Nykyajan työmaat eivät pysähdy edes yöksi - Stark avaa Turkuun neljännen 24/7 palvelevan rakennustarvikeliikkeensä

Rakennustarvikeketju Stark jatkaa rakennustarvikekaupan uudistamista ja kasvattaa ympäri vuorokauden palvelevien liikkeidensä verkostoa. Kevättalvesta 2022 lähtien Stark Turku Artukaisen ovet ovat rakentajille avoinna 24/7.

Starkin Nonstop-myymäläkonsepti ja -noutopiha ovat osa rakennusalan laajempaa trendiä, jossa yhä useampi rakennustyömaa pyörii vuoroissa yötä päivää. Ilmiö näkyy Stark Suomi Oy:n toimitusjohtajan Harri Päiväniemen mukaan erityisesti Suomen kasvukeskuksissa, joissa myös rakennustarvikeliikkeiden palvelujen on kehityttävä asiakkaan muuttuvien tarpeiden mukaan.

– Aukioloajan laajentaminen lisää joustavuutta rakentajan asiointiin ja sujuvoittaa projektien etenemistä. Avasimme Suomen ensimmäisen aina avoinna olevan rakennustarvikeliikkeen pääkaupunkiseudulle keväällä 2020 ja myöhemmin hyvien kokemusten siivittämänä Ouluun ja Tampereelle.Turun avauksen jälkeen Starkilla on 24/7-myymälät Suomen kaikissa suurimmissa kasvukeskuksissa.

– Näen, että tällä palvelumallilla takaamme rakentajille ja työmaille alan parasta palvelua: Kaikki saman katon alta ja mihin kellonaikaan tahansa. Nykyajan työmaat eivät pysähdy, Päiväniemi korostaa.

Stark Turku Artukaisen yksikönpäällikkö Ville Ylitalon mukaan rakentajilla on yhä useammin akuutti tarve saada täydennystä työmaalle.

– 24/7 palveleva yksikkö on yksi vahva tukijalka lisää varmistamaan työmaan etenemistä. Asiointia voi jatkossa rytmittää entistä joustavammin työmaan tilanteen mukaan. Olen varma, että Turun ja sen ympäristön rakentajat hyötyvät uudesta asiointimahdollisuudesta.

Uudistuksia myymälään ja valikoimaan

Stark Turku Artukaisen uudistus tulee näkymään monella tavalla liikkeen toiminnassa.

– Nonstop-palvelumalli mahdollistaa entistä tehokkaammin myös öisten ennakkokeräysten tekemisen, jolloin rakennustarvikkeet ovat heti aamusta valmiina noudettaviksi tai toimitettaviksi. Muita tausta- ja tukitehtäviä, kuten lastausta, tavaran vastaanottoa ja hyllytystä, voidaan yhtä lailla hoitaa yöllä ja tämä puolestaan vahvistaa rakentajan palvelua päivällä, Ylitalo kertoo.

Ympärivuorokautisiin aukioloihin liittyvien muutosten lisäksi yksikössä on aloitettu konseptiuudistus ja se näkyy paitsi noutopihalla myös myymälässä, jossa uusi esillepano selkeine opasteineen auttaa asiakasta löytämään hänelle tärkeät materiaalit ja käyttöyhteystuotteet. Rakentajalle sujuva läpimenoaika on oleellinen asia, ja Stark Turku Artukaisen myymälä- ja noutopihaprosesseja onkin tarkasteltu juuri tästä näkökulmasta.

– Parannamme asiakaskulkua noutopihalta myymälään ja kehitämme tavaralogistiikkaa entisestään. Ilta- tai yöaikaan rakennustarvikkeita noutaville asiakkaille on avattu uusi sisäänkäynti. Lisäksi valikoimaa terävöitetään palvelemaan noutavan asiakkaan tarpeita, Ylitalo kommentoi uudistuksia.

Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, STARK Suomi Oy, puh. 040 643 1800
Ville Ylitalo, yksikönpäällikkö, STARK Turku Artukainen, puh. 044 475 4411

Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

Olarinluoma 15

09 3541 0000https://yritys.stark-suomi.fi/

starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen, ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

Verkkokauppa: www.stark-suomi.fi/

Yhtiösivut: yritys.stark-suomi.fi/

Tutkimus: Mökkiä ostettaessa jätetään ”remontointivara” huomattavasti useammin kuin kotia hankittaessa17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Vain kymmenes suomalaisista ostaisi uudeksi kodikseen oman budjettihaarukkansa alapäässä olevan kohteen, joka vaatii paljon remonttitöitä, kun taas noin seitsemän kymmenestä kallistuisi hieman kalliimpaan vaihtoehtoon, jossa ei olisi akuutteja remonttitarpeita. Mökkiä ostettaessa remontointia ei siis vieroksuta läheskään yhtä paljon, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä tuhannen vastaajan Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta.

Stark selvitti, mistä syystä suomalaiset remontoivat – kauneus on 7 kertaa tärkeämpää kuin muutokset pohjaratkaisuun4.4.2024 09:25:00 EEST | Tiedote

Tuhannesta suomalaisesta kolme neljästä vastaa asuntonsa olevan vähintäänkin pienen remontin tarpeessa, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta. Remontointitarve kumpuaa ensisijaisesti (63 %) halusta saada asunnosta silmää miellyttävämpi. Hieman alle puolet vastaajista puolestaan kokee paikkojen käyttöiän tulevan jo vastaan. Ainoastaan noin joka kymmenes haluaa remontoida siksi, että he kokevat asunnon pohjaratkaisun kömpelöksi.