Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.
"Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Olo Group ottaa kaikissa toimipisteissään käyttöönsä Fredman Groupin älykkäät keittiönjohtamispalvelut. Ravintolayhtiöstä tulee myös kotimaisen perheyhtiön kehittämien palveluiden brändilähettiläs.

”Omavalvonta on ravintola-alalla kaiken toiminnan lähtökohta tilojen puhtauden ja raaka-aineiden turvallisuudenkin varmistamiseksi. Vaikka me olemme valinneet linjaksemme huipputason ruokaelämykset, pätevät samat säännöt ihan kaikille ruoan parissa työtään tekeville. Keittiöhenkilökunnan mielestä usein raskasta omavalvontaprosessia on onneksi mahdollista helpottaa älykkään teknologian keinoin ja siinä suomalaiset ovat maailman parhaita. Fredman on alan uranuurtaja ja luo uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja ravintola-alalle”, kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä ja jatkaa: ”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot.”

Fredman Groupin kehittämät ja toimittamat palvelut ovat tehneet tiedolla johtamisen mahdolliseksi myös ravintola-alalla. Food tech -palvelut tuottavat ja analysoivat keittiön eri prosesseista tietoa, jolla tehostetaan ravintolan liiketoiminnan johtamista ja annetaan ruoanlaiton ammattilaisille enemmän mahdollisuuksia keskittyä luovuuteen ja asiakaskokemuksen varmistamiseen.

”Fredman Pro -palvelu auttaa esimerkiksi huolehtimaan siitä, että ravintoloissa, tapahtumissa ja catering-keikoilla tarjottavat raaka-aineet ja niistä valmistetut annokset säilyvät tuoreina ja oikean lämpöisinä koko matkan raaka-aineiden vastaanotosta lautaselle saakka. Automatisoitu omavalvonta vähentää myös hävikkiä, sillä tiedämme jatkuvasti jääkaappiemme sisällön. Olemme ylpeitä päästessämme esittelemään käyttämiämme Fredman-palveluita myös muille alan toimijoille”, lisää Terävä.

Suomalainen Fredman Pro on digitaalinen palvelukokonaisuus, joka sopii niin pienten kuin suurten ammattikeittiöiden tarpeisiin. Palvelu on integroitu ravintolan päivittäisiin prosesseihin ja sen laitteisiin ja tiloihin asennettavat anturit keräävät tietoa keittiöstä vuorokauden ympäri.

”Olo Group on erinomainen näyteikkuna siihen, missä kaikessa huipputason ravintola voi käyttää älykkäitä palveluita. Tulemme hyödyntämään heidän kokemuksiaan myös kansainvälisessä markkinoinnissamme, sillä Food Campin keittiömestari Mikko Kaukonen edustaa paitsi Suomea, myös meitä maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa”, iloitsee Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Olo Group Oy on Michelin-tähtiravintola Olon ympärille kasvanut persoonallisten huippuravintoloiden ja rajoja rikkovien ruokailukokemusten ryhmä. ​ Ravintola Olon lisäksi ryhmään kuuluvat ravintolat Garden by Olo, Emo ja Nude. ​Olo Groupiin kuuluu myös korkeatasoisia catering-palveluita tarjoava Food Camp Finland, joka pyörittää myös lounasravintola Maritoria Helsingin Herttoniemessä. Lisäksi yrityksen osaamisalueeseen kuuluu tapahtumien järjestäminen, konsultointi ja food service -alan toimijoiden kouluttaminen ravintoloista ruokateollisuuteen. Olo Groupiin kuuluu myös viinien verkkokauppa ja yrityspalvelu Bottlescouts.​

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com
Pekka Terävä, Olo Group Oy, 050 569 7095, pekka.terävä@olo-group.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

”Fredman on esimerkki siitä, että keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella Suomesta löytyy maailmanluokan näkemystä ja osaamista siitä, miten huipputeknologia valjastetaan varmistamaan ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot", kertoo Olo Groupin perustajiin kuuluva keittiömestari Pekka Terävä.

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.