Nordic Waterproofing hankkii 80 % suomalaisesta nestemäisiä lattiapinnoitteita urakoivasta E. Voutilainen Oy:stä

E. Voutilainen Oy urakoi lattia- ja erikoispinnoitteita teollisuuden tarpeisiin.

Voutilainen on perustettu vuonna 1959 ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Imatralla. Yritys suunnittelee, urakoi ja markkinoi laajan valikoiman maalaus- ja pinnoituspalveluita teollisuusasiakkaille. Voutilaisella työskentelee noin 15 työntekijää ja vuotuinen liikevaihto on noin 1.9 miljoonaa euroa. Tämä kauppa on osa Nordic Waterproofingin strategiaa parantaa tuotteiden ja palvelujen tarjontaansa. Voutilainen täydentää hyvin SPT Paintingin palvelutarjontaa ja maantieteellistä ulottuvuutta.

Nordic Waterproofing Holding AB:n suomalainen tytäryhtiö Nordic Waterproofing Oy on tänään hankkinut 80 % E. Voutilainen Oy:n osakekannasta. Nordic Waterproofingilla on myös optio hankkia loput 20 % yrityksen osakekannasta 2023. Hankinta rahoitetaan Nordic Waterproofingin nykyisillä luottojärjestelyillä. Hankinnalla odotetaan olevan pientä positiivista vaikutusta Nordic Waterproofingin osakekohtaisiin tuloksiin vuonna 2021 Asennuspalvelut -segmentissä.

"Nordic Waterproofingin strategia on kasvaa sekä orgaanisesti että yritysostoin. Hankkimalla Voutilaisen laajennamme palvelutarjontaamme ja maantieteellistä ulottuvuuttamme Suomessa. Olemme tyytyväisiä siitä, että Voutilaisen johto jatkaa vähemmistöosakkaana ja toivotamme uudet suomalaiset kollegamme tervetulleiksi Nordic Waterproofingille”, sanoo Nordic Waterproofing Groupin konsernijohtaja Martin Ellis.

Nämä tiedot toimitettiin julkaistavaksi alla määritetyn yhteyshenkilön kautta 20 toukokuuta 2021 klo 14.

Per-Olof Schrewelius
talousjohtaja ja sijoittajasuhteet
Puh: +46 707 82 79 58
e-mail: pos@nordicwaterproofing.com