Nuoren uraohjuksen opeilla kohti uudenlaista työelämää

Helena Kastikainen (s. 1991) on helsinkiläinen yrittäjä, luokkaloikkari ja nuori johtajanainen. Hän on ollut yksi Suomen nuorimmista tavaratalojohtajista, ja hänet tunnetaan myös Diili-ohjelman finalistina.

Helena Kastikaisen Pikkupomosta johtajaksi on henkilökohtainen kasvutarina ja käytännön opas itsensä ja tiimin johtamiseen, tavoitteiden asettamiseen ja uraunelmien toteuttamiseen. Nuorena johtajaksi noussut Kastikainen aloitti työnteon 12-vuotiaana plokkaamalla astioita kahvilassa, ja 23-vuotiaana hän oli yksi Suomen nuorimmista tavaratalojohtajista.

Raikkaassa ja rehellisessä johtamisoppaassa Kastikainen kertoo oman tarinansa johtajaksi kasvamisesta kaunistelematta, jotta lukija voi oppia niin hänen onnistumisistaan kuin virheistäänkin. Nuorena esimiehenä Kastikainen toimi kuten luuli, että johtajan odotetaan toimivan, kunnes ymmärsi, ettei johtajuus tule tittelin mukana vaan lähtee omasta itsestä. Myös vastoinkäymiset, kuten loppuunpalaminen, opettivat uudenlaista suhdetta työhön ja itseen.

Kirjassa annetaan kyytiä työelämän luutuneille käytännöille ja tarjotaan konkreettisia työkaluja johtamistaitojen kehittämisen tueksi. On millenniaalien hetki ottaa peli haltuun työpaikoilla.

Kirjan julkaisupäivä 10.2. Pdf saatavilla.

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: johanna.forss@sets.fi

Kirjan kansi ja kirjailijakuvat: https://kustantamo.sets.fi/kirja/pikkupomosta-johtajaksi/

(Kuva: Miikka Pirinen)

Tiedote: Kustantamo S&S aikaistaa kirjailijoidensa ja kuvittajiensa tekijänpalkkioiden tilitystä24.3.2020 14:21:02 EETTiedote