Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas
Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.

Suomalainen menestysresepti -kilpailuun haetaan taas kotimaisia ruokainnovaatioita. Haku on auki 10.1.-10.2.2022 osoitteessa mtv.fi/haemukaan. Kilpailua tullaan seuraamaan MTV-kanavalla ensi talvena.
- Suomalainen menestysresepti on vakiinnuttanut paikkansa kotimaisten ruoka-alan pienten ja keskisuurten yritysten kiihdytyskaistana ruokakauppojen hyllyilleympäri Suomen. Voittaja saa merkittävää lanseeraustukea meiltä S-ryhmästä ja ilolla joka vuosi seuraamme sitä, miten kisaan osallistuneet yritykset kasvavat ja pystyvät rekrytoimaan lisätyövoimaa hittituotteiden suosion myötä. Suomessa riittää innovaatioita ja huikeita raaka-aineita, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Kilpailun tarkoitus on auttaa yrityksiä viimeistelemään ideansa kuluttajille houkuttelevaksi, kauppaan myyntivalmiiksi tuotteeksi. Tässä onnistuivat kuluneena vuonna voittaja Falleron lisäksi erinomaisesti ChiaGood-välipalan sekä Komeron Ateriakipon kehittäjät. Kaikki kolme olivat myynneiltään poikkeuksellisia uutuustuotteita S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku). Myös muut finalistit kaurapasta Kaurakas, lahnaleikkele Leikkala jaBeanbetter -härkäpapupalat pääsivät S-ryhmän valikoimiin. Kisasta voivat siis hyötyä muutkin kuin voittaja. Kaikki finalistit saivat myös merkittävää tuotekehitysapua kilpailun aikana S-ryhmän ja Foodwestin asiantuntijoilta sekä tuomaristolta.
- Haluamme tänä vuonna antaa kilpailijoille hieman enemmän aikaa viimeistellä tuotteitaan erityisesti varmistaaksemme, että uusien tuotteiden tuotanto saadaan riittämään menestysreseptituotteiden suureen kysyntään. Siksi Suomalaista menestysreseptiä ei nähdä televisiossa vielä kesällä vaan ensi talvena. Haemmekin siis jo vuoden 2023 menestysreseptiä, paljastaa Päällysaho.
Kilpailuun voivat osallistua liikevaihdoltaan alle 50 miljoonan euron kotimaiset riippumattomat yritykset. Tuomaristossa nähdään viime vuoden tapaan kokki ja ruoka-alan yrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Lisätietoja kilpailusta ja aiemmista kausista on koottu sivulle yhteishyva.fi/menestysresepti
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Mekot tekivät paluun arkipukeutumiseen – mukavuustrendi pitää edelleen pintansa10.8.2022 08:25:37 EEST | Tiedote
Syksyn pukeutumistrendeissä näkyy edelleen mukavuus, joka saa uusia muotoja työpukeutumisessa esimerkiksi Finlayson Arkismi -malliston tuotteissa. Prisman myyntidatan perusteella on kuitenkin nähtävissä, että pukeutumisessa on tapahtumassa korona-aikaan liittyvä käänne.
S-ryhmä jatkaa vahvaa yhteistyötä kenialaisen kahvipaahtimon kanssa: Merkittävät tilausmäärät mahdollistivat osuuskunnalle suurinvestoinnin4.8.2022 09:08:13 EEST | Tiedote
Jo muutaman vuoden S-ryhmän ruokakaupoissa myynnissä olleet Herkku Africa -kahvit edustavat erilaista toimintamallia: Kahvin paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa. Herkku Africa -kahveja halutaan nyt tehdä suomalaisille tutuksi ja tarjota niitä tässä maailmanmarkkinatilanteessa mahdollisimman edulliseen hintaan.
Arkeen paluu näkyy Prismoissa – liki puolet koko vuoden reppukaupasta tehdään nyt2.8.2022 08:13:00 EEST | Tiedote
Kuumimman lomakauden päättyminen ja koulujen alun lähestyminen näkyy S-ryhmän marketkaupan myynneissä monin tavoin. Reppu- ja koulutarvikehyllyillä käy kuhina, mutta myös ruokakorin sisältö muuttuu arjen alkaessa.
Jo sadas ABC-latausasema avattiin – verkoston avaustahti jatkuu ripeänä14.7.2022 08:18:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän valtakunnallisen sähköautojen latausverkoston ABC-latauksen sadas asema avattiin Jyväskylään Solo Sokos Hotel Paviljonkiin 13.7.2022. Tämän lisäksi ABC-latausasemia on työn alla eri vaiheissa lähes 100 eli verkoston laajeneminen jatkuu vauhdilla. ABC-latausasemia avautuu viikoittain.
Koronarajoitusten poistuminen siivitti S-ryhmän myynnin kehitystä12.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän myynti kehittyi vahvasti tammi-kesäkuussa 2022. Palautuminen korona-ajasta vaikutti myynnin kehitykseen kaikilla liiketoiminta-alueilla. Voimakkainta kasvu oli hotelleissa ja ravintoloissa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme