Fliiga

Nokian KrP voiton päässä välieristä, Indians yllätti TPS:n Turussa, Classicin dynastia huojuu

Runkosarjan voittaja Nokian KrP on enää voiton päässä välieristä otettuaan tänään lukemin 7-5 kolmannen voittonsa OLS:sta. Westend Indians puolestaan kavensi TPS:aa vastaan tilanteeksi 1-2 lyömällä turkulaiset Kupittaalla 4-2. Oilers puolestaan horjuttaa kestomestari Classicin dynastiaa ja siirtyi tänään 6–4-kotivoitollaan sarjassa jo 2–0-johtoon.

Nokian KrP:n kolmannen voiton kapellimestari oli Joonatan Kovanen, joka pommitti joukkueensa maaleista neljä ja nappasi päälle syöttöpisteen. KrP vei avauserän 2-1, ja toisen kehysti Kovanen, joka kiskaisi vain kolme sekuntia erän alusta tilanteeksi 3-1 ja viisi sekuntia ennen erän loppua jo 5-1. OLS yltyi taas kerran komeaan kiriin, ja kaksi ja puoli minuuttia ennen ottelun loppua Eetu Ijäs laukoi kuudella viittä vastaan Valte Karvosen poikkisyötöstä jo 6-5. Sitten jäi kuitenkin laukaus pahassa paikassa peittoon, ja Henri Johansson tähtäsi omalta alueelta nokialaisten seitsemännen osuman tyhjiin.

Turussa vei kahdesti hävinnyt Westend Indians avauserän Jani Rauhalan maalilla, mutta toisessa tapahtumat näyttivät normalisoituvan, kun Peteris Trekse tasoitti ja TPS:n päästyä ylivoimalle Mikko Hautaniemi nosti taululle 2–1-kotijohdon. Siihen TPS:n maalit tänään kuitenkin jäivät. Kolmannen erän alussa Christian Remes haistoi puolustajan poikkisyötön karaten iskemään pelin tasoihin, ja kahdeksan minuuttia ennen loppua Juuso Kekki nappasi irtopallon ja harhautti niin puolustajan kuin maalivahdinkin nostaen Indiansin yllätysjohtoon. TPS:n yritys ilman maalivahtia tuotti tänään vain Samuli Junnilan tyhjiin laukoman Indiansin päätösmaalin.

Classicin ykkösviisikko oli jäänyt avauskohtaamisessa pahasti Oilersin ykkösen jalkoihin, ja tänään sitä rankaisivat avauserässä Matias Veikkola ja Justus Kainulainen. Oilers johti kahden erän jälkeen 3–1, mutta voittoon se etumatka ei riittänyt, kun Classic nousi rinnalle Eetu Sikkisen rangaistuslaukauksella ja Ville Lastikan ohjauksella. Viimeisellä kympillä Öljymiehet kuitenkin repäisivät uudelleen irti. Classicin oman pään syöttö lipsahti maalirautaan, ja irtopallosta Oilers rakensi kahdella syötöllä Heikki Iiskolalle paikan 4–3-maaliin. Seuraavaksi iski sarjan avauksen ratkaissut Justus Kainulainen, joka sai pallon Aaro Astalalta ja läppäsi sen rystyltä omien jalkojensa välistä ohi Lassi Torisevan. Ville Lastikan kavennus kuudella viittä vastaan jäi kosmeettiseksi, kun Justus Kainulainen sinetöi 911 katsojan riemuksi hattutemppunsa tyhjiin.

Puolivälieräparien seuraavat ottelut:

Ma 20.3. Classic – Oilers (voitot 0-2)
Ti 21.3. Happee – SPV (2-0)
Ke 22.3. OLS – Nokian KrP (0-3)
Ke 22.3. Westend Indians – TPS (1-2)

F-liigakarsinnan ensimmäisessä vaiheessa EräViikingit, M-Team ja SaiPa nappasivat jo toiset voittonsa, kun EräViikingit löi vieraissa Hawksin 5-3, M-Team samoin vieraissa SalBan 11-2 ja SaiPa kotonaan jatkoajalla LNM:n 3-2. Karhut puolestaan kaatoi kotonaan FBC Turun 7-4 tasoittaen voitoiksi 1-1.

Helsingin derbyssä näytti EräViikingit jo karkaavan Daniel Tenhosen päättäessä komean yksilösuorituksen 4–1-johtomaaliin, mutta Alexander Hoffströmin ja Aaro Pohjanmaan nopeat kavennukset sähköistivät pelin uudelleen. Ratkaisuhetkillä piti maalivahti Nemo Sipilä EräViikingit kuitenkin edellä, ja 17 sekuntia ennen loppua Tommi Rosendahl vei viimeisen niitin tyhjään verkkoon.

Raumalla osui ensimmäisen kerran SalBan Lukas Aaltonen, mutta M-Team punnersi jo avauserässä 2–1-johtoon ja meni toisessa menojaan johtaen sen päätteeksi jo 7-1. Mikko Levänen oli saldolla 3+2 voittajien tehomies, Eetu Sorvali kirjautti 1+3.

FBC Turku vei Porissa avauserän Juuso Forsmanin rangaistuslaukauksella, mutta toisessa Eero Vanhatalo, Tuomas Huhtala, Henry Stenfors ja Tomi Jerkku laukoivat taululle 4–1-kotijohdon. FBC kiri vielä kahdesti kahden maalin päähän, mutta lopulta Juho Myllyharjun 6-3 ja Janne Kuusiluodon 7-3 tappoivat turkulaisten toiveet toisesta voitosta.

Lappeenrannassa lähti avausottelun hävinnyt LNM vielä kolmanteen erään 2–0-johdossa, mutta Jasu Lind kavensi erän alkuun ja syötti neljä minuuttia ennen varsinaisen peliajan loppua Miro Veijalaisen tasoituksen. Jatkoaika vanheni yhdeksän minuuttia ennen kuin Santeri Kakko laukoi voiton SaiPalle Pyry Forsmanin merkkauttaessa syöttöpisteen.

Paikka karsinnan toisessa vaiheessa aukeaa kolmella voitolla.

Fliiga
Alakiventie 2

Maailman viihdyttävintä salibandya! F-liigassa pelaa miesten ja naisten sarjojen alla 28 joukkuetta. Haluamme olla rakentamassa Suomeen uudenlaista palloilusarjaa. Liikkeen voima ja vauhti valloittavat ja saa meidät kaikki liikkeelle
– luomaan maailman liikuttavinta, arvostetuinta ja kaupallisinta salibandyliigaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fliiga