Sanoma Pro OySanoma Pro Oy

Oppi&ilon tuoteperheelle Design from Finland -tunnustus suomalaiseen muotoiluun ja suunnitteluun panostamisesta

Suomalaisen Työn Liiton merkkitoimikunta on myöntänyt Oppi&ilon Summanmutikka-tuoteperheelle Design from Finland -merkin. Design from Finland -tunnustus myönnetään tuoteryhmälle, tuotteelle tai palvelulle, joka on muotoiltu tai suunniteltu Suomessa ja josta voidaan osoittaa, että muotoiluun on investoitu. Suositun Oppi&ilon Summanmutikka-tuotteiden pedagoginen sisällönsuunnittelu, pakkaussuunnittelu ja visuaalinen design ovat kaikki suomalaisten ammattilaisten käsialaa.

Oppi&ilo on lapsen tietoja ja taitoja monipuolisesti kehittävä tuotesarja. Tuotesarjan pelit ja puuhatuotteet on suunniteltu innostamaan lasta toiminnallisuuteen, kokeiluun ja oivaltamiseen. Tuotteiden parissa koetulla onnistumisen ilolla on positiivinen vaikutus lasten oppimiseen.

Design from Finland -tunnus kertoo muotoilun alkuperästä ja korostaa suomalaisen aineettoman työn merkitystä Suomen menestymisen ja työllisyyden kannalta.

”Suomalainen pedagoginen osaaminen ja muotoiluosaaminen ovat molemmat maailman huippuluokkaa. Olemme ammentaneet näistä vahvuuksista ja luoneet lapsille sekä sisällöllisesti että ulkoasultaan korkealaatuisen tuotesarjan. Oppi&ilon Summanmutikan tuoteperhe on visuaalisesti mielenkiintoinen, värikäs, lämminhenkinen ja kiinnostaa niin poikia kuin tyttöjä,” kertoo liiketoimintapäällikkö Petra Talvio.

Sarjan kuvitusmaailman on luonut graafikko Ville Granroth. Tuotteiden kuvituksessa ja suunnittelussa on mukana useampia lahjakkaita graafikoita.

Lisätietoa Design from Finland tunnuksesta:

Lisätietoa Oppi&ilo-sarjasta:

Lisätiedot:
Sanoma Pro Oy, Tuottaja Maarit Vaarnas, p. 0400-173 341, maarit.vaarnas@sanomapro.fi

Oppi&ilo on monipuolinen, tietoja ja taitoja kehittävä tuotesarja 0–12-vuotiaille lapsille. Tuotevalikoimaamme kuuluu eri aihepiireistä pelejä, puuhakirjoja, kirjoja, puuhakortteja sekä runsaasti tekemistä ja puuhaa verkossa (www.oppijailo.fi) sekä mobiilipelejä pienille. Tuotesarjaa myyvät kirjakaupat, tavaratalot ja marketit kautta maan sekä Oppi&ilo-verkkokauppa.

Sanoma Pro Oy on johtava oppimisen ja opetuksen ratkaisujen tarjoaja Suomessa ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Liiketoiminta koostuu oppimateriaaleista sekä Oppi&ilo-tuoteperheen tietoja ja taitoja kehittävistä tuotteista. Sanoma Pro Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning -liiketoimintaryhmään.