OP Ryhmä Amos Rexin uudeksi pääyhteistyökumppaniksi – luvassa kaikille avoimia ilmaispäiviä

OP Ryhmä ja Amos Rex ovat solmineet pääyhteistyökumppanuuden tammikuusta 2022 alkaen. Yhteistyö tuo Amos Rexiin uudet OP Ryhmän tarjoamat ilmaispäivät, jolloin museon sisäänpääsy on kaikille maksuton. Ilmaispäivien ajankohdista tiedotetaan erikseen. Lisäksi osuuspankin omistaja-asiakkaat saavat jatkossa 20 prosentin alennuksen Amos Rexin normaalihintaisista pääsylipuista niin verkossa kuin ovelta ostettaessa.

Amos Rex. Kuva Mika Huisman

“Olemme todella iloisia kumppanuudesta OP:n kanssa. Yhteistyöllä mahdollistamme taide-elämykset entistä useammalle. Ilmaispäivien maksuttoman sisäänpääsyn tarjoaminen on arvokas tapa tuoda taidetta kaikkien saataville”, kommentoi Amos Rexin museonjohtaja Kai Kartio.

Vuonna 2022 Amos Rexissä nähdään neljä eri näyttelyä sekä Sigurd Frosteruksen taidekokoelman pysyvä ripustus. Yhdysvaltalaisen video- ja installaatiotaiteilija Bill Violan yksityisnäyttely Inner Journey jatkuu 27.2.2022 saakka. Ryhmänäyttely Maanala (2.4.–21.8.2022) vie museovieraat kaiken maanalaisen – luolien, kaninkolojen ja kaivosten – äärelle. Kesäksi Lasipalatsin aukiolle kohoaa japanilaisen veistostaiteilija Tadashi Kawamatan Pesä (7.5.–4.9.2022), ja syksyllä nähdään belgialaisen Hans Op de Beeckin kokonaisvaltainen, monokromaattinen näyttely Hiljainen paraati (21.9.2022–26.2.2023). Taidemuseo Amos Rexissä on vieraillut sen hieman yli kolmen vuoden aukiolon aikana noin 840 000 kävijää.

Amos Rexin yhteistyökumppaneina jatkavat myös jo museon avaamisesta alkaen mukana olleet pääyhteistyökumppani KPMG sekä yhteistyökumppanit Clear Channel, Grano ja Scandic. Amos Rexin yritysyhteistyön strategiasta, yhteistyöneuvotteluista ja yhteistyön koordinoinnista vastaa Amos Rexin liiketoiminnan kehityspäällikkö Sara Järvi.

--

Kuvat medialle: media.amosrex.fi

--

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja yli 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia.
www.op.fi

Amos Rex. Kuva Mika Huisman

Amos Rex on taidemuseo, jossa menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus kohtaavat. Historiallisen Lasipalatsin yhteydessä sijaitsevat omaleimaiset maanalaiset näyttelytilat kaareutuvat kutsuvasti kummuiksi aukion yläpuolelle. Amos Rex tarjoaa tilallisesti kiehtovia, elämyksellisiä ja usein teknologisesti kokeellisia näyttelyitä, sekä nykytaiteilijoilta että heidän modernistisilta edeltäjiltään. Amos Rex on osa Föreningen Konstsamfundetin toimintaa.  amosrex.fi

OP Gruppen blir Amos Rex nya huvudsamarbetspartner - samarbetet erbjuder b.la. gratisdagar13.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

OP Gruppen och Amos Rex har slutit ett huvudsamarbetspartneravtal som träder i kraft i januari 2022. Samarbetet medför nya gratisdagar på Amos Rex som OP Gruppen erbjuder. Dessa dagar innebär fritt inträde för alla besökare. Datumen för gratisdagarna kommer att meddelas senare. Dessutom får andelsbankens ägarkunder i fortsättningen en rabatt på 20 procent på normalpriset på en inträdesbiljett till Amos Rex, oberoende av om biljetten köps i nätshopen eller vid dörren.

A painting from Amos Anderson’s collection donated to city of Neubrandenburg in Germany18.11.2021 13:10:00 EET | Press release

Föreningen Konstsamfundet r.f. is donating a 17th-century German painting to the city of Neubrandenburg, north of Berlin. Philipp Peter Roos’ (1657–1706) oil painting Shepherd with a Cow, Goats and Sheep which was purchased by Amos Anderson possibly in the 17th century during his trip to Germany, is important for residents of Neubrandenburg, as their art collection was destroyed in 1945.

Maalaus Amos Andersonin kokoelmasta lahjoitetaan Saksaan Neubrandenburgin kaupungille18.11.2021 13:10:00 EET | Tiedote

Föreningen Konstsamfundet r.f. lahjoittaa Berliinin pohjoispuolella sijaitsevalle Neubrandenburgin kaupungille saksalaisen 1600-luvun maalauksen. Amos Andersonin mahdollisesti 1920-luvulla Saksan matkalta ostama Philipp Peter Roosin (1657–1706) öljymaalaus Paimen, härkä, lampaita ja vuohia on tärkeä neubrandenburgilaisille, sillä heidän taidekokoelmansa tuhoutui vuonna 1945.

Det nyöppnade museet i Söderlångvik slog besökarrekord tack vare 15 500 gäster11.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Efter omfattande renoveringsjobb blev första sommaren för det nyöppnade Söderlångviks museum en succé. Museet hade sammanlagt 15 572 besökare och en ännu större grupp beundrade gårdsmiljön med sina äppelträdgårdar och skärgårdslandskap, promenerade längs naturstigarna och avnjöt läckerheterna som Café Söderlångvik bjöd på. Söderlångviks museum var öppet dagligen från början av juni till slutet av september. Under vintersäsongen är museet öppet på beställning.

Uudelleen avattu Söderlångvikin museo rikkoi kävijäennätykset 15 500 vierailijalla11.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Mittavien entisöintitöiden jälkeen uudelleen avautuneen Söderlångvikin museon ensimmäinen kesä oli menestys. Museossa vieraili kauden aikana yhteensä 15 572 kävijää ja vielä suurempi joukko kävi ihailemassa kartanon ympäristöä omenapuutarhoineen ja saaristomaisemineen, kulki Kemiönsaaren luontopolkuja ja nautti Café Söderlångvikin antimista. Söderlångvikin museo oli avoinna päivittäin kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Talvikaudella museo on avoinna tilauksesta.