Opiskelijan lompakko siirtyy rytinällä kännykkään

Elokuun lopussa lanseerattu UniCafe-sovellus on nyt päivitetty maksuominaisuudella, jossa jo 650 000 suomalaisen lataama MobilePay on ainoa maksutapa. Esimerkiksi opiskelijalounaan voi nyt maksaa ensimmäistä kertaa vaikka luennolla istuessa. Applikaatio toimii UniCafen kaikissa 19 ravintolassa. Opiskelijaruokailu ei siten ole koskaan ollut kätevämpää kuin tänä syksynä.

- Helpon ja sujuvan maksutavan tarjoaminen asiakkaillemme on tärkeä osa asiakaskokemuksen kehittämistä ravintoloissamme, sanoo HYY Yhtymän toimitusjohtaja Antti Kerppola. MobilePay laadukkaana toimijana ja mobiilimaksamisen edelläkävijänä on meille luonteva valinta kumppaniksi, Kerppola jatkaa.

- Olen iloinen, että olemme mukana UniCafen innovatiivisessa mobiilipalvelussa, ainoana maksutapana. Opiskelijat ovat meille tärkeä kohderyhmä, sillä heille mobiilimaksaminen älypuhelimella ja sovellukset ovat jo arkipäivää. Opiskelijoiden keskuudessa MobilePayn tunnettuus on entuudestaan korkea, kertoo Noona Puusniekka, Suomen MobilePay-tiimin vetäjä.

Mobiilimaksaminen on opiskelijoiden keskuudessa selvässä nousussa myös verkko-ostamisen puolella. Opiskelija voi maksaa ostoksensa jo 45 oppilaitoksen, opiskelijajärjestön ja opiskelijatapahtuman verkkokaupassa MobilePayllä, jolloin maksun hyväksyntä tapahtuu nopeasti oman älypuhelimen ruutua pyyhkäisemällä, eikä verkkopankkitunnuksia tarvita.

MobilePay MyShop puolestaan on rekisteröidyille opiskelijajärjestöille ilmaiseksi käytössä vuoden 2018 loppuun asti. Pienille ja keskisuurille yhteisöille tarkoitettu MobilePay MyShop mahdollistaa mobiilimaksujen vastaanottamisen ilman laite- tai järjestelmäinvestointeja.

Tiesitko että:

• Opiskelijoiden etujärjestö Frank ja Danske Bank ovat tuottaneet yhdessä uuden maksutavan, jossa opiskelijan oikeus opiskelijahintaiseen ruokaan voidaan varmistaa suoraan mobiilimaksamisen yhteydessä, ilman tarvetta näyttää opiskelijakorttia.
  • Useissa Fazer Food Servicen pyörittämissä Aalto Yliopiston opiskelijaravintoloissa voi Danske Bankin ja Frankin yhteistyön ansiosta hoitaa sekä maksun että opiskelija-alennuksen todistamisen helposti mobiililla.
  • MobilePayllä voi maksaa usean opiskelijakaupungin paikallisliikenteen sovelluksissa: PayIQ TIcket Jyväskylässä, Lahdessa ja Lappeenrannassa, Föli Turussa, Paikkuri Oulussa
  • Frank suosittelee MobilePayn sisarsovellusta WeSharea jeesaamaan opiskelijoiden arkea muun muassa kimppakämppäkulujen suunnitteluun ja jakamiseen.
  • Yliopistot keräsivät kesäkuuhun 2017 mennessä yli 130 miljoonaa euroa yksityistä rahaa Valtion vastinrahakampanjassa. Yli 10 miljoonaa euroa kerännyt Hanken käytti varainkeruussa apuna myös MobilePayta. Varat menivät lyhentämättöminä yliopistotoiminnan rahoittamiseen
    MobilePayllä voi maksaa Seinäjoen ammattikorkeakoululla niin pääkirjastossa, opiskelijapalveluissa kuin Pirkka-opiskelijaravintolassakin.

Noona Puusniekka, Suomen MobilePay-tiimin vetäjä Puhelin: +358 40 777 1500, sähköposti: noona.puusniekka@mobilepay.fi

MobilePay on Suomen johtava mobiilimaksamisen ratkaisu, joka löytyy jo 650 000 suomalaisen puhelimesta. MobilePayllä maksujen hyväksyminen onnistuu omalta puhelimelta jo yli 10 000 verkkokaupassa ja yli 2000 kivijalkatoimipisteessä. Pienille ja keskisuurille yrityksille tarkoitettu MobilePay MyShop-ratkaisu ei edellytä yritykseltä laite- tai järjestelmäinvestointeja.