Oma Säästöpankissa (OmaSp) vastuullisuus näkyy myös kesätyöntekijöiden rekrytoinneissa

OmaSp on rekrytoinut lähes 40 kesätyöntekijää sekä asiakaspalvelutehtäviin että hallintoon eri puolille Suomea. Pankki on mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni –kampanjassa ja on sitoutunut mukana olollaan hyvän kesätyön periaatteisiin, jotka auttavat tekemään kesätyökokemuksesta hyvän sekä kesätyöntekijälle että työnantajalle.

”Useat paikalliset konttorimme ovat rekrytoineet kesätyöntekijöitä asiakaspalvelutehtäviin. Kesätyöpaikka toimii nuorelle useasti ponnahduslautana myös tulevaisuuden työuralle. Moni kesätyöntekijä jatkaakin meillä tulevina kesinä, opintojen ohessa tai lopputyön tekijänä. On mukavaa ja mieluista tehdä yhteistyötä oppilaitosten kanssa ja tarjota harjoittelu- ja lopputyöpaikkoja monella eri koulutusasteella. Kesätyöntekijät ovat pankkimme tulevaisuuden tähtiä”, sanoo OmaSp:n talous- ja hallintojohtaja Sarianna Liiri.

Pankin neljästä vastuullisuusteemasta on yhtenä yhteisen hyvinvoinnin edistäminen ja aktiivinen paikallisen elinvoimaisuuden kehittäminen: ”Hyvänä käytännön esimerkkinä tästä vastuullisuusteemasta toimii juuri kesätyöpaikkojen tarjoaminen maakunnissa. Näin voimme osaltamme olla edistämässä kestävää talouskasvua ja työllisyyttä. Maksetut kesätyöpalkat ja sosiaalikulut vaikuttavat positiivisesti kesätyöntekijöihin ja sitä kautta ympäröiviin yhteisöihin. Kesätyöpaikkoja tarjoamalla kehitämme myös nuorten taloustaitoja. Tänä kesänä tuntuukin erityisen mukavalta, että voimme tarjota kesätyöpaikkoja eri puolilla Suomea ja kantaa vastuumme nuorista työuraansa aloittavista”, kertoo OmaSp:n viestintäjohtaja Minna Sillanpää.

Sarianna Liiri, talous- ja hallintojohtaja, puh. 040 835 6712

Valtakatu 32
53100 Lappeenranta

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 3,5 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

OmaSp tukee yrittäjyyttä käynnistämällä valtakunnallisen yhteistyön Suomen Uusyrityskeskuksen kanssa12.6.2020 09:04:53 EESTTiedote

Elinkeinoelämän tuki uusyrityskeskustoiminnalle on ensiarvoisen tärkeää. OmaSp liittyi jäseneksi, koska yrittäjyys on keskeinen arvo myös omassa toiminnassamme. Suomen 30 Uusyrityskeskusta neuvoo maksutta alkavia yrittäjiä ja yrittäjyyttä suunnittelevia. Koronakeväästä huolimatta, ja toisaalta juuri sen takia, perustamisneuvonnalle riittää kysyntää eri puolilla Suomea.

OmaSp edistää pk-yritysten rahoitusta Euroopan investointirahaston turvin9.6.2020 08:21:38 EESTTiedote

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) on allekirjoittanut uuden jatkokiintiön takaussopimuksesta Euroopan investointirahaston (EIR) kanssa. Yhteistyöohjelman tavoitteena on helpottaa suomalaisten pk-yritysten luoton saantia ja kannustaa investointeihin. Jatkosopimus kattaa yhteensä 75 miljoonan euron yritysluotot, joita pankki voi myöntää määrätyin kriteerein kasvuhakuisille PK-yrityksille. Luotonannon riskit jaetaan OmaSp:n ja EIR:n kesken.

Sami Hirvonen OmaSp Joensuun konttorinjohtajaksi3.4.2020 08:22:09 EESTTiedote

Joensuun konttorinjohtaja Anna-Helena Kosela siirtyi työurallaan Oma Säästöpankissa eteenpäin kehityspäälliköksi käynnissä olevaan peruspankkijärjestelmän uudistamishankkeeseen. Tämän myötä Sami Hirvoselle aukesi paikka hypätä pankin kelkkaan konttorinjohtajaksi maaliskuun alussa 2020. Sami Hirvonen on joensuulainen ja monessa liemessä keitetty pankkialan ammattilainen. Hänellä on pankkialalta yli viidentoista vuoden kokemus ja vahva osaaminen muun muassa yrityspuolen asioissa ja maksuliikenteessä. Yrittäjähenkisyyttä Sami on saanut yrittäjä-vanhemmiltaan ja koulutukseltaan hän on kauppatieteiden ylioppilas ja tradenomi.