NIEMI PALVELUT AIKAISTAA YMPÄRISTÖTAVOITETTAAN – PIENHIUKKASPÄÄSTÖT NOLLAAN JO 2030

Niemi Palvelut on aikaistanut pienhiukkaspäästöjen nollatavoitettaan kymmenellä vuodella. Yhtiön ympäristöstrategiaan on kirjattu pienhiukkaspäästöjen nollatavoitteen toteutuvan viimeistään 2030. Jo tällä hetkellä yhtiön n. 150 ajoneuvoa käsittävä kalusto kulkee kokonaan fossiilittomalla käyttövoimalla: biokaasulla, sähköllä ja uusiutuvalla dieselillä.

Niemi Palvelut Oy:n tavoitteena on vähentää pienhiukkaspäästöt nollaan 2030 mennessä.

”EU:n ja Suomen uudet hiilineutraaliustavoitteet ja kotimaanliikenteen puolittamispäästöt vuoteen 2030 mennessä ovat innoittaneet myös meitä tarkistamaan omaa ympäristöpolitiikkaamme”, johtaja Juha Niemi Niemi Palvelut Oy:stä sanoo. ”Kuljetusvaltaisena toimijana tunnemme vastuumme ympäristöstämme, ja alamme edelläkävijänä haluamme näyttää esimerkkiä muille.”

Pienhiukkaspäästöjen nollatavoitteen aikaistaminen tarkoittaa Niemi Palveluille myös suurinvestointia ajoneuvokalustoon seuraavan kymmenen vuoden aikana, kun yhtiön autokanta vaihdetaan asteittain kokonaan kaasu- ja sähkökäyttöiseksi. Yhtiön päivitetyn kalustostrategian mukaan jo vuonna 2024 enemmistö sen kalustosta olisi biokaasu- ja sähköajoneuvoja. Vuoteen 2030 mennessä biokaasukäyttöisten ajoneuvojen osuus on tarkoitus kasvattaa jopa 60 prosenttiin ja sähkökäyttöisten 40 prosenttiin.

”Tavoitteemme järkevä toteutuminen edellyttää olemassa olevan kaasutankkaus- ja latauspisteverkoston huomattavaa laajentamista. Erityisesti nykyinen latauspisteverkko on hajanainen ja epävarma, mikä rajoittaa merkittävästi sähkökaluston käyttömahdollisuuksia.”

”Kuluttaja-, yritys- ja julkishallinnon asiakkaamme ovat valveutuneita ja arvottavat ympäristökysymykset korkealle palveluntoimittajaa valitessaan. Katsomme, että vastuullisuus tuo lisäarvoa, ja ympäristövastuu on meille kilpailuetu.”

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Niemen yritysvideo

johtaja Juha Niemi, p. 0400 402 307; juha.niemi@niemi.fi
toimitusjohtaja Juha Koskinen, p. 040 512 3506; juha.koskinen@niemi.fi

Johtaja Juha Niemi, Niemi Palvelut Oy

Kotimuuttojen, yritysmuuttojen ja ulkomaanmuuttojen ohella olemme erikoistuneet tapahtuma-, logistiikka- ja messupalveluihin. Huolehdimme vuosittain noin 36 000 muuttoa ja noin 62 000 muuta palveluprojektia. Palveluksessamme on noin 1300 palvelutehtävien erikoisosaajaa. Toimintakeskuksemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. Tapahtumapalvelut-yksikkömme toimii Messukeskuksessa Helsingissä.

Koko autokalustomme operoi täysin fossiilittomasti: kaikki automme kulkevat joko biokaasulla, uusiutuvalla dieselillä tai täyssähköllä.