Nordic Telecom

Nordic Telecom Ltd (NTC) ska integreras med Compilator DäckData ERP

Nordic TeleCom Oy (NTC) och Compilator AB har skrivit under ett ömsesidigt avtal i november 2017. NTC Smart Callback kommer att integreras som en funktionell del inom DäckData ERP. Integrationen kommer att äga rum i januari 2018.

Compilator centralbyrå i Malmö, Sverige.

”Genom integration med DäckData kan företag inom däckbranschen bättre bemöta och serva sina kunder. Kunduppgifterna finns tillgängliga direkt i DäckDatas ERP-system”, säger Compilators VD och ägare Anders Paulcén. "Med en smart återuppringningsfunktion, kan obesvarade samtal identifieras, alla kunder nås och företaget på så vis få fler affärer”.

"Samarbetet med Compilator ses som en ömsesidig konkurrensfördel. Att kunna nå denna tjänst utan att behöva installera ytterligare ett mjukvaru-verktyg är en verklig fördel.  Kunder vill använda ERP för att kunna anpassa sin dagliga affärsverksamhet till sina egna behov”, säger Jarkko Ruuskanen, VD på Nordic TeleCom Ltd. "Dessutom, att engagera en kund i en konkurrerande miljö är väsentligt för affärsutvecklingen”, fortsätter han.

Compilator erbjuder mjukvarulösningar för bil- och däckhandeln. Lösningarna inkluderar hantering av sälj och inventering, däckhotell samt administrativa funktioner som fakturering och bokföring. DäckData grundades 1999, baserat på erfarenhet från däckbranschen, och är nu den mest använda mjukvaran i däckbranschen på den Nordeuropeiska marknaden. www.compilator.se

Nordic Telecom erbjuder ett telefonhanteringssystem för att ta emot obesvarade samtal. Bättre kundservice minimerar köer och berörd personal kan koncentrera sig på affärer i stället. Tjänsten är molnbaserad (SaaS) och därmed oberoende vad gäller teknologi, plattform och operatör, och kan därför enkelt integreras med existerande telefonsystem. www.nordictelecom.fi

Mer information:
VD Anders Paulcén
Compilator A
tel. +46 10 199 27 00

VD Jarkko Ruuskanen
Nordic TeleCom Oy
tel. +358 44 906 7402

Compilator centralbyrå i Malmö, Sverige.

Nordic Telecom
Hämeentie 155 B