Newsec toimii ilmastonmuutosta vastaan Net Zero Carbon Buildings -sitoumuksella

Kiinteistöalan asiantuntijayritys Newsecissä tiedostetaan niin ilmastonmuutoksen suuri merkitys ja vastuullisten toimien kiireellisyys kuin alan merkittävä rooli ilmastonmuutoksen ratkaisijana. 39 prosenttia päästöistä aiheutuu kiinteistöalasta, ja valtaosa vielä olemassa olevien kiinteistöjen käytöstä.

Newsec haastaa alan toimijoita sitoutumaan päästöjen pienentämiseen ja on ottanut askeleen kohti hiilineutraaleja toimitiloja allekirjoittamalla Net Zero Carbon Buildings -sitoumuksen. Se tarkoittaa, että Newsecin käyttämät tilat ovat hiilineutraaleja energian käytön osalta vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen saavuttamiseksi Newsecissä laaditaan tiekartta, joka sisältää konkreettiset toimenpiteet, vastuuhenkilöt ja tavoiteaikataulun. Lisäksi raportoidaan julkisesti tilojen vuotuisesta energiankäytöstä ja hiilidioksidipäästöistä.

– Koemme, että sitoutumalla tähän tavoitteeseen viemme osaltamme eteenpäin kiinteistökannan kehitystä kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Keinot ja toimenpiteet hiilineutraaliuden saavuttamiseksi ovat olemassa ja käytettävissämme, ja meillä jokaisella on velvollisuus ottaa ne käyttöön, muistuttaa Newsecin Silja Nopanen, Senior Advisor & Team Leader, Sustainability.

Net Zero Carbon Buildings Commitment on Green Building Councilin lanseeraama kansainvälinen, vapaaehtoinen sitoumus, jonka tarkoituksena on kannustaa rakennus- ja kiinteistöalan organisaatioita ja kaupunkeja siihen, että niiden rakennuskanta on hiilineutraali kiinteistöjen energiankäyttöä koskevien hiilidioksidipäästöjen osalta vuonna 2030. Saavutetut energiansäästöt ja pienentyneet hiilidioksidipäästöt varmennetaan kolmannen osapuolen auditoimina.

Silja Nopanen
Senior Advisor & Team Leader, Sustainability
silja.nopanen@newsec.fi

Newsecillä jatkossa kaksi toimistoa Helsingissä17.1.2023 11:23:12 EET | Tiedote

Helsingin Newsecillä on jatkossa kaksi osoitetta Helsingissä. Ensimmäinen muutto ydinkeskustassa osoitteeseen Mikonkatu 7 tehtiin tammikuussa 2023, kun Newsec otti käyttöönsä niin sanotun keskusta-HUB-tilan. Toimistoista suurempi, Sydäntila, tulee sijaitsemaan Ruoholahdessa osoitteessa Porkkalankatu 3. Muutto Ruoholahden Roihuun toteutetaan touko-kesäkuussa 2023. Jatkossa Newsec palvelee yritysasiakkaita joustavasti kahdessa osoitteessa.

Newsecin kiinteistömarkkinakatsaus syksy 2022 – megadiilit värittivät aktiivista kiinteistösijoitusmarkkinaa27.9.2022 11:28:25 EEST | Tiedote

Kiinteistömarkkinoilla niin inflaatio- ja koronnostopaineet kuin sotakaan eivät vaikuttaneet vielä suuremmin kiinteistökaupankäyntiin vuoden 2022 ensimmäisellä puoliskolla. Kiinteistösijoitusten kokonaismäärä oli ensimmäiseltä puolelta vuodelta 4,3 miljardia euroa. Tämä on kaikkien aikojen korkein sijoitusvolyymi ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Vuoden 2022 toisella puoliskolla taloudellinen epävarmuus ja kasvaneet vieraan pääoman kustannukset ja saatavuus hidastavat investointiaktiivisuutta.