Netum vahvistaa asemaansa korkeakoulumarkkinassa

Netum Group Oyj jatkaa kasvuaan opetustoimialalla. Yhtiö on entistä kiinteämmin mukana suomalaisten korkeakoulujen Peppi-opintohallinnon järjestelmän ylläpito- ja kehitystyössä solmittuaan 16.6. sopimuksen Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa ohjelmistokehityksen ja konsultoinnin työstä.

Vahvasti kasvava suomalainen IT-palvelutalo Netum on toiminut opetustoimialan hankkeissa jo runsaan kymmenen vuoden ajan, ja yhtiöllä on asiakkaanaan 18 korkeakoulua. Niistä viisi ostaa Netumilta Peppi-tietojärjestelmän palveluita. Puolitoista vuotta sitten alkanut yhteistyö Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa vahvistui 16.6. solmitulla uudella yhteistyösopimuksella, joka koskee Peppi-opintotietojärjestelmän kehittämistä ja ylläpitoa. Sopimus on jatkoa aiemmalle ylläpitosopimukselle.

Peppi on suomalaisten korkeakoulujen käyttöön kehitetty opintohallinnon järjestelmä, jota suurin osa maamme korkeakouluista ja ammattikorkeakouluista käyttää. Sitä hallinnoi korkeakouluista koostuva Peppi-konsortio, joka yhdessä koordinoi ohjelmistokokonaisuuden kehittämistarpeita. Peppi-ohjelmistoa hyödyntävät oppilaitokset, kuten Haaga-Helia, tekevät lisäksi täydentävää ohjelmistokehitystä oman järjestelmäkokonaisuutensa tarpeisiin itse valitsemiensa kumppaneiden kanssa. Tällainen kumppanuussopimus Haaga-Helialla on Netumin kanssa.

”Kun aloitimme yhteistyön Haaga-Helian kanssa noin puolitoista vuotta sitten, työ oli ensisijaisesti ylläpitoa ja pienkehitystä. Tämän uuden sopimuksen myötä yhteistyömme syvenee. Tunnemme korkeakouluympäristöt ja korkeakoulujen IT-tarpeet sekä Pepin vuosikausien ajalta, joten meillä on vahva kyvykkyys Pepin asiakaslähtöiseen ohjelmistokehitystyöhön sekä ylläpitoon ja esimerkiksi raportoinnin kehittämiseen”, Netumin asiakkuusjohtaja Jussi Vasama toteaa.

Netumin Jatkuvuuspalveluiden yksikön päällikkö Kimmo Koivisto on samaa mieltä ja jatkaa: ”On hienoa päästä kehittämään Peppiä siten, että asiakas pystyy hyödyntämään sitä entistä paremmin prosessiensa ja palveluidensa hallinnassa ja toteuttamisessa. Käytännössä tämä merkitsee sujuvampia palveluita korkeakouluille kokonaisuudessaan – opiskelijoille, opettajille ja koko henkilökunnalle sekä sidosryhmille.”

Netumin korkeakoulu- ja ammattikorkeakouluasiakkaita ovat esimerkiksi Lapin yliopisto ja Lapin ammattikorkeakoulu ja Maanpuolustuskorkeakoulu Helsingissä. Netumin palveluihin kuuluvat digipalvelut, järjestelmien jatkuvuuspalvelut, integraatiopalvelut, kyberturvallisuuspalvelut sekä johdon konsultointipalvelut.

Toimitusjohtaja Matti Mujunen kertoo opetustoimialan olevan yksi Netumin strategisista painopistealueista:

”Meillä on monen kokoisia asiakkaita monilta toimialoilta esimerkiksi yksityisellä sektorilla ja valtionhallinnossa. Opetustoimiala on yksi painopisteemme, ja olemme kerryttäneet siitä kokemusta ja asiantuntemusta kehittämällä opetustoimelle digitaalisia ratkaisuja ja esimerkiksi toiminnanohjausta jo yli vuosikymmenen ajan. Opetustoimen asiakkaat kääntyvät puoleemme myös tiedolla johtamisen kehitystyössä. Tämä uusi sopimus Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa on osoitus siitä, että osaamistamme arvostetaan ja tarvitaan. On ilo ja kunnia saada tehdä merkityksellistä työtä.”

Lisätietoja antaa:

Netumin sijoittajasivut palkittiin Pörssigaalassa18.5.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Netumin sijoittajasivut saivat tunnustusta 17.5.2022 järjestetyssä historian ensimmäisessä Pörssigaalassa. Pörssigaalan tavoitteena on nostaa esiin kotimaisen omistajuuden merkitystä ja pörssimaailman parhaita käytäntöjä. Pörssisäätiö ja Sijoitusanalyytikot ovat jo vuodesta 1999 alkaen palkinneet sijoittajaviestinnän ammattilaisten työtä valitsemalla vuosittain pörssiyhtiöiden parhaat sijoittajasivut. Palkinnolla halutaan kannustaa yhtiöitä parantamaan sijoittajaviestintäänsä. Netum sijoittui kolmanneksi First North -yhtiöiden sarjassa. ”Netumin tavoitteena on aktiivinen ja läpinäkyvä sijoittajaviestintä, ja tämä palkinto on osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä. Sijoittajasivujemme suunnittelu ja toteutus oli oman organisaatiomme ja erinomaisten kumppaneidemme Viestintätoimisto Bravuran ja Kaski Agencyn yhteinen ponnistus, josta haluan kiittää koko tiimiä”, kommentoi Netumin toimitusjohtaja Matti Mujunen. Kilpailussa on tiukat kriteerit, ja tuomaristo arvioi esimerkiksi sijoittaj