Normaali.fi-palvelu tukee nuoria kesäaikanakin
Normaali.fi-palvelussa omia huolia voi testata turvallisesti kyselyn avulla sekä katsoa nuorten yleisimpiin huoliin liittyviä tarinallisia näkökulmavideoita. Vahvempaa tukea ja turvaa tarjoaa nimettömästi toimiva keskusteluosio (Chat), jossa voi luottamuksellisesti keskustella ammattilaisten kanssa. Normaali.fi-palvelu on avoinna 24/7, ja Chat-palvelu maanantaista torstaihin kello 16–18.
- Toiminnan tavoitteena on mahdollistaa nuorille matalan kynnyksen yhteydenottokanava sekä tarjota nuorille työkaluja itsearviointiin ja itsehoitoon, kertoo nuorisoasemapalveluiden esimies Aila Helminen.
Tukea nuorille entistä aiemmin
Syrjäytymisvaarassa olevia nuoria on haasteellista tavoittaa. Usein nuorten avun tarpeesta ei tiedetä riittävän hyvissä ajoin, jolloin ongelmat ovat voineet kasvaa entistä suuremmiksi. Normaali.fi-palvelun avulla tavoitetaan nuoret aikaisemmin ja heille voidaan tarjota omassa ympäristössä sopivampaa palvelumuotoa, verkkoauttamista. Keusote on kokeillut nuorten verkkoauttamista kahden vuoden ajan, ja toimintaa on päätetty jatkaa yhdessä Keski-Uudenmaan kuntien kanssa. Normaali.fi-palvelun tarjoaa Zoturi.
Lisätiedot medialle
Aila Helminen, nuorisoasemapalveluiden esimies Aila Helminen
p. 050 497 0232,aila.helminen@keusote.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmässä häiriö27.6.2025 13:31:57 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella (Keusote) käytettävässä kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmässä (Kotihoito Mukana) on häiriö. Keusotessa pyritään varmistamaan kotihoidon toiminta niin, että järjestelmähäiriöllä ei ole vaikutuksia asiakaskäynteihin. Häiriö voi kuitenkin hidastaa kotihoidon asiakaskäyntien suunnittelua ja toteutusta. Tilanne ei edellytä toimenpiteitä kotihoidon asiakkailta.
Keusoten työelämän laatu on pysynyt ennallaan27.6.2025 13:06:12 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella (Keusote) on jo useamman vuoden ajan mitattu säännöllisesti henkilöstön kokemaa työelämän laatua Syke-kyselyllä. Tuoreimman, toukokuussa toteutetun kyselyn mukaan työelämän laatu on Keusotessa pysynyt samalla tasolla viime vuoteen verrattuna.
Keusote vahvistaa henkilöstön osallisuutta päätöksentekoon: henkilöstöpaneelissa työstetään uutta strategiaa ja palvelustrategiaa26.6.2025 12:24:03 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) kutsuu henkilöstöään puntaroivaan henkilöstöpaneeliin. Syyskuussa järjestettävässä henkilöstöpaneelissa valmistellaan hyvinvointialueen uutta strategiaa ja palvelustrategiaa.
Nurmijärveläinen, vastaa asukaskyselyyn ja auta kehittämään tulevaisuuden sote-palveluita!18.6.2025 13:44:13 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) selvittää asukaskyselyn ja -tapahtuman avulla, millainen sosiaali- ja terveyspalveluiden verkosto olisi juuri Nurmijärvelle sopiva.
Aluehallitus käynnisti uuden toimintakautensa ja teki keskeisiä nimityksiä18.6.2025 11:33:48 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) aluehallituksen uusi toimintakausi alkoi 17.6.2025. Ensimmäisessä kokouksessaan aluehallitus teki useita tärkeitä nimityksiä. Aluehallitus nimesi henkilöstö- ja konsernijaoston jäsenet ja valitsi nuorisovaltuuston edustajat lapset, nuoret ja työikäiset -lautakuntaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme