Osprey Charging perustaa 150 sähköautojen suurteholatausasemaa Isoon-Britanniaan hyödyntäen Kempowerin teknologiaa

Osprey Charging, yksi Ison-Britannian nopeimmin kasvavista latausoperaattoreista, perustaa 150 Kempowerin teknologiaan perustuvaa sähköautojen suurteholatausasemaa seuraavien neljän vuoden aikana. Kempowerin toimittamat suurteholatausasemat mahdollistavat jopa 12 täyssähköauton samanaikaisen lataamisen 150 kW maksimiteholla. Osprey Chargingin 75 miljoonan punnan investointi pikalatausverkostoon pitää sisällään myös Kempowerin laitteet.

Wolverhamptoniin pian avattava Osprey Chargingin suurteholatausasema on ensimmäinen tänä syksynä asennettavista 10 uudesta Kempowerin teknologiaan perustuvasta latausasemasta. Seuraavien neljän vuoden aikana vastaavia suurteholatausasemia asennetaan 150. Kun jokaisella latausasemalla voi olla jopa 12 latauspistettä, suurteholatauspisteiden yhteismäärä nousee 1500:aan.

”Sähköautomarkkinat kukoistavat Isossa-Britanniassa. Myynti kasvoi yli 117% edellisvuodesta ja sähköautojen käyttöönotto kasvoi räjähdysmäisesti. On tärkeää, että julkinen latausinfrastruktuuri pysyy tässä kehityksessä mukana. Uudet suurteholatausasemat tukevat tätä kehitystä maan tärkeimmillä maanteillä ja liikenteen solmukohdissa", Osprey Chargingin toimitusjohtaja Ian Johnston toteaa.

Kempowerin toimittamat suurteholatausasemat ovat yhteensopivia kaikkien markkinoilla olevien täyssähköautojen kanssa. Isossa-Britanniassa kuljettajat voivat maksaa latauksen pankkikortin lähimaksulla tai älypuhelimella.

”Yhteistyö Osprey Chargingin kanssa on meille tärkeä avaus. Iso-Britannia on tällä hetkellä yksi Euroopan nopeimmin kehittyvistä sähköautomarkkinoista. Siksi myös sähköautojen lataamiseen tarvittavaan infrastruktuuriin satsataan paljon. Odotamme innolla Osprey Chargingin asiakkaiden käyttökokemuksia”, toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

”Ison-Britannian lisäksi olemme ottaneet jalansijaa tänä vuonna myös muun muassa Norjassa, missä Kempowerin latausasemia on asennettu useita, jopa bensapumppuja korvaamaan. Sähköautoilijat ovat ottaneet Kempowerin laturit ilolla vastaan”, Ristimäki lisää.

Osprey Chargingin suurteholatausasemilla hyödynnetään Kempowerin S-Series -latausjärjestelmää. Kempowerin suurteholatausteknologia mahdollistaa monen täyssähköauton samanaikaisen lataamisen, sekä dynaamisen tehonjaon latauspisteiden välillä. Tyypillinen latausaika suurteholaturilla on 10–20 minuuttia. Osprey Chargingin ensimmäiset neljä latausasemaa sijaitsevatkin palveluiden yhteydessä: vierestä löytyvät muun muassa Costa Coffee, Lidl, Aldi, Pizza Hut, KFC ja Curry’s PC World.

Lisätietoja antaa:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower Oy, tomi.ristimaki@kempower.com, 044 289 9815

Paula Savonen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kempower Oy, paula.savonen@kempower.com, 0400 343 851

"Yhteistyö Osprey Chargingin kanssa on meille tärkeä avaus. Iso-Britannia on tällä hetkellä yksi Euroopan nopeimmin kehittyvistä sähköautomarkkinoista", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Suomalaiset Kempower DC-pikalatausratkaisut on kehitetty ja valmistettu käyttäjäystävällisiksi. Latausratkaisuissamme on kehittyneet pilvipalvelut, joiden avulla pikalatausinfrastruktuurin rakentaminen, ylläpito ja tehokas ammattikäyttö on helppoa. Kempowerin latureilla voi ladata erilaisia sähköajoneuvoja aina sähkömoottoripyöristä raskaaseen kalustoon ja vesiliikenteen sähköaluksiin. Laajasta valikoimastamme löydät vaihtoehtoja yksittäisestä liikuteltavasta laturista suuriin latausjärjestelmiin. Kempowerin tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.

Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun9.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower is glad to announce the opening of the first public EV charging station in Sweden for Recharge, equipped with Kempower’s DC fast charging infrastructure. Operated by Recharge, a pioneer in the EV industry, the charging station is located at the Laxbutiken seafood restaurant in Ljungskile, a town approximately 65km north of Gothenburg.

Kempower toimittaa latureita yksityiselle Elmacken -latausoperaattorille Ruotsiin20.7.2022 11:31:22 EEST | Tiedote

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin välillä. Bjørn Nylandin YouTube -videoiden innoittamana Haris lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken". Elmacken ei vaadi asiakasrekisteröintiä latauksen yhteydessä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.