Nuori, uskalla kasvaa keneksi haluat

Haaveiletko, että valintojen tekeminen olisi helpompaa? Toivotko, että stressaisit vähemmän ja luottaisit itseesi enemmän? Haluaisitko elää rohkeammin omannäköistä elämää? Ilkka Koppelomäen uutuusteos Saa mitä haluat: Nuoren kirja (Viisas Elämä, 2022) on rohkaiseva opas kaikille suurten valintojen edessä oleville nuorille, heidän vanhemmilleen ja kaikille nuorten kanssa työskenteleville aikuisille.
Kuva: Julia Alakulju, Kannen kuva: Taivo Org

Tämä on sinulle, joka mietit, mitä haluat tehdä elämässäsi, tai sinulle, jolle se on jo selvää, mutta haluat apua siihen, miten onnistut paremmin.

-Ilkka Koppelomäki uutuusteoksessa Saa mitä haluat: Nuoren kirja – kasva keneksi haluat

Ilkka Koppelomäen uutuusteos Saa mitä haluat: Nuoren kirja – kasva keneksi haluat auttaa aikuisuuden kynnyksellä olevia nuoria ohjaamaan elämäänsä eteenpäin ja nauttimaan elämästä enemmän. Teos kannustaa lukijaa kuuntelemaan rohkeasti itseään ja toteuttamaan mahdottomiltakin kuulostavia unelmia. Teos pohjautuu Koppelomäen aiemmin luomaan menetelmään, jonka hän on muokannut nuorille sopivaksi tarjoten apua ja tukea esimerkiksi opiskelupaikan valintaan, huonon itsetunnon parantamiseen ja haastavista elämäntilanteista selviämiseen. Uutuusteos on kannustava opas nuorille, heidän vanhemmilleen ja kaikille nuorten kanssa työskenteleville aikuisille.

Riippumatta siitä, millainen elämäsi on ollut tähän asti ja millaiset lähtökohdat olet saanut elämääsi ja millainen sinä olet, uskon, että sinulla voi olla todella upea elämä. Minä uskon sinuun ja haluan, että tiedät, että juuri sinä olet tärkeä. Uskalla uskoa itseesi ja tehdä omasta elämästäsi parasta mahdollista!” rohkaisee Ilkka Koppelomäki nuorta lukijaa uutuusteoksessaan.

Teoksessa on inspiroivia tarinoita ihmisistä, jotka ovat selvinneet esimerkiksi kiusaamisesta, vammautumisesta tai riippuvuudesta. Tarinansa jakavat mm. Pekka Hyysalo, Ninja Sarasalo, Toni Junnila, Heljä-Tuulia ja Lassi Lappi sekä Saa mitä haluat -valmennukseen osallistuneet nuoret.

Jotta Nuoren kirja sopisi mahdollisimman hyvin nuoren luettavaksi, sen tekemisessä on ollut mukana Oscar Järvinen, Koppelomäen valmennukseen osallistunut 16-vuotias nuori. Lisäksi kirjan teossa on auttanut erityisluokanopettaja ja kouluttaja Jenni Kallio, jotta kirja sopisi hyvin myös ammattilaisten käyttöön.

”Usein menetelmäni nousee esiin siinä valossa, miten tuhannet suomalaiset ovat toteuttaneet sen avulla unelmiaan. Nuoret kokevat erittäin tärkeäksi myös sen, miten menetelmän avulla voi pitää parempaa huolta omasta hyvinvoinnista ja jaksamisestaan. Juuri nyt kun nuorten henkisen hyvinvoinnin on huomattu laskeneen, uskon, että tämä kirja tulee todelliseen tarpeeseen myös hyvinvoinnin näkökulmasta” kertoo Ilkka Koppelomäki kirjastaan.

Uutuusteos täydentää suursuosion saavuttaneiden Saa mitä haluat -teosten sarjaa, joka rohkaisee lukijaa kuuntelemaan omaa sisäistä ääntään ja toteuttamaan unelmiaan. Sarjasta on aiemmin ilmestynyt Viisaan Elämän julkaisemat teokset Saa mitä haluat  Opas omannäköisen elämän toteuttamiseen (2019), Saa mitä haluat  Elämäsi kirja (2020) ja Saa mitä haluat  muistikirja (2021).

Ilkka Koppelomäki on itsensä johtamisen valmentaja, joka on erikoistunut mielen hallintaan, intohimon löytämiseen ja tavoitteiden toteuttamiseen. Ilkan perustama Uskalla Innostua -tiimi on inspiroinut tuhansia suomalaisia itsensä ja oman elämänsä kehittämiseen jo vuodesta 2007 lähtien. Ilkan missiona on ”vähemmän katkeria vanhuksia ja enemmän elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä”.

Saa mitä haluat: Nuoren kirja ilmestyi kirjakauppoihin viikolla 42.

Saa mitä haluat: Nuoren kirjan julkistus- ja tiedotustilaisuudet Helsingin Kirjamessuilla, tilassa 204.

28.10. klo 15 tiedotustilaisuus medialle

29.10. klo 14 somevaikuttajille (myös media tervetullut)

Viisas Elämä Oy on suomalainen kustantamo, jolla on 25 vuoden kokemus sekä kotimaisen että ulkomaisen tietokirjallisuuden julkaisemisesta. Kustantamo keskittyy julkaisuohjelmassaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja on Suomen johtava kustantamo tässä kategoriassa. Viisas Elämä tarjoaa työkaluja ja oivalluksia merkitykselliseen elämään kaikilla elämän osa-alueilla. Viisas Elämän valikoimaan kuuluu ajattomia klassikoita, kuten Eckhart Tolle, Dalai Lama, Florence Scovel Shinn, James Allen, Jon Kabat-Zinn, Byron Katie, Timothy Ferriss, Tony Robbins, Charles Duhigg, Clarissa Pinkola-Estés, Wayne D. Dyer, Bruce Lipton, Michael Singer, ja Brené Brown.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Ilkka Koppelomäki esittelee uutta Saa mitä haluat:Nuoren kirjaa

Kuva: Julia Alakulju, Kannen kuva: Taivo Org
Kannen kuva: Taivo Org

Vallankumouksellista tietoa vaihdevuosista – Naisen aivot muuttuvat keski-iässä yhä vahvemmiksi20.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Tiede osoittaa, että vaihdevuodet voivat olla naisen aivoille hyvinvointia edistävä vaihe. Kalifornian yliopiston neuropsykiatri Louann Brizendine kertoo uudessa teoksessaan Vaihdevuosien vallankumous – Aivojen hyvinvointi keski-iässä vaihdevuosien tuovan voimaa, iloa ja selkeyttä naisen elämään. Kirja tarjoaa tieteeseen pohjautuvia keinoja huolehtia aivojen hyvinvoinnista koko loppuelämän ajan.

Keski-ikä on otollinen aika kasvulle – omien vahvuuksien löytäminen luo iloa ja tasapainoa18.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Marjo Rantanen kertoo uutuusteoksessaan Ansaitset parempaa – Näin löydät ilon, tasapainon ja sisäiset aarteesi (Viisas Elämä, 2024), miten voimme päästä eroon stressaavista tekijöistä elämässämme ja täydentää voimavarojamme entisestään iästä riippumatta. Teoksen lähtökohta on oppia tunnistamaan omia vahvuuksia, luontaisia taipumuksia ja kehittämiskohteita.