Olympiastadionin tapahtumissa käytössä uusi interaktiivinen palvelukartta

Olympiastadionin uuden interaktiivisen palvelukartan avulla tapahtumavieraat löytävät entistä paremmin saapumisportit, myyntipisteet, saniteettitilat ja kulkureitit stadionilla.

Olympiastadionin uusi interaktiivinen palvelukartta on käytössä ensimmäisen kerran Rammstein-konserteissa 27.-28. toukokuuta. Jokaiselle suurtapahtumille luodaan jatkossa oma palvelukartta, sillä konsertit ja urheilutapahtumat ovat eri luonteisia ja tapahtumiin tehdään usein toisistaan poikkeavia järjestelyitä. Kartan on toteuttanut Olympiastadionin ravintolapalveluista vastaava Compass Group Suomi yhdessä Zoneatlas Oy:n kanssa.

Olympiastadionin ravintopalveluiden tuottajalle Compass Groupille tämä on ollut tärkeä uusi kehityshanke. Ruokavalikoimaa on uudistettu ja myyntipisteitä on Olympiastadionilla lisätty. Interaktiivisen palvelukartan avulla asiakkaat löytävät nyt entistä paremmin stadionin eri palvelut ja voivat myös suunnitella käyntinsä paremmin etukäteen.

Stadionin ravintolapalveluita johtava Compass Groupin asiakkuuspäällikkö Sari Salminen on tyytyväinen kehitystyöhön.

”Olemme kuulleet palautteet viime vuoden tapahtumista. Olemme halunneet tehdä puolestamme kaikkemme, jotta palvelupisteiden löydettävyys paranee ja että asiakkaat pystyvät ennakkoon suunnittelemaan oman vierailun stadionille. Uskon vahvasti, että tämä vaikuttaa suoraan positiiviseen asiakaskokemukseen. Myös tapahtumajärjestäjät ovat ottaneet tämän ilolla vastaan, sillä onhan tämä hyvin erityislaatuinen areena tapahtumille.”

Palvelukartta opastaa myös liikkumista stadionilla ja areenan eri katsomokerroksissa. Lähes kaikissa tapahtumissa asiakkaat pääsevät liikkumaan lipuntarkastuksen jälkeen stadionin ympäri.

”Tapahtumakohtaisesti mukautuvan digitaalisen palvelukartan merkitys asiakaspalvelun parantamiseksi on suuri. Toivomme, että Olympiastadionille suurtapahtumiin saapuvat tutustuvat palveluiden sijainteihin jo ennen stadionille saapumista. Kartasta on eri palveluiden lisäksi löydettävissä myös muun muassa tapahtuman fanituotteiden myyntipisteet”, kertoo Olympiastadionin markkinointi- ja viestintäjohtaja Marju Paju.

Zoneatlas Oy on interaktiivisiin karttoihin ja älykkäisiin paikkaoppaisiin erikoistunut yritys. Toimitusjohtaja Teemu Joensuu tiimeineen sai kartan toteuttavaksi ja yhteistyö on sujunut loistavasti.

" On upeaa nähdä karttaopas-tuotteemme käytössä näin ikonisessa kohteessa ja stadionluokan tapahtumissa. Yhteistyö on vasta alussa ja näemme tässä myös kehityspotentiaalia, joka on meille tärkeää kansainvälistyvänä tuoteyrityksenä."

Palvelukartta ei vaadi applikaation laataamista ja sitä kehitetään asiakaskokemusten pohjalta. Tapahtumavieraiden on mahdollista lähettää palautetta tämän linkin kautta.

Tutustu Rammsteinin konserttien palvelukarttaan tästä

Paavo Nurmen tie 1