Opiskelijoiden vaikutusvalta Suomen Ekonomeissa kasvaa tuntuvasti

Suomen Ekonomit teki liittokokouksessaan uraauurtavan päätöksen nostaa opiskelijayhteisöjen äänimäärän kolminkertaiseksi. Jo ensi vuoden liittokokouksissa opiskelijayhteisöjen osuus liittokokouksen äänistä nousee noin 17 prosenttiin.

”Opiskelijoiden vaikutusvalta järjestössämme on vertaansa vailla. Toivomme, että tämän päätöksen turvin olemme aiempaakin vahvemmin rakentamassa uutta, tulevaisuuden ekonomien yhteisöä”, sanoo uudelleen Suomen Ekonomien hallituksen puheenjohtajaksi valittu Timo Saranpää.

Periaatteessa opiskelijoiden ääniosuus voi kasvaakin 17 prosentista, sillä opiskelijayhteisö palkitaan kasvavalla äänimäärällä, mikäli se onnistuu kohentamaan valmistuneiden liittymisastetta Suomen Ekonomeihin.

Liittokokous valitsi hallituksen, jossa on puheenjohtajan lisäksi 11 jäsentä. Liiton ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Christel Tjeder, toiseksi varapuheenjohtajaksi Anette Vaini-Antila, kolmanneksi varapuheenjohtajaksi opiskelijaedustaja Riku Hietarinta sekä hallituksen jäseniksi Nina Ingves, Eero Kiiski, Kaisa Kokkonen, Kari Leppilahti, Jussi Nieminen, Liisa-Johanna Pesonen, Heli Törrönen ja Esa Vilhonen.

Puheenjohtaja Timo Saranpää, p. 050 523 6005
Vt. toiminnanjohtaja Anja Uljas, p. 040 550 0712

Suomen Ekonomeilta lahjoitus juhlavuottaan viettävälle Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle27.10.2017 14:05Tiedote

Suomen Ekonomit ojentaa 50 000 euron lahjoituksensa Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle Yliopistopäivillä, joita tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettävä kauppakorkeakoulu isännöi. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, jolla liitto haluaa osaltaan varmistaa kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen korkean laadun.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä Suomen Ekonomien toiminnanjohtajana. Syynä ovat liiton toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät näkemyserot hallituksen kanssa. "Liittomme toimintaa on kyetty Hanna-Leenan aikana viemään eteenpäin. Kiitämme häntä näistä vuosista”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo. ”Olen iloinen, että olen saanut olla mukana kehittämässä ekonomien toimintaa liiton upean henkilöstön kanssa. Toivon järjestölle menestyksekkäitä vuosia”, Hanna-Leena Hemming sanoo. Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan etsimisen välittömästi. Lisätietoja:Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048