Osuuskauppa Arinan maskihaaste poiki 10 000 euroa pohjoisen lasten hyväksi

Pohjoissuomalaisten kotitalouksien yhdessä omistama Osuuskauppa Arina toteutti haasteen, jonka tavoitteena oli rohkaista positiivisen viestin voimalla käyttämään kasvomaskia Arinan toimipaikoissa asioidessa. Haaste aktivoi lähes 8000 pohjoissuomalaista lunastamaan maskikupongin hyvän asian puolesta.

Haasteen kannustimena toimi Arinan lupaus lahjoittaa euro jokaista kasvomaskin käyttöön sitoutunutta omistajaa kohden Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimistolle.

Osallistuminen mobiilisovelluksella

– Halusimme osaltamme auttaa ennaltaehkäisemään koronan leviämistä ja samalla taata sekä turvallisen asioinnin että työskentelyn Arinan toimipaikoissa. Olemme huomanneet maskien käytön lisääntyneen ja uskon, että haaste auttoi edistämään tätä. Siitä suuri ja lämmin kiitos omistajillemme, iloitsee Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Kampanjan myötä Pelastakaa Lapset ry saa 10 000 euron tukisumman Arinalta. Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston aluejohtaja Anne Karppinen kertoo, että lahjoitus käytetään heidän toiminnan piirissään olevien lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen, kuten vertaisryhmätoiminnan ja lapsille ja nuorille järjestettyihin tapahtumiin. Pelastakaa Lasten Pohjois-Suomen aluetoiminnan piirissä on lapsia ja nuoria tukiperheistä, perhehoidosta sekä adoptioperheistä.

– Kiitämme lämpimästi Osuuskauppa Arinaa ja asiakkaita tästä yhteistyömahdollisuudesta ja lahjoituksesta lasten ja nuorten hyväksi. Olemme tästä todella iloisia ja kiitollisia. Lahjoitusvaroilla tulemme edistämään lasten ja nuorten hyvinvointia hyvin konkreettisella tavalla, kertoo aluejohtaja Anne Karppinen.

Kasvomaskihaasteeseen osallistuminen tapahtui toimipaikkojen sijaan digitaalisesti, aktivoimalla S-mobiili-sovelluksessa ”Käytän maskia”-kupongin.

Tekoja Pohjois-Suomen hyvinvoinnin puolesta

Osuuskauppa Arina haluaa hyödyntää osuustoiminnan voimaa auttamalla konkreettisilla teoilla paikallisten omistajien arkea ja varmistamalla osaltaan, että Pohjois-Suomi pysyy elinvoimaisena.

– Alueen suurimpana yksityisenä työnantajana halusimme näyttää esimerkkiä ottamalla käyttöön henkilökunnan kasvosuojaimet yhteisen turvallisuuden hyväksi, kertoi Puutio lokakuun 22. päivä haasteen käynnistyessä.

Arinan maskihaaste päättyi 8. marraskuuta. Osuuskauppa Arina tilittää 10 000 euron tukisumman Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston tilille marraskuun 2020 loppuun mennessä.

Lahjoituksen kohde on Osuuskauppa Arinan henkilökunnan, omistajien valitseman edustajiston sekä hallintoneuvoston ja hallituksen yhdessä valitsema.

Pelastakaa Lapset ry, Anne Karppinen, aluejohtaja, 040 774 7663, anne.karppinen@pelastakaalapset.fi

Osuuskauppa Arina, Veli-Matti Puutio, toimitusjohtaja, 050 539 8807, veli-matti.puutio@sok.fi

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.