Ole joulupukkina seniorille -hyväntekeväisyyskampanja tarttuu yksinäisyyden haasteeseen

”Aiempina vuosina kukkalahjojen vastaanottajilta saamamme palaute on ollut koskettavaa, eikä palautteen merkitys rajoitu vain jouluun. Kampanjalla haluamme muistuttaa siitä, että yksi olennaisista ikäihmisten yksinäisyyttä ehkäisevistä tekijöistä on tunne merkityksellisyydestä ja arvostuksesta. Tunnetta luovat muun muassa läheiset ihmissuhteet ja mielekäs tekeminen sekä kokemus siitä, ettei tarvitse selviytyä arjessaan yksin”, Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Anna Lång sanoo.

Kotona Asuen Seniorihoivan Ole joulupukkina seniorille -kampanjassa kerätään kukkalahjoituksia pääkaupunkiseudun, Keravan, Järvenpään, Pirkanmaan, Päijät-Hämeen sekä Kotkan ja Oulun alueiden ikäihmisille. Kampanjaan osallistuvien kaupunkien kotihoidot ja vanhuspalvelut ovat valinneet kukkalähetysten saajiksi alueidensa yksinäisiä senioreja, jotka erityisesti ilahtuvat muistamisesta joulunaikaan.

”Vaikka yksinäisyyden syyt ovat yksilöllisiä, on sen kokemus yleensä samankaltainen. Päivittäisessä työssämme osana seniorien arkea havaitsemme jatkuvasti, miten pienilläkin teoilla on suuri vaikutus. Jouluna yksinäisyys vielä lisääntyy ja huomioimisen merkitys korostuu. Toivommekin, että kampanja saa jälleen suuren joukon lahjoittajia tarttumaan kanssamme yksinäisyyden haasteeseen”, Anna Lång sanoo.

Kampanjaan voi osallistua valitsemalla mieleisensä lahjoituskukan joko yhteistyöhön osallistuvasta kukkaliikkeestä tai niiden verkkokaupasta. Kukkaliikkeessä asioidessa valitaan kortti, johon on kirjoitettu valmiiksi lahjoituksen saajan etunimi ja ikä. Sekä kukkaliikkeessä että verkkokaupassa lahjan antaja voi kirjoittaa oman tervehdyksensä vastaanottajalle. Kukan lahjoittajat ja vastaanottajat pysyvät toisilleen tuntemattomina.

Lisätietoa Kotona Asuen Seniorihoivan Ole joulupukkina seniorille -kampanjasta ja siihen osallistumisesta löytyy osoitteesta www.kotonaasuen.fi/ole-joulupukkina-seniorille. Sosiaalisessa mediassa jouluiloa senioreille jaetaan tunnisteella #OleJoulupukkinaSeniorille.

Anna.Lang@KotonaAsuen.fi

Vuonna 2008 perustetun Kotona Asuen Seniorihoivan visiona on muuttaa ikääntymisen kasvot tarjoamalla yksilöllisiä ja kiireettömiä hoivapalveluita, jotka mahdollistavat turvallisen kotona asumisen mahdollisimman pitkään. Kotona Asuen Seniorihoiva toimii pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla Helsingissä, Espoossa, Järvenpäässä, Kauniaisissa, Keravalla ja Vantaalla sekä muualla Suomessa Lahden, Tampereen, Kotkan ja Oulun alueilla. Lisätietoa: www.KotonaAsuen.fi

Hyväntekeväisyyskampanja toi jälleen iloa ja arvostusta tuhansien ikäihmisten jouluun – vanhin lahjansaaja 106-vuotias virkeä seniori27.12.2022 11:53:03 EET | Tiedote