Nyhetstips: Ett hopplöst romantiskt energibolag - Nu sökes en person som vill fria i Vasa Elektriskas tidning

Vasa Elektriska har haft fjärilar i magen hela året. Allt började när energibolaget inspirerades av att känslor faktiskt kunde mätas och att de visade sig som elektricitet på huden. Nu söker bolaget en person, som vill lysa upp höstmörkret genom att ställa den kanske viktigaste frågan i sitt liv i Vasa Elektriskas tidning.

Kärlek är elektricitet. Vasa Elektriska Ab

Intresserade kan anmäla sig senast 11 oktober. Vasa Elektriska hoppas få in ansökningar av speciellt sådana personer som på grund av en eller annan orsak behöver hjälp med sitt frieri, eller som vill göra det på ett lite annorlunda sätt – och basunera ut sin kärlek inför hela Finland.

Läs mer om sökningen: vasaelektriska.fi/ringpafingret

Så här bevisade vi att kärlek är elektricitet

Vår passion för elektricitet ledde våra tankar till en stor fråga: hur syns och känns elektriciteten i människans kropp när vi förälskar oss, ger oss hän till vår favoritmusik eller visar ömhet mot ett husdjur? Pekko Vehviläinen, doktor i mätvetenskap, berättar hur vi bevisade att Kärlek är Elektricitet.

Se videon

Läs mer: www.vasaelektriska.fi/karlek-ar-elektricitet

Vasa Elektriska: Så här bevisade vi att kärlek är elektricitet
Fler videor

marknadsföringschef Tiina Lillbacka
tfn 06 324 5276
fornamn.efternamn@vasaelektriska.fi

Kärlek är elektricitet. Vasa Elektriska Ab

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom elhandel, elöverföring och fjärrvärme. Till koncernen hör dotterbolaget Vasa Elnät Ab. Koncernen sysselsätter ungefär 120 personer och omsättningen år 2019 utgjorde ca 153 milj. euro.

Kabelprojekt ger färre elavbrott och frigör mark för jord- och skogsbruk3.2.2021 09:15:00 EETTiedote

I år gräver Vasa Elnät ner elnätet på en sträcka om sammanlagt cirka 200 km. Under pågående år investerar Vasa Elnät 12 miljoner euro i elnätet. Investeringarna ska förbättra distributionssäkerheten, förnya elstationer och göra nätet allt smartare. I och med att nätet läggs som kabel i marken frigörs upp till 120 hektar mark för jord- och skogsbruk längs nuvarande ledningsgator.

Vasa Elektriska har Finlands – och Nordens – nöjdaste kunder22.12.2020 08:32:56 EETTiedote

En undersökning gjord av EPSI Rating i slutet av hösten avslöjar: Vasa Elektriska har landets nöjdaste kunder. Bolaget placerade sig på första plats i undersökningen Eldetaljhandeln 2020 (Sähkön vähittäismyynti 2020) både vad gäller konsumentkunder och företagskunder. Samtidigt kom Vasa Elektriska etta i den nordiska branschjämförelsen, och spurtade således förbi de bästa också i Norge, Sverige och Danmark.

Svagare energiår gnager på resultatet – Undersökning visar på förtroende hos konsumenterna22.10.2020 11:55:00 EESTTiedote

År 2020 har varit utmanande för energibolaget. En mild vinter ledde till nedgång i energiförbrukningen, vilket tillsammans med en regnig och blåsig inledning på året pressade ner elens marknadspris. Också coronavåren och -sommaren hade en negativ inverkan på energiförbrukningen. En färsk undersökning visar dock på att konsumenternas förtroende för bolaget är på god nivå.