Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

"Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Olo Group ottaa kaikissa toimipisteissään käyttöönsä Fredman Groupin älykkäät keittiönjohtamispalvelut. Ravintolayhtiöstä tulee myös kotimaisen perheyhtiön kehittämien palveluiden brändilähettiläs.

”Omavalvonta on ravintola-alalla kaiken toiminnan lähtökohta tilojen puhtauden ja raaka-aineiden turvallisuudenkin varmistamiseksi. Vaikka me olemme valinneet linjaksemme huipputason ruokaelämykset, pätevät samat säännöt ihan kaikille ruoan parissa työtään tekeville. Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on onneksi mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä ja jatkaa: ”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot.”

Fredman Groupin kehittämät ja toimittamat palvelut ovat tehneet tiedolla johtamisen mahdolliseksi myös ravintola-alalla. Food tech -palvelut tuottavat ja analysoivat keittiön eri prosesseista tietoa, jolla tehostetaan ravintolan liiketoiminnan johtamista ja annetaan ruoanlaiton ammattilaisille enemmän mahdollisuuksia keskittyä luovuuteen ja asiakaskokemuksen varmistamiseen.

”Fredman Pro -palvelu auttaa esimerkiksi huolehtimaan siitä, että ravintoloissa, tapahtumissa ja catering-keikoilla tarjottavat raaka-aineet ja niistä valmistetut annokset säilyvät tuoreina ja oikean lämpöisinä koko matkan raaka-aineiden vastaanotosta lautaselle saakka. Automatisoitu omavalvonta vähentää myös hävikkiä, sillä tiedämme jatkuvasti jääkaappiemme sisällön. Olemme ylpeitä päästessämme esittelemään käyttämiämme Fredman-palveluita myös muille alan toimijoille”, lisää Terävä.

Suomalainen Fredman Pro on digitaalinen palvelukokonaisuus, joka sopii niin pienten kuin suurten ammattikeittiöiden tarpeisiin. Palvelu on integroitu ravintolan päivittäisiin prosesseihin ja sen laitteisiin ja tiloihin asennettavat anturit keräävät tietoa keittiöstä vuorokauden ympäri.

”Olo Group on erinomainen näyteikkuna siihen, missä kaikessa huipputason ravintola voi käyttää älykkäitä palveluita. Tulemme hyödyntämään heidän kokemuksiaan myös kansainvälisessä markkinoinnissamme, sillä Food Campin keittiömestari Mikko Kaukonen edustaa paitsi Suomea, myös meitä maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa”, iloitsee Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Olo Group Oy on Michelin-tähtiravintola Olon ympärille kasvanut persoonallisten huippuravintoloiden ja rajoja rikkovien ruokailukokemusten ryhmä. ​ Ravintola Olon lisäksi ryhmään kuuluvat ravintolat Garden by Olo, Emo ja Nude. ​Olo Groupiin kuuluu myös korkeatasoisia catering-palveluita tarjoava Food Camp Finland, joka pyörittää myös lounasravintola Maritoria Helsingin Herttoniemessä. Lisäksi yrityksen osaamisalueeseen kuuluu tapahtumien järjestäminen, konsultointi ja food service -alan toimijoiden kouluttaminen ravintoloista ruokateollisuuteen. Olo Groupiin kuuluu myös viinien verkkokauppa ja yrityspalvelu Bottlescouts.​

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com
Pekka Terävä, Olo Group Oy, 050 569 7095, pekka.terävä@olo-group.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot", kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.

Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa10.8.2020 14:34:57 EESTTiedote

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.