Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

"Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Olo Group ottaa kaikissa toimipisteissään käyttöönsä Fredman Groupin älykkäät keittiönjohtamispalvelut. Ravintolayhtiöstä tulee myös kotimaisen perheyhtiön kehittämien palveluiden brändilähettiläs.

”Omavalvonta on ravintola-alalla kaiken toiminnan lähtökohta tilojen puhtauden ja raaka-aineiden turvallisuudenkin varmistamiseksi. Vaikka me olemme valinneet linjaksemme huipputason ruokaelämykset, pätevät samat säännöt ihan kaikille ruoan parissa työtään tekeville. Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on onneksi mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä ja jatkaa: ”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot.”

Fredman Groupin kehittämät ja toimittamat palvelut ovat tehneet tiedolla johtamisen mahdolliseksi myös ravintola-alalla. Food tech -palvelut tuottavat ja analysoivat keittiön eri prosesseista tietoa, jolla tehostetaan ravintolan liiketoiminnan johtamista ja annetaan ruoanlaiton ammattilaisille enemmän mahdollisuuksia keskittyä luovuuteen ja asiakaskokemuksen varmistamiseen.

”Fredman Pro -palvelu auttaa esimerkiksi huolehtimaan siitä, että ravintoloissa, tapahtumissa ja catering-keikoilla tarjottavat raaka-aineet ja niistä valmistetut annokset säilyvät tuoreina ja oikean lämpöisinä koko matkan raaka-aineiden vastaanotosta lautaselle saakka. Automatisoitu omavalvonta vähentää myös hävikkiä, sillä tiedämme jatkuvasti jääkaappiemme sisällön. Olemme ylpeitä päästessämme esittelemään käyttämiämme Fredman-palveluita myös muille alan toimijoille”, lisää Terävä.

Suomalainen Fredman Pro on digitaalinen palvelukokonaisuus, joka sopii niin pienten kuin suurten ammattikeittiöiden tarpeisiin. Palvelu on integroitu ravintolan päivittäisiin prosesseihin ja sen laitteisiin ja tiloihin asennettavat anturit keräävät tietoa keittiöstä vuorokauden ympäri.

”Olo Group on erinomainen näyteikkuna siihen, missä kaikessa huipputason ravintola voi käyttää älykkäitä palveluita. Tulemme hyödyntämään heidän kokemuksiaan myös kansainvälisessä markkinoinnissamme, sillä Food Campin keittiömestari Mikko Kaukonen edustaa paitsi Suomea, myös meitä maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa”, iloitsee Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Olo Group Oy on Michelin-tähtiravintola Olon ympärille kasvanut persoonallisten huippuravintoloiden ja rajoja rikkovien ruokailukokemusten ryhmä. ​ Ravintola Olon lisäksi ryhmään kuuluvat ravintolat Garden by Olo, Emo ja Nude. ​Olo Groupiin kuuluu myös korkeatasoisia catering-palveluita tarjoava Food Camp Finland, joka pyörittää myös lounasravintola Maritoria Helsingin Herttoniemessä. Lisäksi yrityksen osaamisalueeseen kuuluu tapahtumien järjestäminen, konsultointi ja food service -alan toimijoiden kouluttaminen ravintoloista ruokateollisuuteen. Olo Groupiin kuuluu myös viinien verkkokauppa ja yrityspalvelu Bottlescouts.​

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com
Pekka Terävä, Olo Group Oy, 050 569 7095, pekka.terävä@olo-group.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot", kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön15.11.2019 10:08:34 EETTiedote

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.

Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden31.10.2019 13:39:41 EETTiedote

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.

Ravintola Alexanderplats luottaa tyyliin ja makuun24.9.2019 14:41:02 EESTTiedote

Helsingin ydinkeskustan uudessa brasserie-pub Alexanderplatsissa korostuu funkis niin ruoassa kuin sisustuksessakin. Alexander Gullichsenin ja Sampo Kanteleen perustama klassikkoravintola on estetiikaltaan 40-lukulainen brasserie ja sen ruokalista koostuu etupäässä klassisista, ranskalaisen keittiön opein valmistetuista annoksista. Laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka.