Nevermoor-kirjailija Jessica Townsend saapuu Suomeen – ympäri maailmaa ihastuttaneen sarjan toinen osa julkaistaan 18.4.

Australialainen Jessica Townsend sinkaisi maailmanmaineeseen vuonna 2017 Nevermoor: Morriganin koetukset -esikoisteoksellaan. Townsendia on käännetty yli 30 kielelle ja Twentieth Century Fox on tekemässä teoksesta elokuvaa. Sarjan seuraavaa osa Meinioseppä julkaistaan suomeksi 18.4., Townsend on haastateltavissa Suomessa 21.5.

Jessica Townsend saapuu Suomeen 21.5.

Vuoden odotetuin jatko-osa on pian täällä! Sarjan ensimmäinen osa Nevermoor: Morriganin koetukset kahmi maailmalla lukuisia palkintoja ja ylistystä. Se voitti muun muassa Waterstonin lastenkirjallisuuspalkinnon ja Australian Indie Book Awardin sekä Vuoden kirja että Vuoden lastenkirja -sarjassa. TIME-lehti valitsi sarjan ensimmäisen osan vuoden kirjaksi ja jatko-osa on viihtynyt the New York Times -bestsellerlistalla ensiosan tavoin.

Nevermoor on kaupunki, jossa mielikuvitus ja toivo heräävät eloon. Morrigan Korppi ja Pihlaja Swift ovat läpäisseet vaaralliset koetukset, ja ovat nyt Nevermoorin Meineikkaan Seuran koulutettavia. Mutta Morriganin taival maagisessa Nevermoorissa on vasta alussa. Pian käy selväksi, että kaikkea taikuutta ei suinkaan käytetä hyvään...

Jessica Townsend on kotoisin Australiasta ja asunut pitkiä aikoja lempikaupungissaan Lontoossa. Hänen erikoisia kiinnostuksenkohteitaan ovat julkinen liikenne, hotellit, kuolema, joulu, oopperalaulajat, salaiset järjestöt ja jättikissat – jotka kaikki ovat löytäneet tiensä Nevermoor-kirjoihin.

Townsend on median haastateltavissa Helsingissä 21.5. Haastattelupyynnöt: Hannele Tavi hannele.tavi@otava.fi

Arvostelukappaleet ja vedospyynnöthannele.tavi@otava.fi

Jessica Townsend saapuu Suomeen 21.5.
Jessica Townsend

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä