Noksu-tarinoita jo 20 vuotta!

Mikko Kunnaksen humoristiset Noksu-kirjat ovat naurattaneet lapsia jo 20 vuotta. Uusimmassa, juuri ilmestyneessä kuvakirjassa Noksu opettelee kierrättämään kodin jätteitä mehiläisystävänsä Nupin kanssa. Noksusta on tehty myös kansainvälinen 65-osainen 3D-animaatiosarja sekä peli Pikku Kakkosen sovellukseen.

Mikko Kunnaksen ensimmäinen Noksu-kirja Noksu ja päivän sää  julkaistiin vuonna 2003. Tästä alkoi kirjasarja, joka on säilyttänyt suosionsa pienten lasten keskuudessa vuodesta toiseen. Uusin kuvakirja Noksu kierrättää ilmestyi toukokuussa. Kirjassa Noksu opettelee kierrättämään kotitalouden jätteitä mehiläisystävänsä Nupin kanssa. Marraskuussa julkaistavassa kirjassa Noksu ja Nupi tutustuvat erilaisiin talviurheilulajeihin omalla humoristisella tavallaan.

Noksu-kirjojen sisältämät hauskat lorut ja omintakeinen huumori sopivat mainiosti yhdessä ääneen luettaviksi. Kirjojen lyhyet lauseet, puhekuplat ja suuraakkoset taas puolestaan helpottavat itsenäistä lukemista.

Noksu-hahmosta on myös tehty kansainvälinen 65-osainen animaatiosarja, joka oli ilmestyessään vuonna 2011 harvinaisuus, sillä se tuotettiin 3D-animaatiotekniikalla. Sarja on käännetty usealle eri kielelle, kuten englanniksi, ranskaksi, mandariinikiinaksi, portugaliksi, hollanniksi, puolaksi ja romaniaksi.

Pikku Kakkosen sovelluksesta löytyvässä pelissä Noksun ja Nupin puutarha Noksu kaipaa apua kukkien pölyttämisessä sekä hunajan, mansikoiden ja omenien keräämisessä.

Mikko Kunnas on Nokialla asuva animaatiotaiteilija, kirjailija ja kuvittaja. Hän on tehnyt yli 40-vuotisen uransa aikana kirjojen lisäksi valtavan määrän lastenanimaatioita televisioon.

Haastattelupyynnöt, PDF-vedokset ja arvostelukappaleet: info@kvaliti.com

Noksu kierrättää