Oma verkkokauppa hukkasijoitus, Amazon vie asiakkaat - Suomalaisbrändit vietävä 300 miljoonan ostajan ulottuville
- On vain ajan kysymys, että Amazon vie asiakkaat suomalaisilta verkkokaupoilta ja kivijalasta. Spekulaatio siitä, miten markkinat ja markkinointi tulevaisuudessa jakaantuvat, on vahingollista. Yritykset jatkavat väärässä illuusiossa elämistä, Bruun lataa.
Toistaiseksi Amazonissa on vain kourallinen suomalaisbrändejä pääasiassa jälleenmyyjien kautta. Suuntaus on muuttumassa. Periaatteessa kaikkia suomalaistuotteet sopivat sinne.
- Amazon on avaruudellisen suuri tavaratalo, jonka sisällä on järjettömän suuret mahdollisuudet kasvattaa myyntiä. Yritykset ovat heränneet siihen, Bruun kertoo.
Amazonilla on 11 markkinapaikkaa ja 120 palvelukeskusta ympäri maailman. Asiakkaita on 180 eri maasta ja työntekijöitä 300 000. Päivittäin Amazonista lähtee päivittäin 1,6 miljoonaa pakettia.
Retimen ainutkertainen osaaminen on noteerattu. Parhaillaan se neuvottelee rantautumisesta Ruotsiin ja Baltiaan. Se on myös Business Finlandin Amazon-asiantuntijana kansainvälistä läpimurtoa tavoitteleville yrityksille.
Myynnin kasvu sadoista tuhansista miljooniin
Amazonissa on 300 miljoonaa ostajaa. On kuitenkin harhaluulo, että pelkkä oleminen siellä riittäisi ja kauppa kävisi kuin siima. Tuotteita ja tuotesivuja on optimoitava ja markkinoitava.
- Tiedämme, miten ja mihin raha kannattaa sijoittaa, jotta panostus näkyy myynnin kasvuna. Amazonissa asiakasvirta on valtava, mutta silti potentiaalinen asiakaskunta on saatava haaviin. On oltava koko ajan kuumimman tiedon päällä ja markkinointia kohdennettava sen mukaan, Bruun summaa.
- Riippuen tuotteesta liikevaihdon kasvu voi vuositasolla olla sadoista tuhansista jopa muutamiin miljooniin euroihin, Bruun tietää.
Periaatteessa kuka tahansa voi avata tilin Amazoniin ja aloittaa myynnin. Haasteita on kaksi: myyntitilin luonti ja markkinointi. Molempiin liittyy sudenkuoppia, jotka käyvät osaamattomalle kalliiksi.
- Tilin luonti on monipolvinen prosessi ja vaatii ymmärrystä miksi mitäkin tehdään. Oman tilin voi luoda väärin ja tulla kokonaan Amazonin estämäksi. Meillä on kokemusta, mitä kannattaa ja mitä todellakaan ei kannata yksittäisten tuotteiden kanssa tehdä, Bruun toteaa.
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Pasi Bruun
Liiketoimintajohtaja, Retime Oy
+ 358 40 5152626
pasi.bruun@retimeadvertising.com
www.retimeadvertising.com
Jani Ovaska
Digitaalinen johtaja, Retime Oy
+ 358 40 7156922
jani.ovaska@retimeadvertising.com
www.retimeadvertising.com
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Retime Oy on vuonna 2016 perustettu data-, markkinointi- ja tutkimuspalveluja tarjoava markkinointitoimisto. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli noin 1 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee 6 henkilöä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Retime Oy
Retime kasvaa Suomen suurimmaksi Amazon-toimistoksi ostamalla Amazoniin.fi:n liiketoiminnan19.1.2021 14:33:22 EET | Tiedote
Pohjoismaiden johtava Amazon-asiantuntijapalveluita tarjoava toimisto Retime Oy on ostanut Suomen Nettikauppa SNK Oy:n Amazoniin.fi:n -liiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyy Retimelle 1.2.2021 alkaen.
Euroopan suurin harrastetarvike valmistaja valitsi suomalaisen Retime Oy:n avuksi Amazon kasvuun9.3.2020 08:00:00 EET | Tiedote
Euroopan suurin harrastetarvikemyyjä, ruotsalainen Panduro Ab, tavoittelee huomattavaa kasvua Amazon Saksan markkinapaikalla. Suomalainen Retime Oy valikoitui sille kumppaniksi vastaamaan Panduron koko markkinapaikan toiminnasta ja myynnin edistämisestä, Panduro Ab työllistää noin 650 henkilöä ja sen liikevaihto on 845 miljoonaa kruunua.
Tuotesuojaukset kuntoon Amazonissa - Jos tuote kaapataan, eurot valuvat muiden kassaan9.10.2018 09:00:00 EEST | Tiedote
Yritys ei omista omaa tuotettaan automaattisesti Amazonissa. Mikäli yritys tähtää globaaleille markkinoille Amazonin avulla, on tuote ehdottomasti suojattava Amazonin brändirekisteröinnillä. Muutoin vaarana on, että brändi kaapataan ja brändin imago romuttuu. Pahimmassa tapauksessa tuotteen alkuperäinen omistaja blokataan ulos Amazonista, jolloin toinen toimija kerää voitot tuotteen myynnistä.