Nelipyörä on tutkitusti paras uusien autojen myynnin jälleenmyyjäketju Suomessa

Nelipyörä on arvioitu parhaaksi uusien autojen myynnin jälleenmyyjäketjuksi Auto Bild Suomen tuoreessa Palvelu 1 -ostotutkimuksessa. Jo 17. kerran toteutetussa tutkimuksessa selvitettiin Suomen autokaupan palvelu- ja myyntiprosessien laatua asiakasnäkökulmasta.

Kuvassa vaihtoautomyynnin voittaneen Vehon Jussi Rättyä, Nelipyörän Jari Anttila ja Thomas Ljunggren sekä Fordin Johan Lindberg ja Juuso Asp.

Kasvanut Nelipyörä-ketju oli nyt ensimmäistä kertaa mukana Auto Bild Suomen valtakunnallisessa tutkimuksessa. Uusien autojen jälleenmyyjäketjuista Nelipyörä saavutti parhaan kokonaistuloksen 12 saman kategorian ketjun vertailussa.

Nelipyörän myyjät onnistuivat hienosti palvelun kaikilla eri osa-alueilla. Nelipyörä oli muita ketjuja parempi sekä asiakaspalvelussa kokonaisuutena että autolta vaadittavien ominaisuuksien kartoittamisessa.

– Kiitollisina ja yllättyneinä otamme tunnustuksen vastaan. Meillä on monta automerkkiä, ja joka automerkillä on omanlaisensa mallit ja kriteerit asiakaspalveluun. Olemme kouluttaneet myyjiämme eri konsepteihin. Tietenkin Nelipyörällä on myös talon omat periaatteet, kuten asiakkaan huomioiminen kaikissa tilanteissa ja asiakastiedusteluihin vastaaminen mahdollisimman nopeasti, Nelipyörän toimitusjohtaja Jari Anttila sanoo.

Ostotutkimuksen mukaan Nelipyörän suoritus oli tasaisen vahva, eikä se jäänyt millään osa-alueella keskivertoa heikommaksi. Kaikilla ketjuilla on kuitenkin luonnollisesti omat kehityskohteensa. Nelipyörällä ne ovat sähköinen asiakaspalvelu ja auton myyntiesittely.

Näin tutkimus tehtiin

Tutkimus toteutettiin aitoja palvelutilanteita arvioimalla. Koulutetut testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä tavalliseen tapaan asiakaspalvelua havainnoiden, ja asioinnin jälkeen testaajien arviot purettiin mitattavaan muotoon.

Jokaiselle automerkille ja käytettyjen autojen ketjulle tehtiin 20 testikäyntiä, yhteensä 400 käyntiä. Käyntejä tehtiin koko Suomen alueella vuoden 2021 helmi-kesäkuussa.

Palvelu Plus Oy:n toteuttamassa tutkimuksessa oli mukana kahdeksan myydyimmän automerkin jälleenmyyjät ja viiden myymälämäärältään suurimman käytettyjen autojen myyntiketjut.

Hämeenmaa – 166 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 900 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 166 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – Osuuskauppa Hämeenmaalta 10 000 euron lahjoitus21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Kanta- ja Päijät-Hämeessä. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Hämeenmaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Kannustajat-tuella tunnepohjaista taidetoimintaa nuorille19.8.2021 11:58:14 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaan Kannustajat-ohjelma jakaa vuosittain 60 000 euroa tukea kanta- ja päijäthämäläisille seuroille, harrastusyhdistyksille, kulttuuritoimijoille sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Sponsorointiohjelman avulla tuetaan lasten ja nuorten harrastamista sekä hyvinvointia edistävää toimintaa. Viime kevään Kannustajat-äänestyksessä eniten ääniä sai Lahden ensi- ja turvakoti ry, joka järjestää saamansa tukisumman avulla mm. taide- ja tunnetyöpajatoimintaa nuorille.