Osuuskauppa Keskimaa

Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prisma Keljossa otettiin käyttöön uusi kerää ja skannaa -palvelu

Jaa
Keljon Prismassa otettiin maanantaina 4.11.2019 käyttöön uusi palvelu, jossa ostokset kerätään suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa asiakas skannaa itse ostoksensa jo myymälää kiertäessä. Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Keljon Prisma on mukana S-ryhmässä ensimmäisten myymälöiden joukossa palvelun pilotoinnissa. Palvelu on otettu positiivisesti käyttöön ensimmäisten päivien aikana.

Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään.

− Asiakkaat ovat olleet erittäin kiinnostuneista uudesta skannauspalvelusta ja ovat lähteneet innostuneesti kokeilemaan sitä. Osa asiakkaistamme on jo odottanut palvelua Suomeen, kun he ovat käyttäneet naapurimaissa vastaavanlaisia, kertoo Prisma Keljon palvelupäällikkö Maria Niemi.
− Palvelua on tultu testaamaan jopa pidemmästä matkasta, Niemi jatkaa.

Keljon Prismaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen ovat sijoitettu näyttävästi sisäänkäynnin läheisyyteen. Palvelun käyttöönoton kaksi ensimmäistä viikkoa Keljon Prismassa on lähes koko aukioloajan henkilökuntaa opastamassa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä, jotta asiakkaat pääsevät helposti alkuun palvelun käytössä. Lisäksi Keljon Prisman Facebook- ja Instagram-sivuilta löytyy opastusvideoita laitteen käyttöön.

− Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Laitteen palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista, Maria Niemi kuvailee palvelun käyttöä.

Palveluun rekisteröidytään S-Etukortilla ensimmäisellä käyttökerralla eli palvelu on tarkoitettu S-ryhmän asiakasomistajille. Käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen. Rekisteröityminen tapahtuu erillisellä rekisteröitymispäätteellä myymälässä. Seuraavilla käyttökerroilla tunnistautuminen onnistuu S-Etukorttia laitteelle näyttämällä.

− Olemme saaneet ensimmäisten käyttöpäivien aikana paljon positiivista palautetta uudesta skannauspalvelusta niin asiakkailtamme kuin henkilökunnaltammekin. Olemme todella iloisia, että saimme palvelun pilotointiin Keljon Prismaan ensimmäisten joukossa, kertoo Keljon Prismajohtaja Tommi Viitanen.

− Jyväskylässä palvelua testataan aluksi Keljon Prismassa. Keräämme talven aikana asiakkaidemme mielipiteitä palvelusta ja selvitämme, miten tällainen palvelu otetaan vastaan. Teemme kokeilujakson perusteella päätökset siitä, tuleeko palvelu jatkossa myös muihin myymälöihin, kertoo toimialajohtaja Reima Loukkola, Osuuskauppa Keskimaalta.

Palvelu on jo käytössä pääkaupunkiseudulla kahdessa myymälässä HOK-Elannon alueella. Lisäksi Prisma Riihimäki on Prisma Keljon ohella pilotoimassa palvelua ensimmäisten joukossa S-ryhmässä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, toimialajohtaja, 010 767 3042
Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prismajohtaja, Prisma Keljo, 010 767 3509
Osuuskauppa Keskimaa, Maria Niemi, palvelupäällikkö, Prisma Keljo, 010 767 3400

Kuvat

Lataa
Palvelun käyttöönoton kaksi ensimmäistä viikkoa Keljon Prismassa on lähes koko aukioloajan henkilökuntaa opastamassa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä, jotta asiakkaat pääsevät helposti alkuun palvelun käytössä. KUVA: Maria Niemi, Osuuskauppa Keskimaa
Palvelun käyttöönoton kaksi ensimmäistä viikkoa Keljon Prismassa on lähes koko aukioloajan henkilökuntaa opastamassa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä, jotta asiakkaat pääsevät helposti alkuun palvelun käytössä. KUVA: Maria Niemi, Osuuskauppa Keskimaa
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Osuuskauppa Keskimaa
Osuuskauppa Keskimaa
Ahjokatu 7
40320 JYVÄSKYLÄ

010 767 3000http://www.keskimaa.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Keskimaa

Urban Bistro avataan alkukesästä kävelykadulle ravintola VENNin tiloihin5.4.2024 10:05:00 EEST | Tiedote

Jyväskylä saa uuden ravintolan kävelykadulle, kun Osuuskauppa Keskimaa avaa ravintola Revolutionin viereiseen liiketilaan uuden Urban Bistron alkukesästä. Urban Bistro on rento ruoka- ja seurusteluravintola, jossa nautitaan ruoat ja juomat yhdessä kaveriporukalla viihtyen. Samalla vuodesta 2018 kävelykadulla toiminut ravintola VENN lopettaa toimintansa vapun jälkeen, ja tilat remontoidaan uutta Bistroa varten toukokuun aikana.

Keskimaan Ilo auttaa 2024 -lahjoituksella järjestetään ikäihmisille digitaitojen koulutusta25.3.2024 09:35:48 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut kumppanit vuoden 2024 Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoituksen toteuttamiseen, mikä kohdistuu ikäihmisten digitaitojen kartuttamiseen. Ikäihmisille järjestetään tulevan kevään ja syksyn aikana maksuttomia digitaitojen valmennuksia sekä koulutetaan digitaitojen vertaisopastajia eri puolille Keski-Suomea. Yhteistyökumppanina koulutuksia järjestävät Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry ja Eläkeliiton Keski-Suomen piiri ry.

Keskimaan marketkaupan johtoa vahvistetaan21.2.2024 10:25:00 EET | Tiedote

Keskimaan marketkaupan johtoa vahvistetaan vastaamaan entistä paremmin tämän päivän toimintaympäristön tarpeita, kun keskijohtoon perustetaan kaksi uutta roolia. Keskimaan yhteensä 28* S-marketin johtaminen jaetaan kahden ryhmäpäällikön sijaan jatkossa kolmelle ryhmäpäällikölle, kun taas Keskimaan Prismojen johtamisesta kokonaisvastuu siirtyy kahden Prismajohtajan sijaan yhdelle Prismajohtajalle. Lisäksi marketkaupan asiantuntijapalveluiden kehittämiseen ja johtamiseen perustetaan uusi ryhmäpäällikön rooli. Marketkaupan johdon uusi organisaatio on voimassa 1.4.2024 alkaen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye