Osuuskauppa Arinan maskihaaste poiki 10 000 euroa pohjoisen lasten hyväksi

Pohjoissuomalaisten kotitalouksien yhdessä omistama Osuuskauppa Arina toteutti haasteen, jonka tavoitteena oli rohkaista positiivisen viestin voimalla käyttämään kasvomaskia Arinan toimipaikoissa asioidessa. Haaste aktivoi lähes 8000 pohjoissuomalaista lunastamaan maskikupongin hyvän asian puolesta.

Haasteen kannustimena toimi Arinan lupaus lahjoittaa euro jokaista kasvomaskin käyttöön sitoutunutta omistajaa kohden Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimistolle.

Osallistuminen mobiilisovelluksella

– Halusimme osaltamme auttaa ennaltaehkäisemään koronan leviämistä ja samalla taata sekä turvallisen asioinnin että työskentelyn Arinan toimipaikoissa. Olemme huomanneet maskien käytön lisääntyneen ja uskon, että haaste auttoi edistämään tätä. Siitä suuri ja lämmin kiitos omistajillemme, iloitsee Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Kampanjan myötä Pelastakaa Lapset ry saa 10 000 euron tukisumman Arinalta. Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston aluejohtaja Anne Karppinen kertoo, että lahjoitus käytetään heidän toiminnan piirissään olevien lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen, kuten vertaisryhmätoiminnan ja lapsille ja nuorille järjestettyihin tapahtumiin. Pelastakaa Lasten Pohjois-Suomen aluetoiminnan piirissä on lapsia ja nuoria tukiperheistä, perhehoidosta sekä adoptioperheistä.

– Kiitämme lämpimästi Osuuskauppa Arinaa ja asiakkaita tästä yhteistyömahdollisuudesta ja lahjoituksesta lasten ja nuorten hyväksi. Olemme tästä todella iloisia ja kiitollisia. Lahjoitusvaroilla tulemme edistämään lasten ja nuorten hyvinvointia hyvin konkreettisella tavalla, kertoo aluejohtaja Anne Karppinen.

Kasvomaskihaasteeseen osallistuminen tapahtui toimipaikkojen sijaan digitaalisesti, aktivoimalla S-mobiili-sovelluksessa ”Käytän maskia”-kupongin.

Tekoja Pohjois-Suomen hyvinvoinnin puolesta

Osuuskauppa Arina haluaa hyödyntää osuustoiminnan voimaa auttamalla konkreettisilla teoilla paikallisten omistajien arkea ja varmistamalla osaltaan, että Pohjois-Suomi pysyy elinvoimaisena.

– Alueen suurimpana yksityisenä työnantajana halusimme näyttää esimerkkiä ottamalla käyttöön henkilökunnan kasvosuojaimet yhteisen turvallisuuden hyväksi, kertoi Puutio lokakuun 22. päivä haasteen käynnistyessä.

Arinan maskihaaste päättyi 8. marraskuuta. Osuuskauppa Arina tilittää 10 000 euron tukisumman Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston tilille marraskuun 2020 loppuun mennessä.

Lahjoituksen kohde on Osuuskauppa Arinan henkilökunnan, omistajien valitseman edustajiston sekä hallintoneuvoston ja hallituksen yhdessä valitsema.

Pelastakaa Lapset ry, Anne Karppinen, aluejohtaja, 040 774 7663, anne.karppinen@pelastakaalapset.fi

Osuuskauppa Arina, Veli-Matti Puutio, toimitusjohtaja, 050 539 8807, veli-matti.puutio@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy9.11.2020 13:21:33 EETTiedote

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.