Nokian laavapesu paljasti auton todellisen värin

Siinä missä ruotsalainen pesettää biilinsä keskimäärin kerran kuukaudessa, suomalaiset tyytyvät tilastojen mukaan pesaisuun kolme tai neljä kertaa vuodessa. Tällä pesusyklillä Pohjolan rapaisilla ja suolaisilla teillä menopelin maalipinta ehtii pinttyä, jolloin likakerros vaatii puhdistuakseen jo peruspesua ronskimman käsittelyn. Nokialaisten pesupulmien ehkäisemiseksi ja ratkaisemiseksi Prisma Nokian viereen on avattu ABC CarWash ‑autopesupaikka, jonka ansiosta paikkakuntalaisten nelipyöräiset silmäterät erottuvat syksyn harmaasta automassasta kirkkaasti edukseen.

Helppo pesuelämys myös suurille autoille

ABC CarWash Nokialla on käytössä näyttävä laavavaahto, joka laskeutuu pesujärjestelmästä verhona auton päälle. Vaahtoa pesussa käytetään tavallista konepesua runsaammin, ja vaahto levittyy tasaisemmin auton pinnalle. Kaikkien ABC CarWash -pesupaikkojen pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä.

Pesupaikalla on kaksi hallia, joiden pesukorkeus on 2,90 m ja -leveys 2,50 m. Pesulle mahtuu siis korkeakin ajoneuvo, esimerkiksi reilun kokoinen pakettiauto. Tekniikaltaan pesupaikka on roll-over-automaatti, jossa auto on paikallaan ja pesukone liikkuu auton ympärillä. Joustavuutta pesussa käyntiin tuovat laajat aukioloajat, helpot maksutavat sekä kahden hallin tarjoama läpäisykyky.

– Pesupaikka on aina auki, ja maksu hoituu kortilla tai helposti ABC-mobiililla, lupaa ABC polttoneste- ja autonpesukaupan myyntipäällikkö Timo Willandt.

ABC-mobiilisovellusta käytettäessä ennen pesupaikalle ajamista sovelluksesta valitaan haluttu pesuohjelma ja pesu maksetaan maksutolpan kohdalla ABC-mobiililla. Bonusta kertyy loppusumman mukaan, ja oman ekstransa tuovat vielä Pirkkalankin pesuhallista tutut värikkäät ledivalot, jotka ovat eritoten perheellisten pesulla kävijöiden mieleen.

– Takapenkillä jopa hiljennyttiin hetkeksi, ensimmäisten joukossa hallia kokeilemaan lähtenyt paikkakuntalainen naurahtaa ja toteaa pesulaadusta kysyttäessä, että oli jo melkein unohtanut omistavansa tummansinisen auton.

– Hyväksi tuli. Saa työkavereillekin todistettua, että auto ei epäilyistä huolimatta ole väriltään musta.

Laavapesu on tulossa myös Tampereelle

Nokian ja Pirkkalan lisäksi laavapesuun pääsevät pian myös Itä-Tampereella liikkuvat autoilijat. Marraskuun alkupuolella Prisma Linnainmaan yhteyteen avattavaan pesupaikkaan tulee niin ikään tuplahalli, eli omaa pesuvuoroa ei tarvitse Linnainmaankaan sohjoissa jonottaa pitkään.

ABC CarWash -pesupaikat on tuotu ruokakauppojen läheisyyteen siitä syystä, että auton pääsee pesettämään kätevästi kauppa-asioiden hoitamisen yhteydessä. Eikä Linnainmaa jää Tampereen viimeiseksi ABC CarWash -pesulaksi: alkuvuodesta harjat alkavat pyörähdellä kaupungin toisellakin laidalla.

Ennen vuodenvaihdetta ja pakkasia edessä on kuitenkin auton puhtaanapidon kannalta ehkä vuoden hankalimmat kelit, ja Timo vinkkaa, että juuri nyt on ruostepelkoisen oiva hetki käyttää auto vahapesussa.

– Suosittelen pesemään auton vähintään kerran kuukaudessa. Vahapesu kannattaa, koska lika ei sen jälkeen tartu niin helposti kiinni. Likahan rapauttaa maalipintaa, ja kun maalin alle pääsee vettä, auto alkaa ruostua. Säännöllinen pesu on helppo keino varmistaa, ettei auton arvo putoa ainakaan ruostevaurioiden takia, Timo ynnää.

ABC polttoneste- ja autonpesukaupan myyntipäällikkö Timo Willandt, timo.willandt@sok.fi, 010 767 2898

Uusi Sale Janka tuo pikakassat pikkukauppaan – Itsepalvelumyymälän valttina on asiakaspalvelu28.10.2019 08:59:00 EETTiedote

Sale Jankan avaaminen tiistaina 29.10. klo 9.00 on taktinen veto. – Avajaisia siirrettiin muutamalla päivällä, koska emme halunneet varastaa huomiota Kalevan Prismalta. Kalevan järkäle kun juhli juuri edeltävänä viikonloppuna nelikymppisiään, naurahtaa Pirkanmaan Osuuskaupan ryhmäpäällikkö Kimmo Vuorinen. Sale Jankan avajaiset ovat totta tosiaan tapaus, sillä alueen asukkaat ovat olleet jo muutaman vuoden ilman omaa lähikauppaa. Samalla liikepaikalla oli aikanaan peräjälkeen useitakin eri kauppoja ja kioski, mutta kun liikekeskus purettiin, lähiön asukkaat jäivät odottavalle kannalle. Kerrostalon kivijalkaan valmistunut uusi myymälä paikkaa aukon alueen palveluissa ja osoittaa raikkaalla konseptillaan suunnan uuden polven lähikaupoille. Itsepalvelu pikkukaupan kuriositeettina Uudessa Salessa arjen sujuvuus on pyritty huomioimaan monella tavalla: Myymälän aukioloajat ovat laajat, ja esimerkiksi työpäivän eväät pääsee nappaamaan matkaan jo aamukuudelta. Unihiekan karistelua helpottaa kuu

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus saa uuden jäsenen – Asiakaskokemus- ja digitaalisuusosaaminen vahvistuvat15.10.2019 12:05:00 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvosto valitsi lokakuun kokouksessaan osuuskaupalle hallituksen vuodelle 2020. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin yrittäjä Karoliina Lehtonen pois jäävän Sari Rämön tilalle. Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus valitaan kalenterivuodeksi kerrallaan, ja sen tehtävänä on johtaa ja valvoa operatiivista toimintaa sekä päättää toimintastrategiasta. Piinkovaa kansainvälistä osaamista Pirkanmaalle Hallituksen jäsenenä aloittava Lehtonen tuo Pirkanmaan Osuuskauppaan tuoretta perspektiiviä asiakaskokemuksen kehittämiseen sekä digitaalisuuden hyödyntämiseen. Lehtonen on kokenut markkinointialan ammattilainen ja toiminut yrittäjänä 12 vuoden ajan. Kansainvälisellä Lehtosella on kaksi kotipaikkaa: Tampere ja San Francisco. Piilaakson kovasta kilpailuympäristöstä Lehtonen tuo Pirkanmaalle uudenlaisia näkemyksiä asiakaskokemuksen rakentamiseen. Karoliina Lehtonen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja yhteiskuntatieteiden kandidaatti. Hän työskentelee toimitus

Kodin Terra Nokian toiminta päättyy vuoden loppuun mennessä – Prismojen rautakauppaa kehitetään9.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Elokuussa käynnistyneiden yhteistoimintaneuvotteluiden lopputuloksena Kodin Terra Nokian toiminta on päätetty lopettaa vuoden loppuun mennessä. Yksikön kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri keinoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat koko Nokian Kodin Terrassa työskentelevää henkilöstöä, yhteensä 20 henkilöä. Kaikille yhteistoimintaneuvotteluiden piirissä oleville henkilöille pyritään tarjoamaan töitä osuuskaupan muista toimipaikoista. – Kiitämme jo tässä vaiheessa Nokian Kodin Terran henkilöstöä kovasta työstä ja loistavasta palvelusta asiakkaidemme hyväksi. Henkilöstö on ollut tämän yksikön vahvuus, ja heidän panoksestaan Terran onnistuminen ei ole jäänyt kiinni, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä. Rautakauppa siirtyy vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan Kodin Terran Nokian kiinteistö säilyy toiminnan päätyttyä Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa. Tavoitteena on löytää liikepaik

Ikoninen tamperelainen ruokakauppa uudistui ja on nyt kaupungin ainoa asiakkaiden räätälöimä myymälä19.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Food Market Herkun uusi aika alkaa tänään, kun täysin uudistunut myymälä juhlii avajaisiaan. Kaupan toimintojen siirryttyä Stockmannilta Pirkanmaan Osuuskaupalle vuoden 2017 lopulla keskityttiin pistämään prosessit kuntoon. Sillä ei lunastettu asiakkaiden odotuksia ja luottamusta. Oli pysähdyttävä, peruutettava ja pyöräytettävä tekeminen päälaelleen.

Peliala valtaa Pirkanmaan Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:01:00 EESTTiedote

Pirkanmaalaisten e-urheilun ystävien ”HP:t” nousevat tappiin, kun syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot Pirkanmaan Prismoihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on saatavilla Pirkanmaan Prismoissa sekä Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Rautakauppa murroksessa Pirkanmaalla28.8.2019 16:00:00 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskauppa suunnittelee rautakaupan tarjonnan keskittämistä entistä vahvemmin Prismoihin. Prismojen roolia rautakaupassa kehitetään tällä hetkellä voimakkaasti koko S-ryhmän tasolla. Toinen vahvan panostuksen kohde on laajan valikoiman verkkokauppa. – Asiointi rautakaupassa on muuttunut viime vuosien aikana merkittävästi. Kodin tuotealueen, työkalujen ja puutarhatuotteiden ostamista on siirtynyt hypermarketeihin ja halpahintamyymälöihin. Remonttien ja rakennusprojektien ostaminen palveluina on lisääntynyt vahvasti. Samalla laajan valikoiman tarjoavista verkkokaupoista on tullut yhä suositumpia ostopaikkoja, toimialajohtaja Ville Jylhä Pirkanmaan Osuuskaupasta toteaa. Prismat ovat asiakkaille luontaisia ja lähes viikoittaisia ostopaikkoja kodinsisustamisen, työkalujen ja puutarhatuotteiden osalta. –Tutkimme parhaillaan Prisma-verkoston mahdollista laajentamista Pirkanmaalla ja sitä kautta rautakaupan tarjonnan lisäämistä asiakkaiden saataville, Jylhä kertoo. Nokian Kodin Ter