Oma Säästöpankki (OmaSp) kiinnostaa nuoria – 40 nuoren unelma kesätyöstä toteen

Talous- ja hallintojohtaja Sarianna Liirin vastuulla on myös OmaSp:n HR: ”Tarjoamalla kesätyötä meillä on ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden työntekijöihimme ja tehdä pankkialaa tutuksi nuorille. Olemme rekrytoineet kesätyöntekijöitä eri puolille Suomea asiakaspalvelutehtäviin sekä mm. riskienhallinnan, taloushallinnon ja viestinnän tehtäviin. Asiakaspalvelutehtävässä ihmisten kohtaamisen taidot ovat tärkeitä. Raha-asiat koetaan hyvin henkilökohtaisiksi ja niiden hoito vaatii luottamusta. Meille OmaSp:ssä on tärkeää, että voimme joka vuosi tarjota kesätyöpaikkoja. Näinä poikkeuksellisina aikoina tämä tuntuu erityisen hyvältä.”

Ilari Lagerille neljän kuukauden kesätyö palveluneuvojana OmaSp Helsingin konttorissa on unelmien täyttymys: ”Opiskelen Vaasan yliopistossa pääaineena taloustiedettä ja sivuaineina rahoitusta ja laskentatoimea. Tavoitteenani on valmistua kauppatieteiden maisteriksi vuoden kuluttua. Talousoikeuden kursseista on ollut jo nyt hyötyä, kun käsittelemme paljon sopimuksia. Taloustieteen opintojen myötä myös yleinen ymmärrys talouden toiminnasta, korko- ja osakemarkkinoista ja rahastotuotteiden logiikasta hyödyttää tehtävässä. Kesätyöpaikkoja oli yllättävän paljon tarjolla, mutta niin oli hakijoitakin. Haaveenani oli päästä kesätöihin finanssialalle ja erityisesti pankkiin. Stereotyyppinen kuva pankkialasta vanhoillisena ja kankeana on karissut muutamassa viikossa. Ilmapiiri henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa on hyvällä tavalla rento ja mukava. Nautin siitä, että pääsen päivittäin palvelemaan asiakkaita monipuolisesti esimerkiksi tilin avaamisesta verkkopankin käyttöön ja lunastamaan asiakaslupauksemme. OmaSp on erinomainen paikka oppia ja tutustua pankkimaailmaan.”

Kesätyöpaikka toimii useasti nuoren ponnahduslautana tulevaisuuden työuralle. Moni kesätyöntekijä jatkaakin OmaSp:ssa tulevina kesinä, opintojen ohessa tai lopputyön tekijänä. Teemme yhteistyötä oppilaitosten kanssa ja tarjoamme harjoittelu- ja lopputyöpaikkoja monella eri koulutusasteella.

Talous- ja hallintojohtaja Sarianna Liiri, p. 040 835 6712, sarianna.liiri@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on 4,4 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi