Olympiamitalistit Iivo Niskanen ja Neymar jr juoksevat yhdessä hyvän puolesta

Vuoden 2019 Wings for Life World Run sovellusjuoksun osallistuja. Kuvaaja: Jan Henrik Pärnik / Red Bull Content Pool.

Tietoa Wings for Life World Run -tapahtumasta
Wings for Life World Run järjestetään vuosittain yhtenä päivänä toukokuussa eri puolilla maailmaa. Kaikki osallistujat starttaavat samaan aikaan joko paikan päällä nimetyissä kaupungeissa tai Wings for Life World Run -sovelluksen avulla. Ei ole väliä, onko osallistuja ammattiurheilija, harrastusjuoksia vai aloittelija, sillämaaliviivaa ei ole olemassa, sen sijaan 30 minuuttia lähdön jälkeen virtuaalinen Catcher Car aloittaa takaa-ajon ja ohittaa juoksijat sekä rullaajat yksi toisensa jälkeen. Tuloksia ei mitata ajalla vaan saavutetulla matkalla. Wings for Life World Run -juoksun todellinen kauneus on siinä, että kaikki ovat maaliin pääseviä ja jokainen voi asettaa henkilökohtaisen matka- ja aikatavoitteensa.

Vuoden 2022 Wings for Life World Run -juoksuun on jo ilmoittautunut juoksijoita ja pyörätuolin käyttäjiä 189 maasta.

Kansainväliset julkkikset liittyvät liikkeeseen
Vuodesta 2014 lähtien uskomaton määrä, yhteensä miljoona osallistujaa on liittynyt maailmanlaajuiseen juoksutapahtumaan. Tähän porukkaan lukeutuu mm. kansallissankari Iivo Niskanen, jalkapallotähti Neymar da Silva Santos Jr, viisinkertainen Dakar-rallin mestari Cyril Despres, tennisammattilaiset Matteo Berrettini ja Stefanos Tsitsipas sekä vesiurheiluikoni Robby Naish – jotka kaikki aikovat osallistua sunnuntaina, ja kannustavat seuraajiaan liittymään mukaan liikkeeseen.

Kaikki ovat tervetulleita
Vuonna 2020 osallistunut 99-vuotias Michael Ferscak Jamaikalta, joka juoksi 10 kilometriä, ja on tällä hetkellä vanhin rekisteröitynyt osallistuja.

"Wings for Life World Runin kauneus on siinä, että siihen voi osallistua aivan kuka tahansa ja olla osa jotain todella suurta", sanoo Anita Gerhardter, voittoa tavoittelemattoman Wings for Life -säätiön toimitusjohtaja. "Viime vuosi oli todella mahtava - olosuhteisiin nähden uskomaton. Odotamme innolla sunnuntaita, jotta saamme jälleen viettää upean päivän maailmanlaajuisen yhteisömme kanssa. Wings for Life World Runin osallistumismaksuista 100 prosenttia menee laboratorio- tai klinikkatyöskentelyyn, ja olemme nähneet parin viime vuoden aikana uskomattomia tuloksia, joten katsomme tulevaisuuteen todella toiveikkaina. Parannuskeinon löytäminen selkäydinvammaan: se on pysäyttämätöntä."

Tietoa Wings for Life World Run -juoksusta ja ilmoittautumisesta on saatavilla osoitteessa www.wingsforlifeworldrun.com.

Ne, jotka eivät voi itse osallistua Wings for Life World Runiin, ja kaikki kotona olevat fanit voivat olla mahdollisimman lähellä tapahtumia katsomalla Live Experience -tilaisuutta osoitteissa www.wingsforlifeworldrun.com ja www.redbull.tv. Lähetys alkaa klo 14.00

Wings for Life World Run sovellusjuoksu 2019, Budapest. Aron Suveg for Wings for Life World Run.
Wings for Life World Run sovellusjuoksu 2019, Lontoo. Kuvaaja: Leo Francis / Red Bull Content Pool.
Wings for Life World Run sovellusjuoksu 2019, Budapest. Kuvaaja: Aron Suveg / Red Bull Content Pool.
Iivo Niskanen. Kuvaaja: Victor Engström / Red Bull Content Pool.

Red Bull tuo massiivisen freestyle-rap -kisan Suomeen25.10.2023 16:12:00 EEST | Tiedote

Helsingissä 2. joulukuuta järjestettävässä Red Bull Sana Sanasta -kilpailussa Suomen taitavimmat MC:t esittelevät uskomattomia sanankäyttötaitojaan freestyle-rap battlen muodossa. Kyseessä on kilpailu, jollaista ei ole ennen suomirapin saralla nähty. Haku Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettävään finaaliin aukeaa 25.10. ja se on auki kaikille, joilla rahkeet riittävät ottamaan toisistaan mittaa.

Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailun kisaajilla edessä hapokas nousu Salpausselän suurmäessä5.9.2023 06:42:00 EEST | Tiedote

Jo klassikoksi muodostunut Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailu järjestetään Lahden suurmäessä lauantaina 9.9.2023. Tapahtumaan on ilmoittautunut tuhatpäinen joukko juoksijoita, jotka lähtevät ottamaan mittaa itsestään, toisistaan ja legendaarisesta Lahden suurmäestä. Mäkimontussa tullaan näkemään itsensä haastavien kuntourheilijoiden lisäksi useita entisiä ja nykyisiä ammattiurheilijoita. ISTV näyttää tapahtuman suorana lähetyksenä.