Nopeasti kasvava viestintäkonserni Rud Pedersen avaa toimiston Lontooseen

Yhteiskuntapoliittiseen neuvonantoon, päättäjävaikuttamiseen ja strategiseen viestintään keskittynyt konsulttitoimisto Rud Pedersen Group laajenee Ison-Britannian markkinoille perustamalla toimiston Lontooseen.

Rud Pedersen Group laajenee Ison-Britannian markkinoille perustamalla toimiston Lontooseen. Toimistoa johtamaan on nimetty Jon Aarons.

Toimistoa johtamaan on nimetty Jon Aarons, joka on erikoistunut monikansalliseen maineenhallintaan. Viimeksi hän työskenteli yhdysvaltalaisessa Sard Verbinnen -konsulttiyrityksessä, jossa hän johti menestyksellä Euroopan liiketoiminnan kasvua. Tätä ennen hän toimi vuosia globaaleissa johtotehtävissä konsulttiyritys FTI Consultingissa. Aarons tuo mukanaan kokemuksen kolmen vuosikymmenen ajalta konsulttiliiketoiminnasta ja vaikuttajakampanjoista useilta globaaleilta markkinoilta. Hän on Britannian Chartered Institute of Public Relationsin (CIPR) entinen puheenjohtaja.

"Iso-Britannia on avainmarkkina koko Euroopassa. Olemalla läsnä siellä voimme tukea asiakkaitamme entistä kattavammin heidän navigoidessaan nykypäivän monimutkaisessa taloudellisessa ja poliittisessa ympäristössä. Olemme lisänneet järjestelmällisesti maantieteellistä kattavuuttamme Pohjois-Euroopassa. Laajentumisemme pohjaa vahvaan pohjoismaiseen perintöömme ja 20 vuoden yhteiskunnallisen vaikuttamisen kokemukseemme. Tänä päivänä tarjoamme ainutlaatuisen yhdistelmän kansainvälistä läsnäoloa ja osaamista”, kertoo Rud Pedersen Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Morten Rud Pedersen.

”Brexitin ja koronapandemian aiheuttamat häiriöt ovat tehneet Britannian markkinoista monimutkaisemmat ja haastavammat, joskaan eivät liiketoiminnan kannalta vähemmän merkittävät. Lontoo on edelleen poliittisen, taloudellisen, yritysten ja median tavoittamisen kannalta ehdottoman kiinnostava globaali keskus. Olen tuntenut ja työskennellyt Mortenin ja Rud Pedersen -tiimin kanssa useita vuosia, ja olen innoissani voidessani tulla mukaan yhtiöön ja osallistua sen menestyksen rakentamiseen”, sanoo Jon Aarons.

UK:n toimitusjohtajan roolinsa lisäksi Aarons toimii Rud Pedersen Groupin strategisen kehityksen johtajana ja työskentelee tiiviissä yhteistyössä Morten Rud Pedersenin ja konsernin johtoryhmän kanssa yrityksen jatkuvan kasvun ja kehityksen varmistamiseksi. Ruotsissa vuonna 2002 perustettu Rud Pedersen otti markkinajohtajan aseman neljällä pohjoismaisella päämarkkina-alueella ennen kuin rakensi onnistuneesti uusimmat toiminnot Brysseliin, Berliiniin, Tallinnaan ja Vilnaan. Noin joka viides 350 työntekijästä on konsernin osakkeenomistaja.

”Lontoon toimisto toimii meille Suomessa siltana molempiin suuntiin: pystymme kertomaan Lontoossa siitä, mitä Suomessa voi ja kannattaa tehdä viestinnän ja yhteiskuntasuhteiden saralla, ja toisaalta voimme auttaa suomalaisia asiakkaitamme Lontoossa. Lontoo on edelleen monen toimijan pääpaikka Euroopassa brexitistä huolimatta”, toteaa Rud Pedersenin Suomen toimitusjohtaja Susanna Korpivaara, joka toimii myös suomalais-englantilaisen kauppayhdistyksen (Finnish-British Trade Association) puheenjohtajana.

Rud Pedersen Public Affairs on toiminut Suomessa vuodesta 2014.

Susanna Korpivaara, Suomen toimitusjohtaja, Rud Pedersen Public Affairs
susanna.korpivaara@rudpedersen.com

Rud Pedersen Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Morten Rud Pedersen

Rud Pedersen Group on noin 350 asiantuntijan voimin kymmenessä maassa toimiva eurooppalainen konsulttiryhmä.