Nordic Lights Group Oyj

Nordic Lights vahvistaa tarjoamaansa ajovaloissa – uudella ajovalolla entistä turvallisempaa työkoneajoa

Nordic Lights Group Oyj Lehdistötiedote 24.10.2022 klo 13.30

Raskaiden työkoneiden valaisinratkaisujen premium-toimittaja Nordic Lights tuo markkinoille uuden sukupolven ajovalomallin, jonka avulla konetta voidaan käyttää ja kuljettaa turvallisesti tieliikenteessä ilman erillisten työvalojen käytön tarvetta.

Nordic Lightsin uusi yhdistelmäajovalo Sculptor 2 on tarkoitettu raskaisiin työkoneisiin, joissa valaistusta tarvitaan koneen lähietäisyydellä. Se valaisee koneen eteen ja sivuille, jonne tyypillisesti on vaikea nähdä.

”Uusi ajovalo pystyy valaisemaan esimerkiksi pyöräkuormaajan eturenkaiden ja kauhan ympäristön. Lähivalot pysyvät päällä myös kaukovaloja käytettäessä, jolloin koneen etuosa on edelleen hyvin valaistu”, sanoo tuotekehitysjohtaja Jyrki Mikkola Nordic Lightsilta.

Uusi ajovalo on liitettävissä kaikkiin tunnettuihin työkonemerkkeihin ja olemassa oleviin valoratkaisuihin. Siinä on mukana päivävalo-ominaisuus, joka osaltaan parantaa työkoneen käytön turvallisuutta: sen ansiosta kone on havaittavissa entistä paremmin sekä tiellä ajettaessa että työmaalla.

Sculptor 2 -ajovalot valmistetaan valmistetaan Nordic Lightsin tehtaalla Suomessa.

Tuotekehitystä turvallisuus ja laatu edellä

”Nordic Lights kehittää aktiviisesti ajovalotuotteita yhdessä asiakkaidensa ja kumppaniensa kanssa työkoneympäristöön, käytön vaativat olosuhteet ja viranomaisvaatimukset tarkasti huomioiden. Laadukkaan valaistuksen luominen ja sen myötä turvallisuus on yksi tärkeimmistä seikoista, joita tuotekehityksessä painotamme”, Jyrki Mikkola sanoo.

”Uusi ajovalo Sculptor on esimerkki pitkäaikaisten kumppanuuksiemme avulla kehitetystä ja testatusta tuotteesta. Sen toimintavarmuus, kestävyys ja valaistusominaisuudet on suunniteltu täyttämään työkonealan korkeat laatu- ja turvallisuusvaatimukset.”

Tuotevalikoima globaaleille markkinoille kasvaa

Nasdaq Helsingin First Northiin listautunut Nordic Lights on maailman johtavia työkoneiden valaisinratkaisuiden suunnittelijoita ja valmistajia. Nordic Lights valmistaa työkoneiden työvaloja, ajovaloja ja merkkivaloja.

Sillä on vakaa markkina-asema erikoistumisalallaan ja vakiintunut yhteistyö tunnettujen globaalien OEM-alkuperäisvalmistajien – kuten Caterpillar, Hitachi, John Deere, Komatsu, Liebherr, Sandvik ja Ponsse – kanssa sekä valaisimien jälkimarkkinoilla, joilla Nordic Lights tekee yhteistyötä jälleenmyyjien kanssa.

Nordic Lightsin valaisimia myydään Euroopassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa eri puolilla maailmaa työskenteleviin työkoneisiin. Suurin osa Nordic Lightsin valaisimista valmistetaan yhtiön Suomen tehtaalla Pietarsaaressa, ja sillä on toinen tehdas Kiinassa.

Vuonna 2021 suurin osa Nordic Lightsin 66 miljoonan euron liikevaihdosta tuli työvaloista, mutta tavoitteena on laajentaa ajo- ja merkkivalojen tuotevalikoimaa. Turvallisuuden korostamisen lisäksi yhtiö on viime vuosina panostanut älyvalaisimien kehittämiseen sekä tuotteiden energiatehokkuuden ja ympäristöystävällisyyden kasvattamiseen.

Lisätietoja antaa

Tom Nordström, toimitusjohtaja
Puh. +358 400 909005
tom.nordstrom@nordiclights.com