Nordic Business Forum Oy

Nobel-ekonomisti Joseph Stiglitz Saapuu Helsingin Nordic Business Forumiin Syyskuussa 2022

Yhdysvaltalainen ekonomisti, Joseph Stiglitz saapuu Euroopan johtavaan yrityskonferenssiin Nordic Business Forumiin syyskuussa. Hän puhuu maailmantalouden tilasta ja tulevaisuuden näkymästä noin 7 000 yritysjohtajan yleisölle Helsingissä.

Joseph Stiglitz on Nobel-palkittu ekonomisti, Columbian yliopiston taloustieteen professori sekä Maailmanpankin entinen pääekonomisti. Hänen laaja akateeminen tuotantonsa on käsitellyt muun muassa maailmantaloutta, tulonjakoa, globalisaatiota ja ilmastonmuutosta. Stiglitz tunnetaan myös lukuisista kirjoistaan, joista viimeisimpiä ovat People, Power and Profits: Progressive Capitalism for an Age of Discontent (2019) ja Measuring What Counts; The Global Movement for Well-Being (2019).

Stiglitz pitää Helsingin Nordic Business Forum 2022 -tapahtumassa puheenvuoron tämänhetkisestä maailmantalouden tilanteesta. Lisäksi hän jakaa ajatuksiaan inflaation ja korkojen kehityksestä sekä maailmankaupan tulevaisuuden näkymistä. Pääpuheenvuoroa seuraa moderoitu keskustelu samoista teemoista. Stiglitz liittyy arvostettuun puhujakaartiin, jossa ovat mukana Yuval Noah Harari, Amy Edmondson, Rutger Bregman, Martin Lindstrom ja Erin Meyer. Konferenssi järjestetään parin vuoden tauon jälkeen Helsingin Messukeskuksessa 20.-21. syyskuuta.

“Tämän hetken maailmantalouden tilanne vaikuttaa merkittävästi siihen toimintaympäristöön, jossa liike-elämän johtajat ja yrittäjät operoivat. Uskommekin, että Stiglitz pystyy tarjoamaan tapahtumassa arvokkaita ajatuksia ja oppeja yleisöllemme tulevaisuutta varten”, sanoo Priit Liiv, Nordic Business Forumin väliaikainen toimitusjohtaja.

Nordic Business Forum Oy
Kauppakatu 41 B 14
40100 Jyväskylä

Jyväskylässä vuonna 2009 perustettu Nordic Business Forum tunnetaan Euroopan johtavista liike-elämän konferensseista. Nordic Business Forumin vuotuinen päätapahtuma kokoaa yhteen noin 7 000 johtajaa ja yrittäjää yli 40 eri maasta sekä tavoittaa live streamin kautta arviolta 20 000 ihmistä. Puhujina tapahtumassa ovat olleet mm. Barack Obama, Al Gore, Jack Welch, Arnold Schwarzenegger, Arianna Huffington, Sir Richard Branson, Steven Wozniak, Brené Brown ja Simon Sinek. Vuotuisen päätapahtuman lisäksi Nordic Business Forum on järjestänyt tapahtumia ja koulutuksia johtajille myös verkossa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nordic Business Forum Oy

Googlen [X] entinen liiketoimintavastaava Mo Gawdat saapuu syksyllä Suomeen22.8.2023 11:00:48 EEST | Tiedote

Googlen [X] ('moonshot factory') entinen liiketoimintavastaava Mo Gawdat saapuu syksyllä Suomeen puhumaan tekoälystä ja sen riskeistä Nordic Business Forum tapahtumassa. Gawdat on tunnettu etenkin mielipiteistään koskien tekoälyn kehityksen vauhtia, sekä siihen liittyviä riskejä ja eettisiä kysymyksiä. Hänen viimeisin haastattelunsa aiheesta on kerännyt yli 6 miljoonaa katselukertaa YouTubessa.