömisen lopettaminen auttaa siihen, olkoon niin. Sulku ei uskoakseni vie ihmisiltä kuitenkaan nälkää syödä hyvin, joten me teemme kaikkemme pitääksemme ravintolat auki ja piisit kuumina tilanteesta riippumatta. Tavoitteenamme on myydä tämän kolmen viikon sulun aikana ennätysmäiset 30 000 burgeria. Joudumme maaliskuussa sopeuttamaan liiketoimintaamme, mutta teemme sen henkilöstön sijaan ruokalistan ja hintojen kautta”, kertoo ravintoloitsija Akseli Herlevi.

”Viime kevään ravintolasulku pakotti meidät miettimään toimintaamme uudella tavalla. Olemme uskoakseni tähän tulevaan sulkuun nyt paremmin valmistautuneita ja tiedämme, miten vältämme viime keväänä syntyneet ajoittaiset pullonkaulat niin tilauksissa, kuin myös toimituksissa. Digitaalinen asiakaspalvelu ja myynti omalla sovelluksellamme ja kotiinkuljetuspalvelut ovat olleet meille tuttuja perustamisesta saakka. Olemme sopineet ravintolasulun ajan ilmaisista kuljetuksista Foodoran kanssa ja ravintolasta annoksensa noutaville laskemme väliaikaisesti hintoja merkittävästi”, kertoo Naughty BRGR -konsernin toimitusjohtaja Lars Oehlandt.

Naughty varautuu kolme viikkoa kestävään sulkuun

Hallitus on antanut eduskunnalle esityksen, jolla ravintolat suljettaisiin asiakkailta väliaikaisesti kolmeksi viikoksi 8.3.2021 alkaen. Ruoan ulosmyynti asiakkaille on kuitenkin sallittua.

”Yrittäjän ja työnantajan vastuisiin kuuluu pyrkiä menestymään sekä luoda ja ylläpitää työpaikkoja. Yrittäjällä on onneksi myös vapaus päättää, miten erilaisissa tilanteissa luovitaan. Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Herlevi.

Vuonna 2015 perustettu Naughty BRGR on 100 hampurilaisentusiastia Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä työllistävä gourmet-hampurilaisravintolaketju. Perustamissysäyksensä ravintola sai Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti  parhaana koskaan saamaansa palautteena. Naughty Group -konserniin kuuluu 8 ravintolaa ja Naughty BRGR -vähittäiskauppatuotteita. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 8,7 miljoonaa euroa.

Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj
lars@naughtybrgr.com, +358 40 747 0704

Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj
akseli@naughtybrgr.com, +358 50 522 7015

Samuel Sorainen, Wolfcom PR Boutique
samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 5798653

Korona siivitti suomalaisen helikopteriyhtiön nousuun19.4.2021 11:43:33 EEST | Tiedote

Kuluneena talvena aloitettu Helsinki Citycopter-helikopteripalvelu on saavuttanut pandemian aiheuttamien matkustusrajoitusten myötä kotimaisille liike- ja tilauslennoilleen lentävän lähdön. Yhtiö operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Helsinki Citycopter parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä tarjoaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä.

Suomen suurin burgeriterassi tuo hampurilaismestarit ja jalkapallon EM-kisat Rautatientorille15.4.2021 13:51:07 EEST | Tiedote

Toissa kesänä suosiollaan yllättänyt ensimmäinen Burger Lovers -ruokatapahtuma järjestetään pandemian aiheuttaman välivuoden jälkeen taas kesäkuussa. Koronarajoitusten vuoksi tapahtuman muoto vaihtuu avoimesta ruokafestivaalista Suomen suurimmaksi burgeriravintolaksi, jonka keittiöistä vastaavat maamme arvostetuimmat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit. Burger Lovers -jättiravintola aukeaa Helsingin Rautatietorille 11. kesäkuuta ja on avoinna joka päivä 21.6. saakka. Terassiravintolan suurilta näytöiltä voi seurata jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluita, eli myös Suomen Huuhkaja-miehistön ensiesiintymistä jalkapallon arvokisoissa.

Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan: 30 000 burgeria ennätysajassa23.3.2021 12:54:34 EET | Tiedote

Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat ovat pitäneet keittiönsä toiminnassa ja henkilökuntansa töissä maaliskuun 8. päivänä alkaneesta ravintolasulusta lähtien. Ravintolayhtiö tavoitteli valmistavansa ja myyvänsä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn sulun aikana 30 000 hampurilaista. Kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa ja samalla Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä. Herlevi arvioi suosion perustuvan ihmisten talkoohengen ja laadukkaan tuotteen lisäksi koronaturvalliseen palveluun sekä kotiin saakka laatunsa pitävien annosten toimitusketjuun.

Kirjailijat antavat teoksilleen äänensä radiossa2.3.2021 12:26:08 EET | Tiedote

Suomalaisen nykykirjallisuuden suosituimpiin tähtiin kuuluvat Max Seeck, Henriikka Rönkkönen ja Kale Puonti tuovat teoksensa suuren yleisön kuultavaksi suorissa radiolähetyksissä maaliskuussa. Myös Samu Haber osallistuu Suplan lukuhetkeen lukemalla ääneen omaa elämäkertaansa. Lukuhetkien tarkoitus on kannustaa kuluttajia kirjallisuuden pariin ja ne lähetetään Radio Rockin, Radio Suomipopin ja Me Naiset Radion taajuuksilla maaliskuun jokaisena lauantaina.

Tuottajalle kiitos -stipendit ovat taas haettavissa viljelyn kehittämiseen ja tiedon jakamiseen2.3.2021 10:37:17 EET | Tiedote

Kolmannen kerran avautuva Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian Tuottajalle kiitos -stipendihaku antaa kaikille maanviljelijöille mahdollisuuden hakea stipendiä viljelyyn tai jatkojalostukseen liittyvien innovaatioiden kehittämiseen, testaamiseen sekä uuden tiedon jakamiseen. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos viljelyn kehittämisestä sekä vastuullisuudesta läpi koko arvoketjun. Pitkällä aikavälillä kaikki viljelijät hyötyvät kehittämistyöstä ja niiden tuloksista.

16-vuotias suomalainen Luka Nurmi rata-autojen merkkiluokkaan Ferrarilla23.2.2021 09:50:00 EET | Tiedote

Suomalainen Luka Nurmi on solminut Ferrarin kanssa kahden vuoden sopimuksen ajaa tehdastallin autolla Ferrari Challenge -merkkiluokan Euroopan mestaruussarjaa. Tanskalaista Formula Racing -tiimiä edustava Nurmi saa kisakäyttöönsä Ferrari 488 Challenge -auton sekä Ferrarin tehdastallin AF Corsen varikko- ja huoltopalvelut. Sarja sisältää seitsemän osakilpailua, joihin Nurmi osallistuu tehdastallin kalustolla. Luka Nurmi on Ferrari Challenge -sarjan historian nuorin kuljettaja ja AF Corse -tallin toinen suomalainen kuski. Toni Vilander voitti tallille FIA WEC-sarjan maailmanmestaruuden kaudella 2014.