Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prisma Keljossa otettiin käyttöön uusi kerää ja skannaa -palvelu

Keljon Prismassa otettiin maanantaina 4.11.2019 käyttöön uusi palvelu, jossa ostokset kerätään suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa asiakas skannaa itse ostoksensa jo myymälää kiertäessä. Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Keljon Prisma on mukana S-ryhmässä ensimmäisten myymälöiden joukossa palvelun pilotoinnissa. Palvelu on otettu positiivisesti käyttöön ensimmäisten päivien aikana.

Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään.

− Asiakkaat ovat olleet erittäin kiinnostuneista uudesta skannauspalvelusta ja ovat lähteneet innostuneesti kokeilemaan sitä. Osa asiakkaistamme on jo odottanut palvelua Suomeen, kun he ovat käyttäneet naapurimaissa vastaavanlaisia, kertoo Prisma Keljon palvelupäällikkö Maria Niemi.
− Palvelua on tultu testaamaan jopa pidemmästä matkasta, Niemi jatkaa.

Keljon Prismaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen ovat sijoitettu näyttävästi sisäänkäynnin läheisyyteen. Palvelun käyttöönoton kaksi ensimmäistä viikkoa Keljon Prismassa on lähes koko aukioloajan henkilökuntaa opastamassa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä, jotta asiakkaat pääsevät helposti alkuun palvelun käytössä. Lisäksi Keljon Prisman Facebook- ja Instagram-sivuilta löytyy opastusvideoita laitteen käyttöön.

− Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Laitteen palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista, Maria Niemi kuvailee palvelun käyttöä.

Palveluun rekisteröidytään S-Etukortilla ensimmäisellä käyttökerralla eli palvelu on tarkoitettu S-ryhmän asiakasomistajille. Käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen. Rekisteröityminen tapahtuu erillisellä rekisteröitymispäätteellä myymälässä. Seuraavilla käyttökerroilla tunnistautuminen onnistuu S-Etukorttia laitteelle näyttämällä.

− Olemme saaneet ensimmäisten käyttöpäivien aikana paljon positiivista palautetta uudesta skannauspalvelusta niin asiakkailtamme kuin henkilökunnaltammekin. Olemme todella iloisia, että saimme palvelun pilotointiin Keljon Prismaan ensimmäisten joukossa, kertoo Keljon Prismajohtaja Tommi Viitanen.

− Jyväskylässä palvelua testataan aluksi Keljon Prismassa. Keräämme talven aikana asiakkaidemme mielipiteitä palvelusta ja selvitämme, miten tällainen palvelu otetaan vastaan. Teemme kokeilujakson perusteella päätökset siitä, tuleeko palvelu jatkossa myös muihin myymälöihin, kertoo toimialajohtaja Reima Loukkola, Osuuskauppa Keskimaalta.

Palvelu on jo käytössä pääkaupunkiseudulla kahdessa myymälässä HOK-Elannon alueella. Lisäksi Prisma Riihimäki on Prisma Keljon ohella pilotoimassa palvelua ensimmäisten joukossa S-ryhmässä.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, toimialajohtaja, 010 767 3042
Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prismajohtaja, Prisma Keljo, 010 767 3509
Osuuskauppa Keskimaa, Maria Niemi, palvelupäällikkö, Prisma Keljo, 010 767 3400

Palvelun käyttöönoton kaksi ensimmäistä viikkoa Keljon Prismassa on lähes koko aukioloajan henkilökuntaa opastamassa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä, jotta asiakkaat pääsevät helposti alkuun palvelun käytössä. KUVA: Maria Niemi, Osuuskauppa Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Joonas Heiskanen Jyväskylän Prisma Seppälän johtajaksi2.12.2019 14:16:16 EETTiedote

KTM Joonas Heiskanen on nimitetty Prisma Seppälän johtajaksi 1.1.2020 alkaen. Hän vastaa Prisman liiketoiminnan tuloksesta, henkilöstöstä sekä yhteistyöstä vuokralaisten ja asiakkaiden kanssa. Joonas Heiskanen on suorittanut S-Trainee-valmennuksen Osuuskauppa Peeässässä vuosina 2010-2011. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Kuopion S-market Pitkälahdesta, jossa hän on toiminut marketpäällikkönä. − On mahtava päästä osaksi rautaisten ammattilaisten työryhmää, mitä parhaimmalle kauppapaikalle kehittämään edelleen Suomen parasta Prismaa, toteaa tammikuussa aloittava Prisma Seppälän johtaja Joonas Heiskanen.

Jyväskylän Klubin tilat Osuuskauppa Keskimaan omistukseen29.11.2019 10:00:00 EETTiedote

Hannikaisenkatu 37:n kiinteistössä, Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen myynnistä on tehty esisopimus Osuuskauppa Keskimaan kanssa. Esisopimuksen mukaan kauppa toteutuu alkuvuodesta 2020. Osuuskauppa Keskimaa on vuokrannut tiloja hotelli Alexandran käyttöön Jyväskylän Klubilta jo useita vuosia. Kaupan toteuduttua kokoustoiminta jatkuu tiloissa entisellään.

Jyväskylän ruokakulttuurin lippulaiva Mestarin Herkku uudistuu täysin keväällä 202021.11.2019 10:00:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarissa sijaitseva Mestarin Herkku uudistetaan kevään 2020 aikana. Yli 50 vuotta keskisuomalaisia palvelleen myymälän tilat, ilme, brändi ja valikoima modernisoidaan pitkää historiaa, asiakkaiden toiveita ja erinomaista palvelukokemusta kunnioittaen. Samalla PikAteria uudistetaan Mestarin Keittiöksi. Uudistettu Mestarin Herkku avataan huhtikuussa. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 3,7 miljoonaa euroa.