Odotettu trilleri saatavilla suomeksi jo sen kansainvälisenä ilmestymispäivänä: Clare Mackintoshin Panttivanki ilmestyy 22.6.

Menestyskirjailija Clare Mackintoshin kiihkeästi odotettu lentokonetrilleri Panttivanki ilmestyy Suomessa samaan aikaan kuin Britanniassa ja Yhdysvalloissa, sen kansainvälisenä julkaisupäivänä 22.6.2021. Mackintosh saapuu Suomeen syyskuussa, mikäli koronatilanne sallii. Hän kertoo uutuuskirjastaan Dekkarifestivaaleilla.

Tunnelma suoran Lontoo–Sydney-yhteyden avajaislennolla on sähköinen. Mina on yksi lentoemännistä historiallisella lennolla. Kesken lennon hän saa hyytävän viestin nimettömältä matkustajalta, joka aikoo varmistaa, ettei kone tule koskaan pääsemään määränpäähänsä. Minalla on mahdollisuus pelastaa koneellinen ihmishenkiä. Tai sitten se yksi kaikkein tärkein…

Panttivanki on ovelien psykologisten trillerien mestarin Clare Mackintoshin piinaava ja ajankohtainen uutuus, jossa hän päivittää klassisen suljetun tilan jännärin ilmastonmuutoksen aikakauteen.

”Oli hämmentävää ja toisaalta myös inspiroivaa kirjoittaa lentomatkustamista vastustavasta liikkeestä samaan aikaan kun koko ala oli lähes kokonaan pysähdyksissä. Hämmästyin lukiessani, miten suuri positiivinen vaikutus lentoliikenteen vähenemisellä on ollut ympäristölle näin lyhyessä ajassa. On mahdotonta tietää, miltä maailma näyttää tulevaisuudessa, mutta olen melko varma siitä, että tapamme matkustaa muuttuu pysyvästi”, Mackintosh kirjoittaa kirjan jälkisanoissa.

Odottamattomista juonenkäänteistä tunnettu Mackintosh saapuu Suomeen syyskuussa, mikäli koronatilanne sallii. Hän kertoo uutuuskirjastaan suomalaislukijoille Dekkarifestivaaleilla 18.9.2021.

Clare Mackintosh on kansainvälisesti menestynyt bestsellerkirjailija ja entinen poliisi. Walesissa asuvan Mackintoshin teoksia julkaistaan yli 40 maassa ja niitä on myyty yli 2 miljoonaa kappaletta. Gummerus on julkaissut aiemmin Mackintoshilta trillerit Annoin sinun mennä (2017), Minä näen sinut (2018), Anna minun olla (2018) ja kirjailijan omiin kokemuksiin pohjautuvan romaanin Lopun jälkeen (2019).

Clare Mackintosh: Panttivanki
alkuteos Hostage
suomentanut Marja Luoma
Ilmestyy 22.6. kovakantisena, e-kirjana ja äänikirjana, lukija Krista Putkonen-Örn

Lisätietoja sekä haastattelu-, ennakkokappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Ex-ammattisotilaan toimintatrilleri tutustuttaa lukijan Venäjän mafiaan ja vie keskelle Ukrainan sotaa16.6.2021 07:55:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Seppo Mustaluoto on tehnyt pitkän uran ammattisotilaana ja lainvalvontaviranomaisena eri puolilla Suomea ja kansainvälisissä tehtävissä. Tämä näkyy Mustaluodon trillereissä, joissa yksityiskohdat pitävät kutinsa niin välineiden, toimintamallien kuin tapahtumapaikkojenkin osalta. Reikäpää (Gummerus) avaa kiinnostavasti Venäjän mafian kehitystä 1990-luvulta tähän päivään ja kiidättää lukijan kyttäyskeikalta Montenegrosta keskelle Ukrainan sotaa. Romaani ilmestyy 1.7.

Niina Meron uusi viihderomaani tarjoaa romantiikkaa Suomen suvessa miehen näkökulmasta7.6.2021 08:31:53 EEST | Tiedote

Niina Mero on romanttista viihdekirjallisuutta kirjoittava palkittu kirjailija ja nykypäivän romanttisesta viihdekirjallisuudesta väitöskirjaa tekevä kirjallisuudentutkija. Hänen 2019 ilmestynyt esikoisromaaninsa Englantilainen romanssi (Gummerus) oli lukijoiden rakastama myyntimenestys, ja sen käännösoikeudet on myyty jo neljälle kielelle. Nyt ilmestyvä uutuus Romanssin sankari (Gummerus) vie lukijan kesämökkimaisemiin, lavatansseihin ja yöttömän yön huumaan. Miehen näkökulmasta kirjoitettu romaani pitää sisällään viitteitä niin Eino Leinon runoihin kuin Suomi-Filmin tuotantoihinkin.

Poikkeuksellinen true crime -kirja perheestä, joka hallitsee göteborgilaislähiötä Ruotsin lakien ulkopuolella30.5.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Mitä tapahtuu, kun yhteiskunta ei voi tuomita rikoksen tekijää? Tutkivan toimittajan Johanna Bäckström Lernebyn Perhe – Mafiosoja vai ruotsalaislähiön ongelmanratkaisijoita on pysäyttävä tositarina epäoikeudenmukaisuudesta, rohkean toimittajan työstä ja rinnakkaisyhteiskunnasta, joka on päässyt syntymään pohjoismaisen hyvinvointivaltion sisään.