Fliiga

Nokian KrP mätti maaleja alussa ja TPS lopussa – puolivälierät vauhtiin kahdella kotivoitolla

Miesten puolivälierät alkoivat tänään kahdella kotivoitolla, kun runkosarjan voittaja Nokian KrP kaatoi kotonaan OLS:n 7-6 johdettuaan jo 7-2 ja kakkonen TPS Westend Indiansin 10-3 pelin oltua vielä 12 minuuttia ennen loppua tasatilanteessa.

Nokian KrP aloitti vahvasti ja näytti pitkään aloittavan pudotuspelit helpolla voitolla. Toisen erän alussa Simo Paulaharju laukoi KrP:n jo 5–0-johtoon, ja vieraiden kahden kavennuksen jälkeen Henri Johansson ja Mikko Laakso kasvattivat eroksi taas jo 7-2. OLS:n Aapo Rantaniemi kavensi erän loppuun, ja ottelun viimeisellä viisiminuuttisella peli meni vielä tiukaksi. KrP:n Olli Arkkilan katseltua punaista korttia vastustajan kasvoihin nousseesta kyynärpäästä Joni-Arttu Sieppi iski oululaisille kaksi ylivoimamaalia, ja puoli minuuttia ennen summeria Valte Karvonen kavensi vielä kuudella viittä vastaan eron yhteen.

Esa Takalon ottelukuviin

TPS puolestaan oli alusta asti pitkään tiukilla, kun haastaja Indians vei avauserän Juuso Kekin maalilla eikä lannistunut edes TPS-kaksikon Jere Niemelä – Miko Kailiala toiseen erään nopeasti iskemistä tasoituksesta ja johto-osumasta. Indians käytti erän puolivälissä ylivoimansa Jesse Huppusen laukoessa espoolaiset taas rinnalle. Vielä kolmannen erän alussa kuittasi vieraiden Leevi Auranen vanhanaikaisella Olli Laineen johtomaalin, mutta erän puolivälissä kotijoukkue repi eroa. Tuomas Ojala sai iskeä takatolpalta 4-3 Indians-viisikon tuijottaessa palloa, ja seuraavassa vaihdossa Aleksi Ahokas pommitti Janne Nurmisen pudotuksesta 5-3. Ville Hirvisuo rankaisi vielä Indiansin merkkausvirheestä 6–3-maalilla, ja Indiansin yritys ilman maalivahtia tuotti kotijoukkueelle peräti neljä lisäosumaa.

Anssi Koskisen ottelukuviin

Westend Indians ja TPS kohtaavat toisen kerran perjantaina ja OLS sekä Nokian KrP lauantaina.

Torstaina aloittavat urakkansa parit Happee–SPV ja Classic–Oilers.

Naisten liigakarsinnassa ensimmäiset kaksi kohtaamista Jokereille hävinnyt ÅIF jatkaa taistelua kaadettuaan Jokerit kotonaan 3-2 Mira Oksmanin ylivoimamaalilla. Voitot ovat nyt 2-2, ja liigapaikka ratkeaa lauantaina Helsingissä.

Tänään Kaisa Kantokorpi ensimmäisessä ja Pinja Jaakkola toisessa erässä laukoivat ÅIF:n johtoon, mutta Jokerit tuli rinnalle ensin Nea Suomisen ja kolmannen erän puolivälissä Henna Pynnösen osumilla. Jatkoajalla oli kuitenkin taas sipoolaisten vuoro, kun Mira Oksman ronkki Iida Sinkon laukauksen jälkeisen irtopallon verkkoon ja piti liigapaikan kohtalon yhä auki ajassa 66.48.

Fliiga
Alakiventie 2

Maailman viihdyttävintä salibandya! F-liigassa pelaa miesten ja naisten sarjojen alla 28 joukkuetta. Haluamme olla rakentamassa Suomeen uudenlaista palloilusarjaa. Liikkeen voima ja vauhti valloittavat ja saa meidät kaikki liikkeelle
– luomaan maailman liikuttavinta, arvostetuinta ja kaupallisinta salibandyliigaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fliiga