Nyhetstips: Ett hopplöst romantiskt energibolag - Nu sökes en person som vill fria i Vasa Elektriskas tidning

Vasa Elektriska har haft fjärilar i magen hela året. Allt började när energibolaget inspirerades av att känslor faktiskt kunde mätas och att de visade sig som elektricitet på huden. Nu söker bolaget en person, som vill lysa upp höstmörkret genom att ställa den kanske viktigaste frågan i sitt liv i Vasa Elektriskas tidning.

Kärlek är elektricitet. Vasa Elektriska Ab

Intresserade kan anmäla sig senast 11 oktober. Vasa Elektriska hoppas få in ansökningar av speciellt sådana personer som på grund av en eller annan orsak behöver hjälp med sitt frieri, eller som vill göra det på ett lite annorlunda sätt – och basunera ut sin kärlek inför hela Finland.

Läs mer om sökningen: vasaelektriska.fi/ringpafingret

Så här bevisade vi att kärlek är elektricitet

Vår passion för elektricitet ledde våra tankar till en stor fråga: hur syns och känns elektriciteten i människans kropp när vi förälskar oss, ger oss hän till vår favoritmusik eller visar ömhet mot ett husdjur? Pekko Vehviläinen, doktor i mätvetenskap, berättar hur vi bevisade att Kärlek är Elektricitet.

Se videon

Läs mer: www.vasaelektriska.fi/karlek-ar-elektricitet

Vasa Elektriska: Så här bevisade vi att kärlek är elektricitet
Fler videor

marknadsföringschef Tiina Lillbacka
tfn 06 324 5276
fornamn.efternamn@vasaelektriska.fi

Kärlek är elektricitet. Vasa Elektriska Ab

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom elhandel, elöverföring och fjärrvärme. Till koncernen hör dotterbolaget Vasa Elnät Ab. Koncernen sysselsätter ungefär 120 personer och omsättningen år 2019 utgjorde ca 153 milj. euro.

Sjökabel hjälper bevara skärgårdslandskap i Sundom8.9.2020 08:12:00 EESTTiedote

Under sommaren har det varit liv och rörelse i Sundom skärgård, Vasa. Sammanlagt har cirka en och en halv kilometer sjökabel lagts på havsbotten med hjälp av grävmaskin från en flotte. Det krävande projektet är en fortsättning på förbättringen av elnätet i Solf, som startade i fjol. Målsättningen är att förbättra leveranssäkerheten i elnätet för kring 1 300 av Vasa Elnäts kunder. Tack vare att den nödvändiga linjen byggs som sjökabel förblir skärgårdslandskapet oförändrat.

Nedgång i energibolagets omsättning på grund av lägre förbrukning, regn och vind28.8.2020 07:55:00 EESTTiedote

Första halvan av år 2020 var utmanande för energibolaget. En mild vinter ledde till nedgång i energiförbrukningen, vilket tillsammans med en regnig och blåsig inledning på året pressade ner elens marknadspris. Också coronavåren hade en negativ inverkan på energiförbrukningen. Koncernen Vasa Elektriskas omsättning sjönk tydligt under de första två kvartalen i jämförelse med året innan.