Norjalainen bestsellerkirjailija Jørn Lier Horst Suomeen kesäkuussa

Jørn Lier Horst (s. 1970) on norjalainen bestsellerkirjailija ja entinen rikostutkija, jonka kirjoja on käännetty yli 30 kielelle. Hän on voittanut koukuttavilla ja kantaaottavilla dekkareillaan useita palkintoja, muun muassa Pohjoismaiden parhaalle dekkarille myönnettävän Lasiavaimen. Wisting-sarjan oikeudet on myyty yli 20 maahan.

Jørn Lier Horst antaa haastatteluja medialle perjantaina 14.6.

Jørn Lier Horst esiintyy lauantaina 15.6. Helsingin keskustakirjasto Oodissa järjestettävässä Dekkarilauantai-tapahtumassa. Oodissa järjestetään Lier Horstin kirjasarjaan perustuvan Wisting-televisiosarjan erikoisnäytös, jonka jälkeen kirjailija kertoo yleisölle työskentelystään rikosten maailmassa.

Lier Horstilta julkaistaan Suomessa kolmea kirjasarjaa. Aikuislukijoille suunnatun Wisting-sarjan viides Suomennettu osa Hylkiöt julkaistaan 20.5. alkavalla viikolla. Lier Horst kirjoittaa myös suosittuja lastendekkareita; Clue-sarjan ensimmäinen osa Kultaisen kellon arvoitus ilmestyi toukokuun alussa ja Etsiväkaksikko-sarjan uusin osa Operaatio Narsissi julkaistaan 17.6. alkavalla viikolla.

Wisting on valloittanut tänä keväänä myös katsojat: Kymmenosaista Viaplayn alkuperäissarja Wistingiä tähdittävät Carrie-Ann Moss (Matrix-trilogia) ja Sven Nordin (Valkyrien). Kyseessä on yksi Norjan kaikkien aikojen suurimmista draamatuotannoista ja Suomessa se on nähtävissä Viaplay-suoratoistopalvelun kautta.

Jørn Lier Horst antaa haastatteluja medialle perjantaina 14.6.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot: Hannele Tavi / puh. 044 531 2225 / hannele.tavi@otava.fi

Dekkarilauantai-tapahtuma järjestetään 15.6. Keskustakirjasto Oodissa ja Elokuvateatteri Reginassa. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Lier Horst esiintyy tapahtumassa seuraavasti:

klo 11.30 – 12.10 Wisting-sarjan erikoisnäytös / Kino Regina

klo 12.10 – 12.30 Jørn Lier Horst Q&A

Kolmatta kertaa toteutettava Dekkarilauantai-tapahtumassa rikos- ja jännityskirjallisuuden ystävät voivat suorittaa pitkän oppimäärän rakastamansa lajityypin parissa. Festivaalin ohjelmassa sukelletaan ihmismielen tummiin vesiin, tutkitaan pahuuden psykologiaa, kuullaan tositarinoita ihmisen pimeämmästä puolesta sekä nähdään tiukkaa toimintaa kansainvälisten rikosten maailmasta. Eikä tälläkään kertaa päästä pohtimasta, kuka murhasi Olof Palmen… Tapahtumassa vierailee yli 20 kotimaista ja ulkomaista genren kirjailijaa.

Dekkarilauantai: Johanna Riva / Tuottaja / puh. 040 5688 950 / Johanna@unelmatuotanto.fi

Jørn Lier Horst antaa haastatteluja medialle perjantaina 14.6.

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.

Kesän käsityökirjoissa miehet neulovat ja nypläävät18.4.2019 09:37:00 EESTTiedote

Kesän kuumin mies ei olekaan se, joka kokkaa tai kalastaa, vaan se joka neuloo ja nyplää! Suomalaisen pitsinnypläyksen maailmankartalle nostanut Tarmo Thorström on osoitus siitä, mitä voi tapahtua, kun nuori mies astuu ennakkoluulottomasti itselleen täysin vieraalle tontille. Markus Haakana puolestaan avaa neulomisen perustekniikkaa miesten logiikalla teoksessaan Jätkä neuloo. Moreeni julkaisee kevään ja kesän listoillaan yhdeksän käsityökirjaa. Villasukkien lisäksi neulotaan lapasia ja vaatteita, virkataan huiveja ja tutustutaan nypläykseen.