Novita Oy

Novitan langat kymmeniin tavarataloihin Britanniassa

Lehdistötiedote 22.3.2018 klo 8.30. Suomi-buumi vauhditti Novitan merkittävään sopimukseen tunnetun John Lewis-tavarataloketjun kanssa. Novita lanseeraa langat John Lewisin verkkokaupassa ja sen 30:ssä tavaratalossa ensi syksynä. Digiyhteisö Novitaknits avaa myös brändin tietä maailmalle.

Novita lanseeraa neulelankansa Britanniassa John Lewis-ketjun verkkokaupassa ja sen 30:ssä tavaratalossa syksyllä 2018. Sopimus on tärkeä askel yhtiön kansainvälistymisessä.

-Olemme ylpeitä, että saamme lanseerata lankamme tunnetun John Lewis-ketjun kanssa. Meneillään on oikea Suomi-buumi. Aitouteen perustuva elämäntapa ja luonnonmukaiset suomalaiset tuotteet houkuttavat kuluttajia Iso-Britanniassa ja muualla maailmalla. Vastaamme hyvin mielellämme tähän kysyntään”, sanoo Novitan toimitusjohtaja Daniela Yrjö-Koskinen.

Kansainvälisessä lehdistössä on käynnissä vilkas ja myönteinen Suomi-kirjoittelu. Myös vauhdilla kasvava Lapin-matkailu on saanut kuluttajat innostumaan Suomesta. Neulominen on suuressa suosiossa maailmalla ja sopii hyvin mielikuvaan Suomesta, maailman onnellisimmasta maasta.

1864 perustetun John Lewisin 50 tavarataloa sijaitsevat Englannissa, Skotlannissa ja Walesissa. Sen tavoite verkkokaupassa on 50 prosenttia myynnistä 2020 mennessä.

Neulomisinnostus tarttui nuoriin

Novitaknits on Novitan suosittu nettiyhteisö, jossa on yli 100 000 rekisteröitynyttä jäsentä. Novitaknits tavoittaa verkossa kaukaisimmatkin kuluttajat.

Neulomisinnostus on tarttunut nuoriin, jotka opettelevat taitoja Youtube-videoista.

Perheyhtiö Novita juhlii tänä vuonna 90-vuotissyntymäpäiväänsä. Daniela Yrjö-Koskinen on yksi kolmesta sisaruksesta, jotka omistavat yhtiön. Hallituksen puheenjohtaja on heidän isänsä Ernst Gylfe.

Suomessa Novitan markkinaosuus on yli 90 prosenttia. Ruotsi, Norja, Baltian maat ja nyt myös Britannia ovat vientimaita. Novita pyrkii saavuttamaan 30 miljoonan euron liikevaihtotavoitteen vuoteen 2020 mennessä. Liikevaihtoa tuli viime vuonna 23 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja
Daniela Yrjö-Koskinen