Netum vahvistaa rakennettaan ja kumppanuuksien merkitystä liiketoiminnassa uusilla johtajanimityksillä

Kumppanuuksien myötä vahvistuva palvelutarjonta mahdollistaa asiakkaille kustannustehokkaampaa ja monipuolisempaa palvelua merkittävissä IT-projekteissa.

HELSINKI (24.1.2023) – Suomalainen IT-talo Netum Group Oyj ilmoittaa uusista nimityksistä. Aiemmin Netum Group Oyj:n ostaman Cerion Solutions Oy:n toimitusjohtajana toiminut Altti Raali on siirtynyt Netum Oy:n toimitusjohtajaksi. Juha-Pekka Leskinen siirtyi Netum Oy:n konsultoinnin johtajasta Netum Group Oyj:n kumppanuuksien johtajaksi. Lisäksi Netum Oy on syksyllä nimittänyt Petri Oinosen uudeksi yritysmyynnin asiakkuusjohtajaksi. Hän siirtyi Netumille Mtechiltä.

Yhtiön konsernirakenne muuttui hiljattain, ja ennen vuoden 2022 lokakuuta emoyhtiö Netum Group Oyj:llä ei ollut yhtään työntekijää.

“Uudistuksessa tapahtui runsaasti avainhenkilörotaatiota, millä vähennetään siiloutumista ja toisaalta tuodaan uutta motivaatiota työyhteisöön. Kovat kannattavan kasvun tavoitteemme lähivuosille edellyttävät kumppanuuksien systemaattista hyödyntämistä, ja yritysasiakkaiden rooli asiakkuuksissamme tulee korostumaan aiempaa enemmän”, kertoo emoyhtiö Netum Group Oyj:n toimitusjohtaja Matti Mujunen.

Uuden rakenteen myötä emoyhtiöstä käsin hoidetaan esimerkiksi sijoittajasuhteita, yritysjärjestelyjä, talous-, henkilöstöhallinto- ja IT-asioita sekä kumppanuuksien kehittämistä, josta Leskinen on uuden roolinsa myötä vastuussa. Hänen tehtävänään on varmistaa, että kumppanuustoiminnot etenevät strategian mukaan.

“IT-alalla on huomattu, että kukaan ei tee isoja projekteja ilman kumppaneita, vaan hankkeisiin haetaan verkostosta palveluita ja osaajia. Kuulumme alan johtavien toimijoiden, kuten Microsoftin, AWS:n ja Salesforcen kumppanuusohjelmiin, minkä lisäksi teemme yhteistyötä muun muassa kotimaisten IT- ja palveluratkaisutalojen kanssa. Näin varmistamme, että asiakkaat saavat aidosti tehokasta ja korkealaatuista palvelua. Näemme, että tehokkaalla kumppaniverkostotoiminnalla voimme tarjota markkinoille toteutuksia, joita yksikään verkostossa toimiva yritys ei voisi yksinään toteuttaa”, Leskinen kertoo.

Isot, kumppaniverkostotoimintaa hyödyntävät projektit ovat tyypillisesti laajoja järjestelmäkehityshankkeita esimerkiksi tiedolla johtamisen alueella. Kumppanuuksien avulla Netum ylläpitää omaa osaamistaan kumppaneiden teknologiasta ja sen kehittymisestä sekä saa tarvittaessa käyttöönsä teknologiakumppaneiden omat asiantuntijat.

“IT-ratkaisujen kompleksisuuden ja projektien kasvaessa tarvitaan entistä monimuotoisempaa osaamista. Kumppanuusverkoston avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme enemmän lisäarvoa sekä toteutuksia, joita ei ole mahdollista tai järkevää tehdä yksin. Lisäksi pystymme nostamaan asiantuntijoidemme tuottavuutta huomattavasti hyödyntämällä maailman johtavia teknologia-alustoja ja menetelmiä osana Legacy to Digi -konseptiamme”, Netum Oy:n uusi toimitusjohtaja Altti Raali toteaa.

Uusien nimitysten myötä aiemmin pääosin julkisen puolen asiakkaiden kanssa yhteistyötä tehnyt Netum vahvistaa asemaansa yrityspuolella. Yrityssektorin asiakkuusjohtajaksi nimitetty Oinonen kertoo yhtiön muutoksen inspiroivan häntä työssään.

“Netum on selvästi muutoksen vaiheessa – kasvua haetaan niin orgaanisesti kuin yritysostojen kautta. Tämä mielenkiintoinen kasvuvaihe luo innostavan ilmapiirin, jossa on helppo olla töissä. Minut on otettu lämpimästi vastaan, ja osaava porukka kannustaa minuakin kehittymään päivä päivältä enemmän”, Oinonen summaa.

Lisätietoja medialle:

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Matti Mujunen
Toimitusjohtaja, Netum Group Oyj

Altti Raali
Toimitusjohtaja, Netum Oy
altti.raali@netum.fi

Netum Group Oyj on kannattavasti kasvava IT-palvelutalo, jolla on yli 20 vuoden kokemus vaativista IT-hankkeista. Yhtiö palvelee julkishallintoa ja yritysasiakkaita Legacy to Digi® -konseptilla, joka yhdistää käytössä olevat perinteiset tietotekniikkaratkaisut uusimpiin digitaalisiin sovelluksiin – vastuullisesti ja turvallisesti. Netumin tavoitteena on olla alansa luotetuin kumppani ja halutuin työnantaja. Netumin palveluihin kuuluvat digipalveluiden kehitys, järjestelmien jatkuvuuspalvelut, integraatiopalvelut, kyberturvallisuuspalvelut sekä johdon konsultointipalvelut. Lisäksi yhtiöllä on kaksi omaa SaaS-palveluna tarjottavaa ohjelmistoa, määrämuotoisten aineistojen testausalusta Truugo ja IT-omaisuudenhallintajärjestelmä Netum DUX. Netum-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 22,4 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 270 henkilöä Suomessa.

Netum Group Plc's organisational restructuring has been completed2.1.2023 14:08:55 EET | Press release

The mergers of Cerion Solutions Oy and Netum Integrations Oy with Netum Oy were implemented and registered in the trade register on December 31, 2022. These mergers were part of the restructuring of Netum Group Plc. Netum Group will now consist of the parent company Netum Group Plc, and its 100 percent owned subsidiaries Netum Oy, Netum Service Channel Oy, and Studyo Oy. The goal for the organisational restructuring was to build an organisation and operating model that would enable us to serve our customers even better and to make its operations more efficient. The new structure also supports the achievement of the company's strategic goals. Read the company announcement about organizational changes, published on 23 September 2022. “This is an essential step in simplifying Netum's organizational structure, with which we seek clarity, scalability, and efficiency to ensure the prerequisites for our profitable growth in the coming years," says Matti Mujunen, CEO of Netum Group Plc. For ad

Netum Group Oyj:n rakenneuudistus saatu päätökseen2.1.2023 14:07:26 EET | Tiedote

Netum Group Oyj:n rakenneuudistukseen liittyvät Cerion Solutions Oy:n ja Netum Integrations Oy:n sulautumiset Netum Oy:hyn on pantu täytäntöön ja rekisteröity kaupparekisteriin 31.12.2022. Netum-konsernin muodostavat nyt emoyhtiö Netum Group Oyj ja sen 100-prosenttisesti omistamat tytäryhtiöt Netum Oy, Netum Service Channel Oy sekä Studyo Oy. Organisaatiorakenteen muutoksen tavoitteena oli rakentaa sellainen organisaatio ja toimintamalli, jolla yhtiö pystyy vielä paremmin palvelemaan asiakkaitaan ja tehostamaan toimintaansa. Uusi rakenne tukee myös yhtiön strategisten tavoitteiden saavuttamista. Lue 23.9.2022 julkaistu tiedote organisaatiomuutoksesta täältä. ”Tämä on tärkeä askel Netumin organisaatiorakenteen yksinkertaistamisessa, jolla haemme selkeyttä, skaalautuvuutta ja tehokkuutta varmistaaksemme kannattavan kasvumme edellytyksiä tuleville vuosille,” toteaa Netum Group Oyj:n toimitusjohtaja Matti Mujunen. Lisätietoja antavat: Netum Group Oyj Matti Mujunen, toimitusjohtaja 0400 476