Nuoret Kotkat

Nuoret Kotkat toivottavat heijastimin lapsille turvallista syksyä

Lapsijärjestön vapaaehtoiset jakavat lapsille heijastimia 6.11. ympäri Suomen. Unga Örnars frivilliga delar ut reflexer.

Lapsijärjestö Nuorten Kotkien vapaaehtoiset jakavat lapsille ja nuorille heijastimia eri paikkakunnilla perjantain aikana. Samalla järjestö toivottaa lapsille turvallista syksyä.

”Tartuntatautiepidemian ja sen seurausten tiedetään vaikuttaneen lasten turvallisuudentunteeseen”, sanoo Nuorten Kotkien Keskusliiton toiminnanjohtaja Antti Hytti. ”Syksyllä käyty laaja keskustelu koulukiusaamisesta on sekin jälleen havainnollistanut, kuinka lasten turvallisuus vaatii tekoja meiltä aikuisilta. Tästä haluamme muistuttaa jakamalla heijastimia syksyn pimetessä.”

Nuorten Kotkien vapaaehtoiset jalkautuvat seuraaville paikkakunnille:

• Akaa: Viiala
  • Jyväskylä: Kuokkala
  • Pori
  • Raisio
  • Tampere: Atala, Hervanta, keskusta
  • Turku
  • Tuusula
  • Vantaa: Korso, Tikkurila, Myyrmäki (Myyrmäki poikkeuksellisesti 7.11.)

Samalla järjestö juhlistaa 77-vuotista taivaltaan: Nuoret Kotkat perustettiin 6.11.1943. ”Sodan keskellä syntynyt järjestömme on aina halunnut olla rakentamassa lapsille nimenomaan turvallista harrastustoimintaa: kerhoja ja leirejä”, taustoittaa Hytti. ”Kotkien toimintaan voit tulla juuri sellaisena kuin olet!”

6.11. firas även Svenska dagen. Unga Örnars svenskspråkiga frivilliga delar ut reflexer i svenskspråkiga läroanstalter i Åbo och Vanda.

Tietoja julkaisijasta

Nuoret Kotkat on lasten ja nuorten valtakunnallinen toiminta- ja harrastusjärjestö, johon kuuluu noin 10 000 jäsentä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nuoret Kotkat

Nuoret Kotkat: Lasten oikeus osallistua vaatii aikuisten tekoja28.2.2020 14:56:16 EETTiedote

Lasten oikeus tulla kuulluksi ja osallistua silloin, kun heitä koskevista asioista päätetään, on yksi YK:n Lapsen oikeuksien sopimuksen keskeisistä määräyksistä. Lasten kanssa työskentelevien ammattilaisten osaaminen, lapsivaikutusten arvioinnin kehittäminen ja kattavien kansallisten linjausten puute ovat ne haasteet, joiden kanssa on Suomessa vielä tehtävä töitä tämän oikeuden toteutumiseksi, katsoo lapsijärjestö Nuoret Kotkat.