Odotettu trilleri saatavilla suomeksi jo sen kansainvälisenä ilmestymispäivänä: Clare Mackintoshin Panttivanki ilmestyy 22.6.

Menestyskirjailija Clare Mackintoshin kiihkeästi odotettu lentokonetrilleri Panttivanki ilmestyy Suomessa samaan aikaan kuin Britanniassa ja Yhdysvalloissa, sen kansainvälisenä julkaisupäivänä 22.6.2021. Mackintosh saapuu Suomeen syyskuussa, mikäli koronatilanne sallii. Hän kertoo uutuuskirjastaan Dekkarifestivaaleilla.

Tunnelma suoran Lontoo–Sydney-yhteyden avajaislennolla on sähköinen. Mina on yksi lentoemännistä historiallisella lennolla. Kesken lennon hän saa hyytävän viestin nimettömältä matkustajalta, joka aikoo varmistaa, ettei kone tule koskaan pääsemään määränpäähänsä. Minalla on mahdollisuus pelastaa koneellinen ihmishenkiä. Tai sitten se yksi kaikkein tärkein…

Panttivanki on ovelien psykologisten trillerien mestarin Clare Mackintoshin piinaava ja ajankohtainen uutuus, jossa hän päivittää klassisen suljetun tilan jännärin ilmastonmuutoksen aikakauteen.

”Oli hämmentävää ja toisaalta myös inspiroivaa kirjoittaa lentomatkustamista vastustavasta liikkeestä samaan aikaan kun koko ala oli lähes kokonaan pysähdyksissä. Hämmästyin lukiessani, miten suuri positiivinen vaikutus lentoliikenteen vähenemisellä on ollut ympäristölle näin lyhyessä ajassa. On mahdotonta tietää, miltä maailma näyttää tulevaisuudessa, mutta olen melko varma siitä, että tapamme matkustaa muuttuu pysyvästi”, Mackintosh kirjoittaa kirjan jälkisanoissa.

Odottamattomista juonenkäänteistä tunnettu Mackintosh saapuu Suomeen syyskuussa, mikäli koronatilanne sallii. Hän kertoo uutuuskirjastaan suomalaislukijoille Dekkarifestivaaleilla 18.9.2021.

Clare Mackintosh on kansainvälisesti menestynyt bestsellerkirjailija ja entinen poliisi. Walesissa asuvan Mackintoshin teoksia julkaistaan yli 40 maassa ja niitä on myyty yli 2 miljoonaa kappaletta. Gummerus on julkaissut aiemmin Mackintoshilta trillerit Annoin sinun mennä (2017), Minä näen sinut (2018), Anna minun olla (2018) ja kirjailijan omiin kokemuksiin pohjautuvan romaanin Lopun jälkeen (2019).

Clare Mackintosh: Panttivanki
alkuteos Hostage
suomentanut Marja Luoma
Ilmestyy 22.6. kovakantisena, e-kirjana ja äänikirjana, lukija Krista Putkonen-Örn

Lisätietoja sekä haastattelu-, ennakkokappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Haluaisin vaan jutella jollekin – Antti Ervastin ja Matti Pikkujämsän Yksi näistä hetkistä on ajankohtainen kirja yksinäisyyden taakasta ja voimasta7.9.2021 08:57:37 EEST | Tiedote

Psykoterapeutti Antti Ervasti ja kuvittaja Matti Pikkujämsä avaavat uutuuskirjassaan CupOfTherapy: Yksi näistä hetkistä – 100 ajatusta yksinäisyydestä ja yksinolosta (Gummerus), miltä yksinäisyys ja eristäytyminen tuntuvat lapsen, nuoren, aikuisen ja ikääntyvän näkökulmasta. Samalla kirja kuvaa, mitä voimaa yksinolosta voi saada. Kansainväliseksi someilmiöksi kasvanut CupOfTherapy käsittelee mielenterveyttä samaistuttavien eläinpiirrosten ja voimatekstin avulla.

Miten kyetä tekemään suuria päätöksiä, kun niistä aiemmatkin ovat olleet huonoja? – Sisko Savonlahden romaani kertoo naisesta, joka ei kasva ihmisenä5.9.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Kai minä halusin tätä (Gummerus) on Sisko Savonlahden odotettu toinen romaani. Se on koominen ja säälimättömän terävä kuvaus yhden naisen elämästä. Savonlahti lunasti paikkansa nykykirjallisuuden kärkikaartissa jo kriitikoiden ylistämällä ja lukijoiden rakastamalla esikoisromaanillaan Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu (Gummerus 2018).

Juutalaisnaisten vastarintatoiminta Puolan getoissa oli laajamittaista ja rohkeaa – Hätkähdyttävä tietokirja tuo päivänvaloon toisen maailmansodan unohdetut sankarit30.8.2021 09:28:13 EEST | Tiedote

Päivien valo – Hitlerin gettojen vastarintanaiset (Gummerus) kertoo Puolan getoissa toisen maailmansodan aikana toimineesta vastarintaverkostosta. Se koostui juutalaisnaisista, jotka salakuljettivat aseita, tiedustelivat ja vakoilivat, kaivoivat bunkkereita ja toteuttivat sabotaasioperaatioita oman henkensä uhalla. Bestsellerlistoille Yhdysvalloissa nousseen tietokirjan elokuvaoikeudet on myyty Steven Spielbergille.